پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس یک مطالعه انجام شده در آمریکا،‌ مردم فقیری که شانس زندگی کردن در یک شهر ثروتمند و غنی را داشته‌اند، طول عمر بیشتری داشته‌اند. مجله انجمن پزشکی آمریکا مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده که نتایج آن به شرح زیر است: افراد فقیر بیشتر از ثروتمندان در سنین جوانی می‌میرند. اما اگر همین افراد تهیدست فرصت تجربه زندگی کردن در شهر‌های ثروتمند را داشته باشند، چند سال به عمرشان اضافه خواهد شد.

335737347372324662362624747438358489489484848358835

محققان در این مطالعه به‌دنبال کشف اثر موقعیت جغرافیایی روی امید به زندگی افراد بودند. آنها می‌خواستند بدانند جغرافیا چگونه بر طول عمر افراد تاثیر می‌گذارد. پیش از این در یک مطالعه مشابه در مونترال کانادا، طول عمر و امید به زندگی افراد در محله‌های مختلف بررسی شده بود. طبق این مطالعه امید به زندگی در یک محله کارگرنشین شهر مونترال نسبت به محله‌های دیگر 9 سال کمتر است.

یک اقتصاددان در دانشگاه استنفورد آمریکا امید به زندگی افراد را در سطح آمریکا براساس نقشه شهر و موقعیت جغرافیایی مورد مطالعه قرار داد. به این منظور، این اقتصاددان و تیم همراهش 1.4میلیارد اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده توسط آمریکایی‌های 40 تا 76 ساله و بین سال‌های 1999 تا 2014 را بررسی کردند. نتایج این مطالعه جالب به نظر می‌رسد. بین سال‌های 2001 و 2014، امید به زندگی در 5درصد از ثروتمندان دو تا سه سال افزایش داشته است در حالی که امید به زندگی در 5درصد از افراد تهیدست تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. محققان این مطالعه دریافته‌اند که افراد فقیر در برخی مناطق به‌خصوص در نواحی کناری و حومه بیشتر عمر می‌کنند.

به گفته محققان، هر چه به مناطق داخلی شهر و مراکز شهر‌ها نزدیک می‌شویم، امید به زندگی کاهش می‌یابد. امید به زندگی مخصوصا در کمربند زنگار با کاهش بیشتری همراه است. کمربند زنگار نامی است برای منطقه‌ای از شمال شرق ایالات متحده آمریکا که زمانی قلب صنایع سنگین فولاد و زغال‌سنگ بود. این کمربند از نیویورک شروع می‌شود و از پنسیلوانیا، ویرجینای غربی، ‌اوهایو،‌ ایندیانا و شبه جزیره میشیگان می‌گذرد.

محققان با توجه به اینکه افراد تهیدست در مناطق مرکزی شهر بیشتر عمر می‌کنند، ویژگی خاصی به این مناطق نسبت داده‌اند. این مناطق عموما پر رونق‌تر و پرجمعیت‌تر از سایر نواحی است. افرادی که خیلی ثروتمند نیستند در نیویورک، سان‌فرانسیسکو و واشنگتن به طور متوسط بیشتر از 78 سال عمر می‌کنند. در عوض، امید به زندگی در تالسای اوکلاهاما، لاس وگاس، دیترویت (میشیگان) و اوهایو کمتر از 75 سال است.

Life expectancy in countries

اما این فاصله و شکاف از کجا می‌آید؟ محققان به دنبال کشف رابطه علت و معلولی بین امید به زندگی و دسترسی به بیمه‌های درمانی بودند در حالی که دلیل اصلی این نیست. در شهر‌های پیشرفته‌تر و ثروتمند‌تر سبک زندگی سالم‌تر است، حتی نزد کسانی که ثروتمند نباشند. مردم در شهر‌های ثروتمند به‌خاطر وجود قوانین سختگیرانه دخانیات بسیار کمتری استفاده می‌کنند.

همچنین به‌دلیل فعالیت‌های بدنی بیشتر، افراد مبتلا به اضافه وزن کمتری در این شهر‌ها زندگی می‌کنند. یک دلیل دیگر هم این است که در شهر‌های ثروتمند، افراد از سطح تحصیلات بالاتری برخوردار هستند. به علاوه در این شهر‌ها عموما مردم با فرهنگ‌های مختلفی زندگی می‌کنند و با این حال همبستگی بیشتری میان مردم برقرار است.

منبع: lactualite

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zkSgqCbt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه