جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس‌جمهور حسن روحانی روز شنبه در همایش فرمانداران سراسر کشور، با تاکید بر اینکه «در انتخابات اسفندماه، رییس‌جمهوری به‌عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد» و ضمن تاکید بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سخنرانی کرد. حسن روحانی با اشاره به اینکه دولت فرای جناح و حزب است و در انتخابات مجری قانون است، اظهارداشت: رأی مردم بسیار مهم است و در اسلام نیز بر آن تاکید شده و استانداران و فرمانداران در برابر هیچ حزب و فشاری نباید مرعوب شوند. رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید انتخاباتی برگزار کنیم که مایه آبروی نظام شود گفت: هیچ تفکر سیاسی و جناحی در کشور به دلیل داشتن ریشه‌های دینی، فکری، اعتقادی و علمی قابل حذف نیست و البته انتخابات نیز بدون رقابت امکان‌پذیر نمی‌شود. در جامعه ما افکار متفاوت وجود دارد و همه در بیان نظر و افکار خود آزادند، بنابراین در این جامعه جناح‌ها و به نوعی احزاب حضور دارند. انتخابات بدون رقابت امکان‌پذیر نیست و باید همه شرایط رقابت را فراهم کنیم تا الگوی جمهوری اسلامی ایران را آنگونه که شایسته است به دنیای اسلام، منطقه و جهان معرفی کنیم. 

حسن روحانی با ابراز تاسف از اتهامات، شایعات و برچسب‌هایی که به افراد مختلف زده می‌شود، گفت: همه ما درون جامعه اسلام، قانون اساسی، انقلاب، امام(ره) و رهبری را قبول داریم، بنابراین هر گروه، جناح و حزبی که قانونی است، باید بتواند فعالیت قانونی کند. معیار صلاحیت و عدم صلاحیت افراد در چارچوب قانون، بر مبنای نظرمراجع قانونی است و نه چیز دیگر. به هیچ‌وجه در انتخابات به اتهامات و شایعات نمی‌توانیم توجه کنیم. دولت به هیچ‌وجه به‌عنوان حامی این جناح یا آن جناح وارد انتخابات و درگیر جریان‌های سیاسی نخواهد شد، زیرا دولت، فرای جناح‌ها، احزاب و تجمعات سیاسی است و تنها به‌عنوان مجری قانونی وارد عمل می‌شود. درست است که دولت باید پایش را از رقابت‌های سیاسی بیرون بکشد، اما نباید این‌گونه باشد که قوای دیگر و شبه‌دولتی‌ها و سایر جمع‌های قدرتمند حق داشته باشند، به‌عنوان حامی جریان‌های سیاسی وارد انتخابات شوند. 

8997868578

حسن روحانی با بیان اینکه رییس‌جمهوری دارای دو حیثیت رییس دستگاه اجرایی و پاسدار قانون اساسی است، گفت: نباید به خاطر انتخابات کاری کنیم که دین‌مان را برای دنیای دیگران بفروشیم. بدون تردید مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری جایگاه رفیعی دارند، مهم این است که مردم چه‌کسی را از بین افراد صاحب صلاحیت به‌عنوان اصلح برمی‌گزینند. مبادا در هیچ‌کجا به گوش کسی این حرف بخورد که دولت، سپاه، ارتش، صدا‌و‌سیما، استاندار و فرماندار یا دفتر امام‌جمعه، طرفدار نامزد خاصی است زیرا این حرف برای انتخابات سم است. همه مقامات و صاحبان قدرت و مدیران رده بالای کشور که مسئولیت‌شان فراتر از احزاب و جناح‌ها است باید به شیوه‌ای عمل کنند که این تهمت به آنها زده نشود.

حسن روحانی با تاکید بر اینکه باید گذاشت انتخابات شفاف و رقابتی برگزار شود و مردم مطمئن باشند که رأی آنها به‌عنوان حق‌الناس بر کرسی خواهد نشست، خطاب به فرمانداران و مدیران انتخابات وزارت کشور، گفت: به همه شما به صراحت می‌گویم در ماجرای انتخابات در برابر هیچ حزب، جریان و گروهی مرعوب واقع نشوید زیرا انتخابات یعنی عدالت و عدالت یعنی فرصت برابر برای همه مردم. در نظام اسلامی، انتخابات تشریفاتی و تزیینی نیست و مشروعیت سیاسی و حتی بخشی از مشروعیت دینی از آرای مردم به‌دست می‌آید. حسن روحانی با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات نباید هیچ‌سوء‌ظنی ایجاد شود، گفت: جریان رأی‌گیری و شمارش آرا باید به‌گونه‌ای باشد که شفافیت و سلامت انتخابات پیش‌روی همه مردم آشکار شود. ان‌شاء‌الله انتخابات خوب، شفاف و رقابتی که مایه آبروی نظام است، برگزار خواهد شد و دست‌اندرکاران وزارت کشور، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب گفتند صندوق رأی را حق‌الناس و امانت در نظر خواهند گرفت.

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استانداران و فرمانداران سراسر کشور، نمایندگان عالی نظام در سراسر میهن اسلامی هستند و اعمال و رفتار آنها به‌عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود، گفت: به همین دلیل اعمال و رفتار ما اهمیت خاصی دارد و عمل، رفتار، نگاه، برخورد و تعامل ما به‌عنوان نحوه‌ای از برخورد و تعامل نظام تلقی می‌شود. حسن روحانی به برگزاری انتخابات پرشور ۲۴‌خرداد دو سال قبل اشاره کرد و گفت: مردم از طریق صندوق آرا و به‌صورت امانی چهار ساله قدرت را در اختیار این دولت گذاشته است، آنها حرف‌های خود را این‌گونه زدند که قدرت را به شرط عدالت و اجرای قانون اساسی به دولت واگذار می‌کنیم و انتظار داریم دولت ما متعادل و تعامل‌گرا باشد همچنین اخلاق، راستگویی و امانتداری را مدنظر داشته باشد. مردم از اختلافات و دعواهای سیاسی و شعارهای بی‌محتوا خسته شده بودند. ملت ما ملتی صلح‌طلب و آشتی‌خواه و خواهان تعامل سازنده با جهان است. امروز ما در جامعه نیازمند وحدت هستیم، اقوام و اقلیت‌ها باید محترم باشند و امنیت پایدار در کشور و منطقه وجود داشته باشد.

- حسن روحانی با اشاره به اینکه «دولت به‌عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور بار مسئولیت را بر دوش گرفت»، گفت: مردم قدرت بی‌قید و شرط به مسئولان نداده‌اند. به مردم وعده آرامش دادیم و همه نهادها همانند دولت در برابر رأی مردم مسئول هستند و این رأی مردم درانتخابات ملی، برای همه دستگاه‌های اجرایی است. حسن روحانی در ادامه با بیان اینکه به مردم وعده داده بودیم تا در زندگی و اقتصاد آنها آرامش و ثبات را حاکم کنیم، گفت: گفتیم ثباتی در اقتصاد حاکم خواهیم کرد که صفی برای طلا و سکه نباشد، مردم به این وعده‌ها که به صراحت در سخنرانی‌های انتخاباتی بیان شد، رأی دادند. مسیری که دولت انتخاب کرده، مسیر درستی است. ما دارای عصمت نیستیم، خواب هم متاسفانه نمی‌بینیم و به فال و جن‌گیر هم معتقد نیستیم. مبنای هر اقدام دولت ما، مشورت با صاحب‌نظران بوده و هست. همه نهادها همانند دولت در برابر رأی مردم مسئول هستند، رأی مردم تنها برای دستگاه اجرایی نیست، زیرا آنها در انتخاباتی ملی به پای صندوق‌های آرا آمدند و به یک نفر و برنامه‌هایش به‌عنوان رییس‌جمهوری رأی دادند که فکر، مطالبات و رویکردشان در این اتفاق مشخص است.

حسن روحانی با اشاره به اختلاف ۱۳ میلیونی آرا میان نامزد اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، گفت: معنای این اختلاف رأی آن است که مردم دقیق، آگاهانه و حساب‌شده مسیر را برگزیده‌اند. ما در برابر ۲۴‌خرداد ۹۲ بار مسئولیت سنگینی بر دوش داریم و احساسم این است که دولت همه توان خود را با وجود برخی نقص‌ها که طبیعی است، برای اجرای وعده‌ها به کار گرفته است. امروز بخش خصوصی حاضر است سرمایه‌اش را روی زمین منتقل کند، سرمایه‌داران و کارآفرینان ایرانی مقیم خارج یا خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری اظهار تمایل می‌کنند و معنای آن این است که راه دولت درست است.

حسن روحانی با ابراز تاسف از سیاسی‌تر شدن فضای جامعه، گفت: امروز همه متخصص حقوق، امنیت و مسائل ملی شدند و مدام درباره این مسائل سخنرانی می‌کنند، اما نکته مهم آن است که به مردم دروغ نگوییم زیرا دروغ‌ها دیر یا زود آشکار خواهند شد. چه‌کسی حق دارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار جبهه دیپلماسی کشور حرف بزند؟ این بی‌ادبی از کجا نازل شده است؟ این زبان زشت، بد و تندحرف زدن و بی‌احترامی کردن از کجا نشأت می‌گیرد؟ درحالی که همه مومنین و مردم ایران عزیزند و باید محترم باشند، مخصوصا کسانی که خدمت بیشتری انجام می‌دهند. بگذارید به حول و قوه الهی این مذاکرات در سایه روح بلند پیامبر(ص) و توجهات حضرت ولی عصر(عج) با موفقیت به پایان برسد، بعد برای مردم شرح خواهیم داد که مذاکره‌کنندگان کشورمان چه کشیدند و چه سختی‌هایی تحمل کردند، خیلی از شما و بنده افتخار حضور در جبهه و مذاکرات سیاسی را داشته‌ایم، اما مذاکرات فعلی سخت‌تر، پیچیده‌تر و دلهره‌آورتر نسبت به شب‌های عملیات در میدان جنگ است چرا که در آنجا شهادت یا زنده ماندن افتخار بود اما اگر در مذاکرات شکست بخوریم، ندامت و پشیمانی بزرگ تاریخی در انتظار ماست و اگر پیروز شویم عده‌ای زخم زبان می‌زنند و با حیثیت ما بازی می‌کنند. چرا عده‌ای تا می‌بینند دولت با تدبیر مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌برد، ناخرسند می‌شوند و می‌خواهند کار مردم شیرین نباشد، مگر آنها از لبخند مردم می‌ترسند؟

حسن روحانی که سخنانش با تشویق پی‌در‌پی حضار همراه بود، گفت: بگذاریم کام مردم شیرین باشد، مسئله هسته‌ای مسئله این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب و این قوه و آن قوه نیست، مسئله‌ای ملی است و بار آن بر دوش نظام است و نظام جمهوری اسلامی است که دارد قدم به قدم راه را جلو می‌برد تا به هدف برسد. می‌گویند اسرار کشور محفوظ بماند، مگر کسی در این خصوص شک دارد، حال اگر رهبر معظم انقلاب نصیحت می‌کنند، ایشان رهبر هستند و وظیفه‌شان است، نه اینکه هر کسی راه افتاده و به دولت توصیه‌هایی از این قبیل می‌کند که اگر تشنه شدی به شما می‌گویم باید آب بخوری!

حسن روحانی ضمن بیان اینکه مذاکره‌کنندگان بار مسئولیت را بر‌عهده گرفتند گفت: بدانیم مردم در این انتخابات به این مهم رأی دادند که چرخ اقتصاد و زندگی مردم باید همراه با سانتریفیوژ‌ها بچرخد. این رأی مردم است و ما بر مبنای آرا و نظرات و خطوط قرمز ترسیم‌شده حرکت خواهیم کرد. تیم هسته‌ای ما کاملا با مسائل آشناست و می‌داند که چگونه باید حرف بزند و مسیر درست را انتخاب کند. آنها بعد از خدا در این کارزار بین‌المللی امیدشان به ملت است و ملت نیز پشتیبان آنهاست، حتی کسانی که طور دیگر حرف می‌زنند. می‌خواهیم ثابت کنیم که ایران فعالیت هسته‌ای‌اش خلاف ادعای بدخواهان صلح‌آمیز است و آنچه در ایران به‌عنوان دستاورد فناوری هسته‌ای ایجاد خواهد شد، به نفع ملت ایران و ملت‌های منطقه است و به ضرر کسی نخواهد بود. می‌خواهیم بگوییم ملت ایران آنقدر قدرت و توان دارد که می‌تواند پای میز مذاکره و در برابر قدرت‌های بزرگ، حقوق خود را به کرسی بنشاند و از دستاوردهای خود دفاع کند و تحریم ظالمانه را از دوش مردم بردارد، باید در این مسیر متحد و منسجم حرکت کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TXxwvdpW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه