سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آدامس از جمله محصولاتی است که طی چندین دهه توانست محبوبیت زیادی بین انسان ها پیدا کند و می توان گفت منهای برخی مشکلات غیربهداشتی که ممکن است برای دهان و دندان ایجاد کند، یکی از محبوب ترین جویدنی های مردم جهان است که خصوصا با داشتن طعم ها و اشکال مختلف، در بین نوجوانان و کودکان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

با توجه به گرایشی که اغلب مردم جهان نسبت به این محصول نشان داده اند، محققان پیش بینی می کنند نرخ رشد سالانه بازار این محصول تا سال 2019 بیش از 7درصد باشد.

چشم انداز بازار آدامس تا سال 2019

طبق پیش بینی محققان اقتصادی بازار جهانی آدامس تا سال 2019 بین 4 تا 7درصد به صورت سالانه رشد خواهد کرد و در این میان، آدامس های رژیمی و بدون قند بیشترین رشد را خواهند داشت و به دلیل نگرانی جامعه مصرف کنندگان در مورد پوسیدگی دندان، با رشد بیشتری در این بخش رو به رو خواهیم بود. همچنین آدامس های انرژی زا نیز رشد بیشتری را در میان انواع مختلف این محصول در سال های پیش رو خواهند داشت.

آمار ارائه شده حاکی از این است که ارزش بازار جهانی آدامس از سال 2014 تا 2019 حدود 32.6درصد رشد را تجربه خواهد کرد، به طوری که در سال 2019 ارزش این بازار به 32.63میلیارد دلار می رسد. با توجه به نرخ رشد سالانه بازار آدامس که در سال 2014 حدود 4درصد بوده است و تا سال 2019 به نرخ 7درصد خواهد رسید، می توان گفت بازار این صنعت رشد قابل توجهی را طی خواهد کرد و گرایش جامعه مصرف کنندگان به این محصول، افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد.

آدامس بدون قند، بزرگ ترین بخش این صنعت

همان گونه که ذکر شد، در میان محصولات متنوع آدامس، آدامس های بدون قند تقاضای بیشتری را در پی خواهند داشت و به دلیل توجه مصرف کنندگان به سلامت دندان، یکی از مهم ترین بخش های این بازار می شوند. در سال 2001 مطالعات و تحقیقات دندانپزشکی ثابت کرد که جویدن آدامس بدون قند در طول روز، حتی اگر سه بار و هر بار بیست دقیقه نیز طول بکشد، میزان پوسیدگی دندان را کاهش داده و خطرات آن کمتر است و با توجه به همین آمار، مصرف کنندگان جهانی این محصول، گرایش زیادی به مصرف آدامس های بدون قند پیدا کرده اند و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین بخش های این بازار را آدامس های بدون قند تشکیل می دهند و انتظار می رود که در سال های آتی نیز این روند ادامه پیدا کند. از جمله یافته های دیگر پزشکی در زمینه مصرف آدامس های بدون قند، کاهش خشکی دهان و حفظ مواد معدنی دندان است که این عوامل نیز باعث مصرف  بیشتر این نوع آدامس از سوی مصرف کنندگان شده است.

رشد جهانی بازار آدامس در فاصله سال های 2015 تا 2019

در سال 2015 درآمد جهانی آدامس به ارزش 25.83میلیارد دلار بوده و نرخ رشد سالانه آن نیز 4.50درصد بوده است که این آمار در سال 2016 به ارزش 27.15میلیارد دلار و رشد 5.10درصد رسیده بود. در سال 2017 نیز درآمد 28.68میلیارد دلاری و رشد 5.65درصدی را در بازار این صنعت شاهد خواهیم بود.

محققان معتقدند این ارزش در سال 2018 به ارزش 30.46میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه 6.20درصد رسیده و سرانجام در سال 2019 با درآمد 32.63میلیارد دلاری و نرخ رشد سالانه 7.10درصد در بازار این صنعت روبه رو خواهیم بود. آمار فوق نشان دهنده رشد قابل توجه بازار آدامس در سطح جهان هستند که البته لازم به ذکر است بخش آدامس های رژیمی، بدون قند و ساخته شده از مواد طبیعی، بیشترین رشد را خواهد داشت.

سهم مواد تشکیل دهنده آدامس

صنعت تولید آدامس ارتباط مستقیمی با صنعت قنادی داشته و به نوعی زیرمجموعه آن محسوب می شود. سه ماده اصلی شیرینی، آب نبات و شکلات کاربرد زیادی در این صنعت دارند، بر این اساس، آمار ارائه شده از سوی محققان نشان می دهد 15درصد از صنعت تولید آدامس مربوط به شیرینی پزی و قنادی است، ضمن اینکه آبنبات و شکلات نیز هر یک حدود 29درصد و 55درصد از بازار جهانی مواد تشکیل دهنده این محصول را به خود اختصاص می دهند.

براساس فروش منطقه ای آدامس، باید گفت که بزرگ ترین بازار این محصول در کشورهای آسیایی است و آمریکای لاتین و اروپای غربی در رتبه های دوم و سوم مصرف این محصول در سطح جهان قرار دارند، به طوری که طبق آمار ارائه شده در سال 2012، آسیا با داشتن درآمدی بالغ بر 6683.2میلیون دلار بیشترین میزان فروش آدامس را داشته و اروپای غربی با درآمد 5419.8میلیون دلار در مقام دوم قرار گرفته بود. آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، اروپای شرقی، خاورمیانه و استرالیا نیز در رتبه های بعدی این صنعت به لحاظ فروش قرار داشتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xbO8gaoq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه