پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدرسه مدیریت

رنگ قرمز، راهبردی برای جلب توجه

8 سال پیش ( 1395/2/3 )
پدیدآورنده : گلنوش محب‌علی  

19 آوریل کوکاکولا، شرکت آمریکایی تولید‌کننده انواع نوشیدنی در جمع تیم بین‌المللی خود، از استراتژی جدید بازاریابی‌اش پرده‌برداری کرد. این شرکت تصمیم گرفته تمام محصولات خود را تحت یک عنوان مشترک و یک برند مشترک به بازار عرضه کند.

کوکاکولا در مواجهه با کاهش فروش محصولات خود، دست به یک اقدام بازاریابی جدید زده است. این شرکت بسته‌بندی‌های خود را نو کرده است. هدف کمپانی کوکاکولا از این اقدام افزایش روحیه رقابتی در بین محصولات بازار است. پس از آزمون پس دادن در مکزیک، شرکت کوکاکولا تصمیم دارد در اروپا هم قوطی‌های نوشیدنی خود را با رنگ غالب قرمز و یک نام تجاری وارد بازار کند.

72472462472472472461326123623624672476161317242

اگرچه رنگ قوطی نوشیدنی‌های کوکاکولا براساس نوع آنها متفاوت است ولی در نهایت این قوطی‌ها طوری طراحی شده‌اند که نام تجاری شرکت کوکاکولا روی دایره قرمزرنگ بزرگ دور تا دور قوطی حک شده باشد. این طرح قوطی‌های جدید، اواخر بهار و برای نخستین بار در بریتانیا عرضه خواهند شد. سایر کشور‌های اروپایی تا سال 2017 باید منتظر این قوطی‌های جدید باشند. 

این اقدام استراتژی بازاریابی جدید کوکاکولا برای تأکید بر نام تجاری این شرکت در سطح جهانی است. این راهبرد جدید تحولی کوچک برای این غول تجاری آمریکایی است. امروز، کارشناسان بازاریابی از این استراتژی به نام هویت بصری نام می‌برند. شرکت کوکاکولا برای نخستین بار نوشیدنی‌های لایت خود را در سال 1982 به بازار عرضه کرد که متفاوت‌ترین نوشیدنی زمان خود بود. اقدام بعدی کوکاکولا پس از تغییر طراحی قوطی‌های نوشیدنی، تغییر طراحی شیشه‌های نوشابه است.

دلیل ایجاد این تغییر در بازاریابی از سوی کوکاکولا، سقوط بی‌سابقه فروش محصولات این شرکت است. به خصوص در ایالات متحده آمریکا که طی 20 سال اخیر مصرف نوشیدنی‌های کوکاکولا تا 25 درصد کاهش داشته است. در فرانسه هم فروش محصولات کوکاکولا تا سال 2010 افزایش داشته و پس از آن به‌شدت با کاهش روبه‌رو شده است. این نام تجاری که بیش‌از 50درصد بازار را در اختیار داشت، اکنون به دلیل خرده‌فروشی انبوه جذابیت خود را در بازار از دست داده است.

این نام تجاری باید دوباره جایگاه خود را در میان نوشابه‌های انرژی‌زا و به خصوص آب‌میوه‌های صنعتی بسته‌بندی به دست آورد. فروش محصولات کوکاکولا از تصویر مردم از نوشیدنی‌هایی که باعث چاقی می‌شوند، تأثیر گرفته است. مردم از ترس اینکه این نوشیدنی‌ها موجب اضافه وزن و بیماری‌های دیابتی می‌شود، از مصرف آن خودداری می‌کنند. بنابراین کوکاکولا به دنبال راه حلی است که دوباره کانون توجه قرار گیرد.

این شرکت ابتکارات تازه‌ای را در جلب مشتری پیش گرفته است. به‌عنوان مثال، در طراحی قوطی‌های خود از رنگ‌بندی جدیدی استفاده کرده که برای مشتری جذاب باشد و در عین حال تمام محصولات خود را در پس یک هویت ظاهری و یک شعار مشترک در دسترس مشتریان قرار دهد. شعار جدید روی قوطی‌های جدید کوکاکولا نقش بسته با عنوان «شادی را انتخاب کنید».

یک کارشناس در زمینه بازاریابی و نام‌های تجاری می‌گوید: «94درصد از جمعیت دنیا آرم قرمز کوکاکولا را فورا تشخیص می‌دهند.» این نام تجاری شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین برند تجاری در میان نوشیدنی‌های دنیاست. جالب است بدانید که ارزش این نام تجاری بیش از 67 میلیارد دلار برآورد شده است. اکنون، آیا این استراتژی جدید اتخاذ شده از سوی کوکاکولا می‌تواند دوباره این نام تجاری قرمز رنگ را در مرکز توجه عموم قرار دهد؟

منبع: ladn.eu

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oZD0qUlL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه