پایان سال 2015 با فیلم جدید جنگ ستارگان مصادف بود. در این مدت بسیاری از كمپینهای بازاریابی سخت تلاش كردند تا به روشی درست و مرتبط باعث جلب توجه افراد به سوی خود شوند. خواربارفروشی Carrefour در رومانی نیز قطعا این كار را انجام داده است. كمپین «با قدرت خرید كنید» با همكاری جنگ ستارگان و به منظور اعطای بهترین هدیه به طرفداران این سری فیلمها، همزمان با پخش اپیزود هفت این فیلم توسط آژانس تبلیغاتی Publicis رومانی برگزار شد.
واقعا چه اتفاقی میافتاد اگر میتوانستیم با استفاده از قدرتی خاص نحوه خرید كردن خود را تغییر دهیم؟ فناوری Kinect ضمن تحقق رویاهای ما به همه اشخاص اجازه كسب یك تجربه جدید با برند و تغییر ایده خرید در سوپرماركت را میدهد. افراد در هر سنی برای آزمودن قدرت خود و خرید با استفاده از تواناییهای جدیدشان دور هم جمع میشوند. در ادامه ایده كمپین فقط در طول چند دقیقه نتیجه موفقیتآمیزی را در پی خواهد داشت. فناوری Kinect به بحث درباره ابزارهای سنجش حركت میپردازد و شرایط لازم برای كنترل و تعامل یا كامپیوتر به روشی بسیار طبیعی را به وجود خواهد آورد.
استفاده از آن در سالهای گذشته منجر به تولید بازیهای متعدد شده است. در این مورد، یك آیپد و كیت توسعه نرمافزار (SDK) برای ایجاد یك تصویر خیالانگیز و كشف قدرتی كه همه رهگذران خواستار آزمودن آن هستند، كفایت میكند. فقط باید اجناس مورد نیاز خود را با كمك قدرت جادویی دستانتان از میان دیگر اجناس جدا و با كشیدنشان، به درون سبد مجازی خود انتقال دهید. حین خرید شما با مفهوم این فناوری نیز بازی خواهید كرد زیرا كالاهای منتقل شده به سبد پای صندوق انتظار شما را میكشند.
البته، عرضه محصولات مربوط به فیلم جنگ ستارگان در سوپرماركت به معنای بهرهبرداری هر دو طرف از موفقیت این ایده است. این موضوع ثابت میكند كه یك كمپین در صورت برگزاری درست و به موقع، حتی شانسهای بیشتری را نیز برای موفقیت دارد. بنابراین آموزههای ما از این كمپین فقط در قالب استقبال از شور و شوق مردم برای تماشای فیلم جدید جنگ ستارگان بدون هیچ پیش زمینهای خلاصه نمیشود.
در حالی كه این پدیده ممكن است در نهایت برای مصرف كننده كسالت بار باشد، هدف از برگزاری كمپین فوق فقط كشف یك نقطه تلاقی شیرین میان خلاقیت و یگانگی است كه با مدیریت مناسب منجر به جذب مشتریانی میشود كه با دنبال كردن كمپین یك برند علاقه بیشتری به صرف وقت و احتمالا هزینه افزونتر نیز دارند. تبلیغات محیطی و برجسته میتوانند بسیار موفقیتآمیز باشند. آنها امكان شناخت مخاطبان را به روشی به وجود میآورند كه تجربهای بهیادماندنی، لذت بخش و پربار را خلق كند. برای انجام این كار فقط كافی است نگرش خود را توسعه دهیم.