پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در میان افرادی که کسب‌و‌کاری را شروع می‌کنند، آن‌هایی که رویای تغییر جهان را دارند، روز به روز در حال افزایشند. از سویی آن‌هایی که عملگرا هستند و از سوی دیگر آن‌هایی که خیال پردازند. اما چه عاملی به آنها انگیزه می‌دهد؟ کارآفرینانی که عملگرا هستند، با ایده‌های جدید آغاز به کار می‌کنند که یا سرویسی را برای افراد مهیا می‌کند یا کاربرد جدیدی را ایجاد می‌کند. این مورد برای تمام کارآفرینان اقتصاد مشارکتی صدق می‌کند، مانند بنیانگذارانTrocmaison (معاوضه خانه بین افراد)، Daddy-Coool (خدمات سرایداری برای پدرانی که طلاق گرفته‌اند) یا Citycake (تحویل شیرینی در منازل).

47347347347345735724662473473583458345353783358

دنیس ژاکت اظهار می‌کند: «آنها می‌خواهند به یک نیاز جمعی پاسخ دهند. نوآوری‌های دیجیتالی به آنها اجازه می‌دهد سریع‌تر پیش روند و کسب‌و‌کار‌های جدید‌تری ابداع کنند.»
خانم شارلوت ویلمورن متعلق به این دسته افراد است.او در سال 2014 شرکت Wheeliz را راه‌اندازی که به معلمان ماشین‌های مناسب معرفی می‌کند.

نویسنده کتاب «به مادرم نگویید معلول هستم، او فکر می‌کند من آکروبات بازم» این‌طور استدلال می‌کند: «من با مشکلات جا‌به‌جایی و تحرک آشنا هستم، زیرا هر روز با آن مواجه‌ام. به لطف این سایت و برقراری ارتباط، احساس می‌کنم از طرف جامعه پذیرفته شده‌ام، علاوه بر این، هم به من و هم به دیگران معنا می‌بخشد.»

کارآفرینان بلند پرواز نیز به یاری میل به تغییر و با هدف هم جهت‌سازی منافع اجتماعی با منافع اقتصادی ترغیب به کار شده‌اند. این کارآفرینان اجتماعی که اغلب جوان هستند در حال راه‌اندازی فعالیت‌های ترکیبی از تولید، دفاع از محیط زیست، تولیدات داخلی، مبارزه علیه برکناری و اخراج و... هستند. Denis Jacquet، مدیرعامل سرمایه‌گذاری جهانی بانکی هشدار می‌دهد: «کارآفرینان مدافع ارزش‌های واقعی هستند و به علت تفکر اشتباهی که جامعه به پروژه‌هایشان دارد ضرر می‌بینند. اما نباید وجهه اقتصادی کارشان را فراموش کنند. زیرا آینده آنها به آن ربط دارد.»

از آنجا که میل به تغییر دادن جهان از مطالعات بازار پیروی نمی‌کند، امکان اینکه پروژه‌های‌شان با منطق اقتصادی همراه با ارائه راه‌حل‌های اجتماعی نوآورانه پاسخ دهد، وجود دارد.

مبارزه با مواد‌غذایی ناسالم

خسته نشدنی، پرشور، متعهد، ... از جمله صفاتی هستند که برای توصیف ملانی کتلدو باید به کار برد. این زن 33 ساله در سال 2008، رستوران  Planète Sésame 92 (سیاره کنجدی 92) را در شهر نانت فرانسه راه‌اندازی کرد. «ما از محصولات ارگانیکی استفاده می‌کنیم که توسط تجارت منصفانه خریداری شده و داوطلبانه حداکثر زباله‌هایمان را به بازیافت می‌فرستیم. سبزیجات‌مان توسط کارکنان بخش کاشت، پرورش داده می‌شوند، ظروف‌مان زیست تخریب‌پذیر هستند و با انجمن متحدان CO2 همکاری داریم.» این سخنان خانم کارآفرینی است که 10 کارمند و بیش از 750 هزار یورو گردش مالی داشته است. مبارزه روزانه‌اش علیه چیست؟ مبارزه علیه مواد‌غذایی ناسالم و نجات کره زمین. ما نمی‌توانیم این‌گونه ادامه بدهیم.

زمانی که کودکان چاق را می‌بینم که در فست‌فود‌ها وقت خود را تلف می‌کنند دیوانه می‌شوم. باید به آینده نسل‌های بعدی هم فکر کرد و به‌گونه‌ای متفاوت مصرف کرد. این چیزی است که به آن اعتقاد دارم و باعث می‌شود خوشحال شوم و انرژی حرکت رو به جلو به من می‌دهد.» ملانی متعلق به دسته‌ای از کارآفرینان اجتماعی است که می‌خواهند جهان را تغییر دهند اما در عین حال واقع‌بین نیز هستند. کسب‌و‌کار او رونق خوبی دارد. او توسط چندین شبکه همراهی می‌شود و کمک به نیازمندان را افزایش داده و از کمک‌های مالی نیز برخوردار شده است.

منبع: Express

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j1bhSgYC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه