یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سهام در تداوم شرایط نزولی خود روز گذشته هم با ریزش 607 واحدی مواجه شد و به یکی از مهم‌ترین حمایت‌های خود رسید. به گزارش «فرصت امروز» پس از اعلام توافق هسته‌ای، شاخص کل که با رشد قابل‌توجهی در خلال روزهای ماراتن مذاکرات رو به رو بود، با واکنش منفی بازار رو به رو شد و روز گذشته به 67‌هزار و 36واحد رسید. نکته مهم از منظر تحلیل تکنیکال این است که شاخص کل در روزهای ماراتن هسته‌ای موفق شد با شکستن خط روند نزولی بلند‌مدت به بیش از یک هفته کاری را در بالای این خط روند دوام بیاورد.

روز یکشنبه و دوشنبه از این جهت مهم است که شاخص کل یک بار دیگر این خط روند را لمس می‌کند و واکنش آن به این حمایت مهم می‌تواند بیانگر وضعیت آتی بازار سهام طی چند هفته آینده باشد. وضعیت اندیکاتور آر اس‌ای بیانگر وضعیت رو به رشد شاخص کل است. وضعیت این اندیکاتور بیانگر ترسیم حفره‌های صعودی است. در مجموع امروز و فردا نشان می‌دهد که شاخص کل همچنان در روند نزولی یک سال گذشته قرار دارد یا به وضعیت صعودی بازگشته است.

365697097

از جمله عواملی که ممکن است در روزهای آتی شاخص کل را در این حمایت مهم تحت تاثیر قرار دهد بررسی توافق هسته‌ای در مجلس و شورای عالی امنیت ملی است. در صورت تصویب توافق توسط این دو نهاد، بازار سرمایه انگیزه کافی برای واکنش مثبت به توافق هسته‌ای را پیدا می‌کند. البته پرونده توافق زمانی بسته می‌شود که کنگره آمریکا هم مهر تایید بر پای آن بزند و در آن مقطع (شهریور-مهر) باید منتظر واکنش بازار سرمایه باشیم.

ریزش 101‌واحدی شاخص وزنی

شاخص وزنی کل بازار هم دیروز با 101واحد کاهش به 10‌هزار و 252‌واحد و ارزش روز بازار به 284‌هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران بورسی بیش از 390‌هزار برگ بهادار به ارزش 101‌میلیارد تومان و در 30هزار نوبت معامله دادوستد کردند. در جریان معاملات روز شنبه بعد از برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیرماه با سودهای اندک از 10 تا 16 ریال و بعضی از شرکت‌ها تا 170‌تومان سود تقسیم کرده و نماد آنها بازگشایی شد. در جریان معاملات با پیام ناظر بازار نمادهای معاملاتی حمل‌و‌نقل توکاریل، سیمان خزر، شرکت کربن، سرمایه‌گذاری نفت، شرکت ساختمانی آبادگران، قند اصفهان، قند قزوین، شرکت لبنیات پاک، شرکت بیمه ملت و شرکت دشت مرغاب بازگشایی شدند.

همچنین نماد سیمان کردستان، ماسه ریخته‌گری و شرکت سخت‌آژند و پتروشیمی کرمانشاه مشمول بازگشایی نماد شده و شرکت‌هایی مانند سیمان هرمزگان دچار توقف شدند. دیروز نمادهای تاثیرگذار در کاهش شاخص شامل تاپیکو، پارسان، وغدیر، حکشتی، همراه و خودرو بودند و نماد شرکت انفورماتیک در تقویت شاخص اثر گذاشته است. نمادهای پربیننده بورسی مربوط به پارس خودرو، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، گروه بهمن، ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی مبین بوده‌اند.

ارزش ۵۰۷ میلیارد ریالی معاملات فرابورس

در جریان معاملات دیروز فرابورس ایران، 60‌میلیون ورقه بهادار در 11‌هزار و 41‌دفعه مورد معامله قرار گرفت.

در پایان معاملات دیروز 3‌مرداد‌ماه 1394، 60‌میلیون و 380‌هزار ورقه بهادار در 11‌هزار و 41 نوبت خریدوفروش شد و ارزش آن به 507‌میلیارد و 670‌میلیون ریال رسید. بیشترین حجم و ارزش معاملات روزگذشته به معامله 24‌میلیون و 130‌هزار سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش 41‌میلیارد و 330‌میلیون ریال اختصاص پیدا کرد و شاخص فرابورس ضمن کاهش روی رقم 791‌واحد متوقف شد.

23545868769

بیشترین افزایش قیمت نخستین روز هفته مربوط به سهام شرکت‌ افرا نت و پس از آن فولاد هرمزگان جنوب و برق عسلویه مپنا بود و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، نفت ایرانول و کشتیرانی دریای خزر با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند.همچنین، اوراق تسهیلات مسکن دیروز ضمن کاهش قیمت در بازه 660 تا 730‌هزار ریال معامله شد.

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خریدوفروش 806‌هزار و 520‌سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 52‌هزار و 265‌ورقه مرابحه سه ماهه مگاموتور در روز گذشته معامله شد. دیروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و نفت پاسارگاد پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم و نماد شرکت‌ سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه 5‌مرداد، در پایان معاملات دیروز متوقف شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5ArmOjih
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه