جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
روحانی در افطار با روحانیون و ائمه‌جمعه و جماعات:

روحانیت برای جامعه وحدت‌بخش و امیدآفرین باشد

9 سال پیش ( 1394/4/6 )
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پنجشنبه شب در ضیافت افطاری با حضور جمعی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، گفت: امروز بیش از همیشه به اعتدال در داخل کشور و منطقه و برای وظیفه مهم معرفی اسلام، نیاز داریم. چرا که چشم‌های بسیاری به‌ویژه از سوی مسلمانانی که در نقاط مختلف و از جمله در منطقه، تحت فشار و ظلم هستند به ایران اسلامی دوخته شده است. رییس‌جمهوری با اظهار خشنودی از اینکه توفیق دیدار با روحانیونی را یافته که امروز مسئولیت بسیار سنگینی در حفظ انقلاب و نظام اسلامی بر عهده دارند، گفت: روحانیت تا دهه‌های ۳۰ و ۴۰ مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی داشت اما از آن سال‌ها مسئولیت سنگین دیگری در عرصه سیاسی و در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) بر عهده گرفت و روحانیون پشت سر امام راحل ایستادند تا نهضت به پیروزی رسید.

روحانی با بیان اینکه روحانیت مصادف با همین دوره مسئولیت سنگین دیگری را با توجه به فراگیر شدن آشنایی نسل جوان با تمدن جدید بر عهده گرفت، گفت: پیشگامانی چون شهیدمطهری، شهیدبهشتی و شهیدمفتح در همین سال‌ها و شاید اندکی پیش‌تر از آغاز نهضت اسلامی، مسئولیت سنگین دیگری برای برقراری ارتباط بین حوزه‌های علمیه و سنت با نسل جوانی که با تمدن جدید آشنا شده بود، بر عهده گرفتند. رییس‌جمهوری، برقراری و استقرار نظام اسلامی به‌عنوان آرزوی دیرین مسلمانان و روحانیون را مسئولیت سنگین دیگری نامید که روحانیت با پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده گرفت. همه این مسئولیت‌ها از مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تداوم مسیر نظام و انقلاب اسلامی و حفظ و استقرار نظام در ابعاد مختلف همچنان بر عهده روحانیت است و در کنار همه اینها شرایط خاص امروز مسئولیت‌های جدیدی نیز برای روحانیون به ارمغان آورده است.

رییس‌جمهوری گفت: روزگاری دغدغه ما این بود که چه کنیم تا جوانان در مسیر استفاده از رادیو و تلویزیون به انحراف کشیده نشوند، اما امروز انبوه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و دسترسی به فضای مجازی، دغدغه‌های جدیدی را برای ما ایجاد کرده تا در انتقال فرهنگ صحیح اسلامی به نسل‌های جوان دچار مشکل نشویم. در کنار موج گسترده اسلام‌هراسی متأسفانه باید گفت که امروز و توسط عده‌ای نیز موج روحانیت ‌هراسی در حال به راه‌افتادن است و این مسئولیت روحانیون را سنگین‌تر از گذشته می‌کند. رییس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت نیز در این زمینه مسئولیت‌های سنگینی دارد و البته با شرایط سخت و پیچیده‌ای روبه‌روست، خاطرنشان کرد: همه شاهد بودید که این دولت کار خود را در چه شرایط سختی آغاز کرد اما همه تلاش‌های خود را به‌کار گرفته‌ایم تا از عمل به مسئولیت‌های خود عقب نمانیم.

روحانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که تقریباً از آغاز به کار دولت یازدهم به‌صورت فشرده و جدی در حال انجام بوده است، گفت: قدم‌های بسیار مهمی در این زمینه برداشته‌ایم اما با توجه به شرایط منطقه و افراطی‌گری و خشونتی که شاهد هستیم به نام دین در منطقه و جهان به اسلام ضربه می‌زند، همچنان مسئولیت‌های سنگینی پیش‌رو داریم. رییس‌جمهوری حضور مردم و حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری را پشتوانه و راهگشای دولت در ایفای مسئولیت‌های خود عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره در تمام عرصه‌ها هدایتگر و یاری‌گر دولت بودند و اگر حمایت‌ها و هدایت‌های ایشان نبود قطعاً آنچه امروز حاصل شده است، میسر نبود.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه همواره روحانیت در کنار مردم بوده است، گفت: امروز نیز روحانیت باید همچنان در کنار مردم باشد و از سوی دیگر وظیفه خطیری در دفاع از نظام و حکومت اسلامی دارد و این کار را برای روحانیت سخت‌تر از گذشته می‌کند و برای عمل صحیح به مسئولیت‌های خود در این شرایط باید همه دست به دست هم بدهیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MSeUK6dc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه