پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(286)

دسته‌بندی مشتریان

8 سال پیش ( 1394/6/14 )
 

پرسش: مدیر کسب وکاری هستم که مانند تمامی کسب‌وکارها دائم برای یافتن مشتریان تازه برنامه‌ریزی می‌کنم، در این باره بارها اقدام به دسته‌بندی مشتریان کرده و برای نزدیک شدن به آنها برنامه‌ریزی‌های مختلفی کرده‌ام ولی در این راه نتیجه دلخواه را به‌دست نیاورده‌ام. امکان دارد راهنمایی کنید که مشتریانم را چگونه دسته‌بندی کنم؟

12325352253647586979

پاسخ کارشناس: شیوه‌ها و مسیرهای متفاوتی برای پیدا کردن مشتری پیش‌روی کسب وکارها وجود دارد. در میان این راه‌ها و شیوه‌ها تنها دو نوع مشتری احتمالی وجود دارد که این دو نوع به مشتریان ناشناخته و ارجاعی توسط دیگران تقسیم‌بندی می‌شوند. مشتریان ناشناخته آن دسته از کسانی هستند که در آغاز مراحل فروش کسب‌وکارها هیچ اهمیتی به آنها نمی‌دهند. این مشتریان کسانی هستند که کسب‌وکارها بدون آشنایی قبلی برای ایجاد ارتباط برقرار کردن به سراغ‌شان می‌روند و قرار است که جزو برنامه فروش آنها قرار بگیرند.

ارتباط برقرار کردن با این مشتریان سخت است چون مانع بزرگی در میان کسب وکارها و این مشتریان وجود دارد. این مانع اعتماد‌سازی است که البته این مانع در تمامی بخش‌های موجود در چرخه فروش خودش را نشان می‌دهد. اکثر این مشتریان در مقابل کسب‌وکارها رفتار سردی دارند، تنها راه گرم کردن آنها اعتبار است. برای به‌دست آوردن اعتبار نزد چنین مشتریانی نیاز به سرمایه‌گذاری مقادیری پول است تا از طریق برگزاری همایش‌های مختلف فروش یا برنامه‌های بازاریابی، کسب‌وکارها را به چنین مشتریانی معرفی و اعتبار لازم را نزد آنها کسب کرد.

حال شاید برخی از کسب‌وکارها به این شیوه جذب مشتری علاقه‌ای نشان ندهند. در این صورت باید این کسب وکارها سراغ جذب مشتریان ارجاعی بروند یعنی به سمت مشتریانی ارجاع شوند که قبلا توسط مشتری یا همکار راضی، با روند حرکتی کسب‌وکار آشنا شده‌اند. در این صورت چون مشتریان قبلا با کسب وکار آشنا هستند به آن اعتماد پیدا کرده‌اند و این اعتماد خودش برای کسب وکار اعتبار می‌‌آورد.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l1O0FesS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه