پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل بانک مسکن از تلاش برای اخذ مجوز تاسیس صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای در هر استان خبر داد و گفت: حداقل سرمایه این صندوق‌ها که کارکرد اصلی آن اعطای تسهیلات ساخت‌و‌ساز در محدوده خاص است، در تهران ۵۰میلیارد تومان، کلانشهرها ۳۰میلیارد تومان و سایر شهرها ۱۰میلیارد تومان است. به گزارش فارس، محمد هاشم بت‌شکن گفت: بخش مسکن با 78 بخش اقتصادی کشور رابطه پیشین و 56 بخش دیگر رابطه پسین دارد و سهم مسکن از سبد خانوار 30درصد است.

دستورالعمل تاسیس صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای تدوین شد

وی با اشاره به رکود مسکن در سال‌های اخیر افزود: از دی ماه 94 تا فروردین 95 میزان پرداخت تسهیلات مسکن در مقایسه نقطه به نقطه در مدت مشابه سال قبل به ترتیب در دی ماه 93 نسبت به دی سال گذشته 60درصد، بهمن 93 نسبت به بهمن سال قبل 57درصد و اسفند 94 نسبت به اسفند قبل از آن 187درصد و فروردین 95به فروردین 94 این تسهیلات رشد 86درصدی در بخش عقود مشارکتی داشته است.

رئیس هیات‌مدیره بانک مسکن پرداخت تسهیلات 150میلیون تومانی با دوره بازپرداخت سه ساله را به انبوه سازان تهران و شش کلانشهر دیگر که صنعتی‌سازی همراه با بهره‌وری مصرف سوخت را در پروژه‌ها رعایت کنند، یادآور شد و افزود: بانک مسکن در تهران با متقاضیان بازسازی بافت فرسوده 50میلیون تومان وام با نرخ سود 10 درصد پرداخت می‌کند. وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن 40درصد ارزش یک واحد 100 مترمربعی با قیمت متوسط 4میلیون تومان برای هر مترمربع را پوشش می‌دهد، گفت: این تسهیلات در اصفهان 50درصد ارزش ملک 100 مترمربعی، شیراز 52درصد و سمنان 102 درصد ارزش ملک 100 متری را پوشش می‌دهد.

بت شکن برنامه بانک مسکن در سال جاری را تامین مالی یک میلیون واحد مسکونی دانست و تاکید کرد: 400 هزار واحد از این یک میلیون تسهیلات ساخت مسکن جدید یا خانه نو را شامل می‌شود.

بت شکن با اشاره به تاسیس شرکت تامین سرمایه مسکن برای فعالیت در بازار سرمایه و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان که تا به حال چهار فقره از این صندوق‌ها تحویل شده است دیگر فعالیت‌های این بانک در بازار سرمایه را یادآور شد و گفت: انتشار اوراق صکوک، سفارش ساخت و منفعت از دیگر فعالیت‌های این بانک است. همچنین بازارپذیری اموال غیربازارپذیر شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که نخستین فعالیت آن تامین سرمایه از شرکت شهر جدید پردیس است در دستور کار بانک مسکن قرار دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hzq7Df1T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه