پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رشد نجومی قیمت شیر خشک نوزاد

8 سال پیش ( 1394/5/14 )
 

قیمت شیرخشک نوزاد در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است. درحال‌ حاضر شیرخشک‌های معمولی ایرانی موجود در بازارهای کشور با قیمت آزاد از حدود ۱۳هزار تومان تا ۱۷هزار تومان در هر قوطی به فروش می‌رسد و شیرخواران معمولا هر هفته یک و نیم تا دو قوطی شیرخشک مصرف می‌کنند. شیرخشک‌های خارجی هم از ۲۱تا۵۰هزار تومان برای هر قوطی خریدوفروش می‌شود. در بهار سال ۱۳۹۰، شیر خشک نوزاد به قیمت هر کیلو ۴هزار و ۲۰۰تومان به فروش می‌رسید که در تابستان همان سال به قیمت ۵هزار تومان رسید. در آن زمان شیر خشک‌هایی که تحت لیسانس شرکت‌های خارجی بودند قیمت‌های بسیار بالایی داشتند.

در تابستان ۹۰، شیر خشک bebelac سری AR در داروخانه‌ها به قیمت ۹هزار و ۳۵۰تومان به فروش می‌رسید. انواع دیگر این برند شیر خشک از ۵هزار تومان شروع و تا ۸هزار و ۸۰۰تومان هم به فروش می‌رسیدند. همچنین شیر خشک SMA سری Gold و Progress هم در داروخانه‌ها به قیمت هر قوطی ۱۰هزار تومان به فروش می‌رسید که نسبت به بهار ۹۰، رشد قیمت ۳۰۰ تومانی‌داشته است. در آن زمان هر قوطی شیر خشک Aptomil نیز ۶هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشت. در آن دوره ارزان‌ترین شیرخشک موجود در بازار برند نان بود که به قیمت ۵هزار تومان در هر قوطی به فروش می‌رسید.

در پاییز سال ۱۳۹۱، شیرخشک نان (1، ۲ و۳) که قیمت آنها در تابستان همان سال ۵۲۰۰، ۵۴۰۰ و ۵۸۰۰ تومان بود به ۷۳۰۰، ۷۱۰۰ و ۷۰۰۰ تومان افزایش یافت و در زمستان هم در برخی داروخانه‌ها نوع نایاب آن به ۹هزار تومان برای هر قوطی رسید. هر قوطی شیرخشک پرمان هم از ۹۹۰۰تومان در تابستان ۹۱ به ۱۲هزار تومان در پاییز همان سال رسید، قیمت شیرخشک Bebelac بدون لاکتوز هم در همین بازه زمانی از ۹هزارتومان به ۲۲هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت و فقط در یک ماه ابتدای زمستان سال ۹۱ با توزیع دوباره در بازار با قیمت ۱۵هزارتومان برای هر قوطی به فروش رسید. به‌طورکلی در نیمه اول سال ۹۱، شیرخشک‌های داخلی با افزایش قیمت بین ۱۰ تا ۲۰درصد و شیرخشک‌های خارجی از ۵۰ تا ۸۰درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/no03AED7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه