پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که راه‌های گوناگونی برای موفقیت وجود دارد. امروزه در دانشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های گوناگون درباره راه‌ها و رازهای موفقیت در سرمایه‌گذاری بسیار بحث و تبادل نظر می‌شود.اما یک موضوع مهم وجود دارد و آن اینکه بعضی راه‌های موفقیت در سرمایه‌گذاری در هیچ کتاب و دانشگاهی یافت نمی‌شود. این رازها را باید از دل صحبت با کسانی فهمید که خود سرمایه‌گذاران بزرگی به شمار می‌آیند. ریچارد برانسون یکی از نام‌های شناخته‌شده‌ای است که تجربه‌هایش را به سختی می‌توان در میان اصول و مطالب کتاب‌های حجیم درباره سرمایه‌گذاری یافت.آنچه پیش روی شماست، هشت درسی است که آقای برانسون در طول سال‌ها تجربه اندوخته و حالا آن را در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری گذاشته است.

1-‌ سرمایه‌گذاری روی چیزهای تازه یعنی آینده‌ای که نمی‌توان به‌سادگی آن را پیش‌بینی کرد.

برانسون معتقد است، نخستین باری که دست به کار تازه‌ای می‌زنید، در واقع وارد یک چالش بزرگ شده‌اید.هیچ ضمانتی در این راه برای موفقیت وجود ندارد، اما این «قدرت ریسک‌پذیری» است که امثال برانسون را در سرمایه‌گذاری بر تازه‌ها موفق کرده است.

2-‌ سرمایه‌گذاری روی افراد، بیشتر از چیزی که انتظارش را دارند، به معنای انگیزه دادن به آنها برای «بهترین شدن» است

به باور برانسون همان‌طور که این موضوع برای خودش انگیزاننده شد، برای دیگران هم می‌تواند انگیزه بهتر شدن و سرمایه‌گذاری‌های موفق در کسب‌و‌کارهای گوناگون را بدهد.

3-‌  داشتن قدرت برای سرمایه‌گذاری به‌تنهایی کافی نیست، قدرت سرپرسی هم از ضروریات است.

برانسون به «اعتماد کردن» باور دارد. نباید همه چیز را به حال خود رها کرد اما سرمایه‌گذاری بر اعتماد آدم‌‌ها یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری است. در این نوع سرمایه‌گذاری لازم نیست همه چیز را به حال خود رها کنید، بلکه کافی‌است به دیگران اجاره دهید تا حس کنید بهشان اعتماد دارید. این کار تنها از یک راه ممکن است و آن سپردن مسئولیت به آنها است.

4-‌ بابت شکست‌های‌تان خجالت‌زده نباشید، از آن درس بگیرید و دوباره شروع کنید.

به اعتقاد برانسون آموزه‌هایی که آدم‌ها از شکست به‌دست می‌آورند، بسیار بیشتر از درس‌هایی است که می‌توان از پیروزی‌ها کسب کرد. در واقع برانسون می‌گوید شکست‌ها بزرگ‌ترین سرمایه هر فردی هستند.درک اینکه چرا شکست خورده‌اید بهترین سرمایه‌ای است که می‌توانید در زندگی داشته باشید.

5-‌ قوانین رنگارنگ در مسیر سرمایه‌گذاری فقط مانع ایجاد می‌کنند، بهترین کار «عمل کردن» است

برانسون می‌گوید که با حرکت هم‌راستا با انواع قوانین و چارچوب‌ها چندان نمی‌توان به نتیجه گرفتن امیدوار بود. در واقع سرمایه‌گذاری با دو دو تا چهارتاهای بیش از اندازه به موفقیت منجر نمی‌شود. آنچه از نظر برانسون می‌تواند یک سرمایه‌گذاری را به موفقیت برساند «مالک بودن» است. وقتی مالکیت شغل‌تان را داشته باشید، برای سرمایه‌گذاری در آن رغبت زیادی نشان می‌دهید و در نتیجه عملکردتان هم بیشتر و بهتر می‌شود.

6-‌ کسب‌و‌کار شما، دوست، وسیله تفریح و ابزار تمرین خلاقیت شماست

باید در کسب‌و‌کاری سرمایه‌گذاری کرد که بتوان با آن دوست شد، از آن لذت برد و از وجودش برای تقویت خلاقیت استفاده کرد. این اعتقاد برانسون است. او می‌گوید باید طوری روی کارمندان سرمایه‌گذاری کرد که حس کنند آن کسب‌و‌کار از خودشان است و تنها کمک‌کننده در آنجا نیستند. سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار مهم است، سرمایه‌گذاری بر تفریحات کارکنان هم اهمیت دارد.

7-‌ بهترین سرمایه برای هر کسب‌و‌کار، نیروی انسانی است

برانسون معتقد است که موتور واقعی هر کسب‌و‌کار، نه سرمایه مالی اولیه آن‌که نیروی انسانی است که برای انجام کار از آن استفاده می‌شود. او سرمایه‌گذاری در یک کسب‌و‌کار را چیزی جز سرمایه‌گذاری بر گروهی از افراد نمی‌بیند. نیروی انسانی از دیدگاه او مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه هر کسب‌و‌کاری است. در موفق بودن آقای برانسون هیچ‌کس شک ندارد. بزرگ‌ترین راز موفقیت‌های پیاپی او در سرمایه‌گذاری شاید این باشد که در چیزی سرمایه‌گذاری کرده که آن را دوست دارد و از بودنش لذت می‌برد. این همان چیزی است که در هیچ مدرسه و دانشگاهی درباره سرمایه‌گذاری به شما نخواهند گفت.

منبع : منبع:inc.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HRG1nueZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه