پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار روز دوشنبه با 165 واحد رشد به 76 هزار و 613 واحد رسید. در این روز گروه‌های خودرو، سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند. بازار سهام مطابق انتظار، به‌صورت متعادل و رو به مثبت کار خود را آغاز کرد. سرمایه‌گذاران مدتی است با خوش‌بینی رشد بازار سهام در خرداد ماه مواجه هستند.

خرداد؛ ماه امید بازار سهام

بازار سهام پا به پای بازارگردان‌ها و بازارسازهای حقوقی برای حمایت از حجم معاملات سهام شاهد تقویت نسبی تقاضا در برابر عرضه سهام بود. بازاری که ترجیح می‌داد با وجود حمایت حقوقی‌ها از گروه‌های پیشروی بازار، همچنان تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک زودبازده از جمله قطعه‌سازی‌ها، شرکت‌های فولادی و معدنی کوچک، دارویی‌ها و شرکت‌های حاضر در گروه لوازم خانگی و غذایی را مورد توجه قرار دهد. در این میان گروه سایر کانی‌های غیر‌فلزی در کنار برخی شرکت‌های پیمانکاری مورد توجه بازار بودند.

حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام

رویارویی بازار سهام با فصل مجامع در آستانه نزدیک شدن به ماه رمضان باعث شده تا عدم علاقه معامله‌گران برای واگذاری سهم به هر قیمتی را مشاهده کرد. با این حال ظاهر شدن اثرات برجام، کاهش نرخ بهره، آغاز به کار مجلس جدید، بهبود قیمت نفت و انتظارات رشد اقتصادی سبب نوعی خوش‌بینی برای صعود بورس تهران شده است.

اظهارات وزیر اقتصاد در رابطه با رشد اقتصادی 5درصدی با نفت 40 دلاری و نیز رکود حاکم بر بازارهای موازی همچون بازار ارز، سکه و مسکن، چشم‌انداز بازار بورس تهران را در ادامه سال جاری مثبت نشان می‌دهد. به طور کلی روز گذشته بازار سهام بازاری آرام و همراه با حمایت کمرنگ حقوقی‌ها بود که ترجیح می‌داد با انگیزه کوتاه‌مدت نگری روی مدار استراتژی تکنیکال میان نمادهای معاملاتی مختلف گام بردارد.

ادامه روند صعودی شاخص کل فرابورس

روز دوشنبه، سوم خرداد شاخص کل نیز در ادامه روند صعودی خود 1.5واحد دیگر (معادل 0.19درصد) افزایش یافت تا به این ترتیب آیفکس در نزدیکی ارتفاع 814 واحدی بایستد. نمادهای پالایش نفت تهران، شرکت آهن و فولاد ارفع و بانک دی از جمله نمادهایی بودند که دیروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند، در عین حال نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بیمه پاسارگاد نیز بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس منعکس کردند.

بررسی معاملات بازار سهام فرابورس ایران در روز گذشته حاکی از آن است که نماد ذوب‌آهن اصفهان بیشترین حجم و ارزش مبادلات سهام را به خود اختصاص داده به طوری که 24 میلیون سهم در این نماد مورد مبادله قرار گرفته که ارزش آن بیش از 77 میلیارد ریال بوده است. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اوراق مشارکت میدکو با حجم دادوستد 428 هزار ورقه به ارزش 428 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش مبادلات را در این بازار در اختیار گرفت. در میانETFها نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با دادوستد 8میلیون و 190 هزار ورقه به ارزش معاملاتی حدود 108 میلیارد ریال در صدر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایستاد.

در همین حال نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس و بانک دی به ترتیب سه نماد پربیننده در جریان معاملات روز گذشته بودند. بیشترین افزایش قیمت را نیز به ترتیب نمادهای معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع، بیمه میهن و بانک سرمایه به نام خود ثبت کردند در حالی که نمادهای بیمه پاسارگاد، توکا رنگ فولاد سپاهان و صنعت روی زنگان با بالاترین افت قیمت روزانه سهام روبه‌رو شدند.

بازگشایی نمادهای فرابورسی

در جریان معاملات روز گذشته نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام، نماد معاملاتی شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا پس از ارائه اطلاعات واقعی، نماد معاملاتی شرکت صنایع غذایی مینو شرق پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران پس از برگزاری مجامع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و در نهایت نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام (نوبت دوم)؛ بازگشایی شدند.

در عین حال در پایان معاملات دیروز نیز نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب جهت برگزاری جلسه هیات‌مدیره و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بسته شدند. دیروز همچنین با پیام ناظر بازار اعلام شد؛ مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خرداد 93 در نماد معاملاتی تسه 9303 در تاریخ پانزدهم این ماه به پایان می‌رسد و این نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته جاری بسته خواهد شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/poSZVAt7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه