جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه نرخ بی‌سوادی در برخی استان‌های مرزی رو به افزایش بوده است گفت: براساس آمار رسمی نرخ بی‌سوادی در کشور در حال حاضر 11درصد است. رضوی در تبیین سیاست‌های دولت به منظور انسداد مبادی بی‌سوادی به‌ویژه در مناطق محروم گفت: متأسفانه شورای عالی مبارزه با بی‌سوادی حتی یک بار هم در دولت‌های نهم و دهم تشکیل نشد. خوشبختانه این شورا سال گذشته برای نخستین بار به ریاست معاون اول رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد و به‌صورت جدی برای این موضوع برنامه‌ریزی شد.

35466

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر شورای برنامه‌ریزی سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شده که هدف آن رفع محرومیت‌های تحصیلی است. ریاست این شورا بر عهده وزیر آموزش‌وپرورش و دبیری آن بر عهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری است.

متأسفانه نرخ بی‌سوادی در برخی استان‌های مرزی ما رو به افزایش بوده است. البته علل مختلفی در این باره وجود دارد. وی بااشاره به تمهیدات دولت برای سوادآموزی در مناطق محروم و دورافتاده گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها مراکز حمایتی وجود دارند که موازی با آموزش‌وپرورش مدارسی را دایر و برخی کودکان را تحت آموزش قرار می‌دهند. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکل تردد و رفت‌وآمد دانش آموزان مناطق محروم به مدارس هستیم گفت: تعداد محصلان به‌ویژه بعد از مقطع ابتدایی و در دوره دبیرستان در برخی روستاها اندک است و ناچارند به مناطق مجاور بروند. درصدد هستیم مشکل سرویس رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان را در این مناطق حل کنیم. رضوی همچنین گفت: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اقدام خوبی صورت پذیرفت و طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی در آن به اجرا درآمد که بخشی از مشکلات را حل کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rNLSxWQX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه