با افزایش چشمگیر شمار مخاطبان اینترنت که هر لحظه رو به فزونی است و با توجه به قابل دسترس بودن اینترنت در سراسر نقاط جهان، امروزه همه تولیدکنندگان و تاجران نیز ترجیح میدهند بازاریابی خود را از طریق اینترنت انجام دهند. در بازاریابی الکترونیکی امکان اطلاعرسانی آسانتر و بهینهتر ممکن میشود، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده میشود، امکان هدفگیری دقیق مخاطب در آن وجود دارد، هزینه تبلیغات در اینترنت بسیار مناسبتر است، مخاطبان افرادی تحصیلکرده و در سطح فرهنگی و علمی بهتری هستند، امکان نظارت و کنترل بدون واسطه بر تبلیغات اینترنتی موجود است. با رشد روزافزون تکنولوژی و ایجاد زیرساختهایی نظیر اینترنت، شیوه کلاسیک خریدوفروش نیز دستخوش تغییراتی شده که خرید گروهی یکی از نمونههای موفق این قسم تغییرات است.
در خرید گروهی معمولا کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد میدهند، با این هدف که حداقل تعداد مشخصی از خریداران، آن کالا یا خدمات پیشنهاد شده را خریداری کنند. سایتهای خرید گروهی نقش مهمی را در خریدوفروش برخط دارند.
نحوه عملکرد سایتهای تخفیف گروهی به این گونه است که کالا و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد میدهند به شرط اینکه حداقل تعداد خاصی از خریداران، آن کالا یا خدمات ارائه شده را خریداری کنند. آنها معمولا هر روز یک کالا یا خدمات جدید و خاصی را پیشنهاد میدهند. وقتی تعداد مشخصی از خریداران برای خرید ابراز تمایل پیدا میکنند آن پیشنهاد قطعی میشود و آن جنس یا خدمات به فروش خواهد رسید. روش کار آنها خیلی ساده است به این صورت که گردانندگان این وبسایتها با صاحبان فروشگاهها، اماکن ورزشی و تفریحی وارد مذاکره شده و از آنها در ازای جلب مشتری تخفیف میگیرند.
وبسایتهای مزایده، مناقصه، قرعهکشی، بازی و سرگرمی و حراجیها و نمایشگاههای مجازی هر کدام سیستمهای متنوعی را برای بازاریابی و فروش محصول در اختیار ما قرار میدهند. برای بهره گرفتن از این روش بازاریابی باید بهترین سایتهای تخفیف گروهی را انتخاب کرده و محصول یا خدمت به چند سایت مناسب با فروش بالا با هدف همکاری در فروش سپرده شود. سایتهای تخفیف گروهی این امکان را میدهند تا آگهیهای تخفیفدار یا فروش ویژه خود را به جای معرفی در سایت یا صرف هزینه و تبلیغات در سایتهای دیگر توسط سایتهای تخفیف گروهی ارائه کنید. اغلب سایتهای تخفیف گروهی به دلیل نیاز به تخفیف با درصد بالا در جستوجوی خدمات و محصولاتی هستند که با وجود این تخفیف باز هم برای تولیدکننده منفعت به همراه داشته باشد.
بهتر است سایتهای تخفیف گروهی را بیابیم که برای عرضه و فروش محصولات ما علاقه نشان دهند یا برای فروش محصول یا خدمت ما یک برنامه یکساله زمانبندی شده به ما ارائه دهند. اگر محصول خاص است؛ قبل از مذاکره با سایت تخفیف گروهی، سابقه فروش سایت تخفیف گروهی را دنبال کرده و میزان موفقیت سایت را در فروش محصولات یا خدمات خاص ارزیابی کنیم. از ویژگیهای منحصربهفرد این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد، در واقع در این روش دیگر لازم نیست حتما تعداد مشخصی از خرید انجام شود تا تخفیف به خریداران داده شود. در این روش افراد در هر زمانی که مایل باشند میتوانند به مراکز مراجعه کنند. تنوع و انتخابهای مشتریان بسیار گسترده است. در واقع با این روش محصولات و خدمات بسیار متنوعی را میتوان ارائه داد. مشتریان میتوانند به هر تعداد که خواستند به مراکز ارائهدهنده خدمات یا کالاها مراجعه کنند.