یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
ظریف در کنفرانس خبری با همتای عراقی‌:

خطر فرقه‌ گرایی منطقه‌ را تهدید می‌کند

8 سال پیش ( 1394/10/16 )
 

محمدجواد ظریف ظهر چهارشنبه در کنفرانس خبری با همتای عراقی خود در تهران با اشاره به تعرض صورت گرفته به سفارت عربستان سعودی در تهران از سوی تعدادی از افراد و در ادامه قطع رابطه دیپلماتیک از سوی ریاض با تهران با بیان اینکه «تمامی مقامات ایران از مقامات کشوری، لشکری و قضایی به‌شدت حادثه حمله به سفارت عربستان را محکوم کردند»، گفت: ایران خود را موظف می‌داند به‌طور شرعی و قانونی از مهمانانی که در ایران به‌عنوان دیپلمات حضور دارند، حفاظت و حراست کند.

بعد از واقعه تاسف‌بار شنبه شب، ایران حتما با تمام افرادی که در این حوزه کوتاهی یا قانون‌شکنی کردند برخورد جدی می‌کند. ایران تمام حمایت خود از مقرهای دیپلماتیک، کارمندان و کنسولگری سعودی را انجام داد، اما این باعث تاسف است که سعودی سیاست ایجاد تنش را ادامه داد. تنش و آتش‌افروزی برای کسی عاقبت خوشی نخواهد داشت.

سیاست ایران همواره مبتنی بر ایجاد آرامش و همکاری و همراهی با تمامی همسایگانش بوده است. ما برای جهان عرب و نیز عربستان سعودی به‌عنوان جزء مهمی از جهان اسلام، احترام ویژه قائلیم و می‌خواهیم ارتباط سازنده خود را که از گذشته داشته‌ایم ادامه دهیم و همه را به این منظور به همکاری دعوت می‌کنیم. امروز خطر افراط و فرقه‌گرایی و ترویج طایفه‌گرایی منطقه را تهدید می‌کند و همه باید مراقب باشیم تا به این اقدامات دامن نزنیم؛ چرا که دامن زدن به این مسائل برای همه خطرناک است.

76966957579957579464646469595759

او همچنین از ابتکار ابراهیم جعفری، همتای عراقی خود در جهت ایجاد همفکری در حل و فصل مسائل منطقه استقبال کرد. ظریف گفت: ایران برای جهان عرب به‌عنوان جزئی از جهان اسلام احترام ویژه‌ای قائل است. ما ارتباط مثبت و سازنده‌ای با این منطقه داشتیم و آن را ادامه می‌دهیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی بعد از گفت‌وگوی دوساعته خود با همتای عراقی‌اش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های غربی از جمله آمریکایی‌ها مدعی شدند که بین شما و آقای کری در چند روز گذشته تماس‌هایی در ارتباط با تحولات منطقه وجود داشته و آیا این خبر صحت دارد چون مقام معظم رهبری اعلام کرده بودند که بین ایران و آمریکا به جز برجام و مسئله هسته‌ای گفت‌وگوی دیگری نباید انجام شود؟ گفت: ما به روز اجرایی شدن برجام بسیار نزدیک شدیم و شاید در چند روز آینده به حول و قوه الهی به روز اجرایی شدن برجام برسیم و در این روند آمریکا و ایران بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

او با بیان اینکه در چند روز گذشته بین من و آقای کری و همچنین بین همکارعزیزم آقای صالحی(رئیس سازمان انرژی اتمی) و همتای آمریکایی‌اش دکتر مونیز تماس‌های تلفنی و ایمیلی زیادی انجام شده است افزود: اینها به خاطر این است که ما به روز اجرای برجام نزدیک می‌شویم و باید هماهنگی‌هایی را در این زمینه انجام دهیم. در روزهای آینده همکاران ما و همچنین اعضای گروه 1+5 در اروپا برای نهایی کردن موضوعات جلساتی خواهند داشت و باید این جلسات توسط من، آقای کری و خانم موگرینی هماهنگ شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای نشست مطبوعاتی خود با همتای عراقی‌اش گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق روابط گسترده‌ای دارند. دو کشور از روابط مستحکمی برخوردارند و هر دو در راستای مقابله با افراط و تروریسم تلاش می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eLmEt0ax
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه