دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رشد کم‌سابقه شاخص کل بورس

9 سال پیش ( 1393/7/29 )
 

شاخص کل بورس که در یک سال اخیر با رکود دست و پنجه نرم می‌کرد، با افزایش ۱۲۶۷ واحدی از نیمه ۷۳ هزار و ۵۰۰ واحد هم گذشت. در این شرایط، حقوقی‌ها رفتارهای ضدونقیضی از خود نشان می‌دهند. بورس اوراق بهادار تهران طی یک سال اخیر با رکود شدیدی دست و پنجه نرم می‌کرد و شاخص این بازار در ابتدای سال تاکنون بیش از 10 درصد کاهش را تجربه کرده بود، اما روز گذشته با آمدن اخبار امیدوارکننده از روند مذاکرات هسته‌ای و چشم‌انداز پیش‌رو، شاخص کل برای چندمین بار طی یک سال اخیر رکورد بی‌سابقه‌ای از خود به جای گذاشت و با افزایش 1267 واحدی از کانال 73 هزار واحد هم به راحتی عبور کرد و ارزش بازار هم به 330 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

همچنین دیروز در حالی که اکثر شرکت‌ها با صف خرید سنگین و ورود حقیقی‌ها همراه بود نگاهی به روند معاملات نشان می‌دهد که حقوقی‌ها مایلند بیشتر عرضه کنند؛ در حالی این اتفاق رخ می‌دهد که اکثر شرکت‌های حقوقی بر حمایت از بازار تاکید دارند و این رفتار دوگانه سبب ایجاد تردید در میان اکثر سهامداران بازار شده است. به گزارش فارس، بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند کف منطقی قیمت‌ها در کنار خوش‌بینی ایجاد شده از روند مذاکرات به شکل‌گیری روند فعلی منجر شده و باید این روند به ورود جریان نقدینگی جدید به بازار منجر شود.

براساس این گزارش، علی رحمانی مدیرعامل سابق بورس تهران بازگشت رونق به بازار را در نتیجه خوش‌بینی بازار به آینده مذاکرات عنوان کرد و گفت: فعلا نمی‌توان از بازگشت رونق به بازار صحبت کرد، چرا که هنوز ریسک‌های زیادی در بازار در کنار عدم اطمینان وجود دارد و دولت به‌عنوان بازیگر اصلی باید پشتوانه و حمایت‌های خوبی از صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، پالایشی و معدنی کند.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل عدم اطمینان در بازار را تغییرات تصمیم‌گیری در لوایح بودجه سالانه و تصمیمات دولت عنوان کرد و گفت: در صورتی که دولت حمایت‌های پیش‌برنده‌ای اتخاذ کند، قطعا به بهبود شرایط بازار کمک خواهد کرد و در کنار آن هم عوامل بیرونی از جمله مذاکرات عامل موثری در تصمیم‌گیری سهامداران خواهد بود.

در جریان معاملات دیروز بورس تهران فولاد مبارکه اصفهان، ‌چادرملو، ‌مخابرات، ملی صنایع مس ایران، هلدینگ تامین ، کشتیرانی جمهوری اسلامی، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک تجارت، ‌بانک پارسیان، ‌توسعه معادن و فلزات، ‌همراه اول، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بیشترین تاثیر افزایشی را با شاخص کل داشتند. در فرابورس هم شاخص با افزایش 15 واحدی به 844 واحد رسیدکه سرمایه‌گذاری گروه پتروشیمی (پترول)، پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، نفت ایرانول، نفت پاسارگاد و پتروشیمی خراسان بیشترین تاثیر افزایشی را داشتند. در این بازار روند کاهشی قیمت اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن ادامه‌دار شد و به طور میانگین، سررسیدها به محدوده 93 هزار تومان نزدیک شدند.

کارشناسان بازار براین باورند که روند صعودی شکل گرفته ناشی از خوش‌بینی نسبت به آینده مذاکرات، گزارش‌های مثبت شش ماهه و امکان تحقق بودجه‌های شرکت‌ها و کف منطقی قیمت با توجه به افت‌های پیاپی شکل گرفته است. این کارشناسان معتقدند، در صورت تحقق خوش‌بینی‌های ایجاد شده و ورود پول‌های جدید علاوه بر حمایت شرکت‌های حقوقی بازار به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

برچسب ها : اخبار امروز بورس
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f3Z7GUqz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه