پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس کنفدراسیون صادرات ایران، گفت: برای رفع موانع نقل و انتقال مالی صادرات محصولات کشاورزی بانک ایران و روس در کشور راه‌اندازی می‌شود و صادرات مستقیم ایران به روسیه از بندرانزلی انجام خواهد شد.
رضا نورانی، در پاسخ به اینکه رسانه‌های خارجی از حذف تعرفه واردات محصولات کشاورزی ایران از سوی چین خبر داده‌اند، گفت: این مسئله باید بررسی شود، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد میزان صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.
به گزارش فارس، به نقل از «دنیا دیلی»، روسیه تصمیم گرفته است تعرفه واردات میوه و سبزی از ایران را حذف کند و این مسئله موجب نگرانی ترکیه شده است.
بعد از اعمال تحریم از سوی امریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه این کشور نیز به مدت یک‌سال واردات محصولات کشاورزی خود از کشورهای اروپایی و امریکایی را ممنوع کرد و همین مسئله باعث گرایش روسیه به بازار کشورهای منطقه و شرق شده است.
رییس کنفدراسیون صادرات ایران، اظهار کرد: در سفر اخیر گروه اقتصادی روس به ایران مسئله واردات محصولات کشاورزی مطرح و دو مسئله نقل و انتقال مالی و نیز نبود واحدهای قرنطینه‌ای بین دو کشور به‌عنوان مشکل اصلی اعلام شد.
وی افزود: برای رفع موانع نقل‌و‌انتقال پولی و مالی آن‌طورکه معاون بازرگانی وزیر جهاد اعلام کرده است به‌زودی بانک ایران و روس در کشور راه‌اندازی می‌شود. به گفته نورانی بانک ایران و روس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منحل شد. همچنین موانع قرنطینه‌ای با تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا می‌رسد، به‌زودی برطرف
 خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه به‌تازگی وزیر جهاد کشاورزی از جمهوری آذربایجان به‌عنوان مسیری برای صادرات محصولات به روسیه خبر داده است، گفت: من با این ایده مخالفم زیرا سود اصلی آن به جیب تجار آذربایجانی خواهد رفت.
نورانی تاکید کرد: صادرات مستقیم ایران به روسیه از بندرانزلی انجام خواهد شد. این بندر اخیرا توسعه بیشتری یافته و مسئولان گمرک اعلام کرده‌اند 24ساعته در این بندر خدمات ارائه می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZNMne4WT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه