بهبود رابطه کار با مشتری هدف اکثر حامیان است، در عین حال برای شرکتهای فعال در زمینه تجارت الکترونیکی که از رویدادهای درخور توجه حمایت میکنند سدی جدی وجود ندارد. معمولا تجارت الکترونیکی مشتریان کمی دارد و نیاز به جلب توجهها در آن بیشتر است. باور جمع کثیری از مردم این است که مالکان تجاری تصمیمهای احساسی نمیگیرند، اگر اینگونه باشد مالک تجاری حامی باشگاه منچستریونایتد زمانی که باشگاه سود کمتری را برای وی داشت باید از حمایتش دست میکشید اما وفاداری وی بدون شک مردم را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. بدون شک روسا نیاز به توجیه اقدامات خود دارند در عین حال این امر برای خریداران درست برعکس است.
ایده
اینمارست نام شرکت ارائهدهنده خدمات تلفن همراه برای خطوط کشتیرانی، هواپیما و بهطورکلی کارکنان مناطق دورافتاده است. درواقع این شرکت ارائهدهنده سرویسهای ارتباطی تلفن همراه برای افرادی است که خارج از پوشش شبکهای هستند. ارتباط بیواسطه با شبکههای ماهوارهای، این شرکت را عملا از ایستگاههای زمینی بینیاز ساخته است. بدون شک این خدمات رایگان نیستند به همین خاطر اینمارست با شرکتهای خطوط کشتیرانی، استخراج نفت، استخراج معادن و خطوط هوایی وارد معامله میشود.
این شرکت همچنین حامی چندین دوره مسابقات رالی جهانی بود به علت آنکه این مسابقات در مناطق بکر و دورافتاده جهان برگزار میشوند و این دقیقا همان جایی است که شرکت میتواند قابلیتهای خود را در معرض نمایش قرار دهد. این حمایت به دیده شدن نام شرکت در بیش از 200 شبکه تلویزیونی میانجامد.پس از پایان هر 14 مرحله از مسابقه به علت وقفهای که در روند برگزاری این مسابقات به وجود میآید حوزه فعالیت تبلیغاتی این شرکت گستردهتر میشود.
جالب است بدانید که حتی بهروزرسانی تصاویر این مسابقات نیز به لطف خدمات این شرکت میسر میشود و بدون استفاده از این فناوری شبکههای تلویزیونی قادر به پوشش کامل این مسابقات نخواهند بود و به همین خاطر آنان به نام شرکت نیز اشاره میکنند که این خود بهنوعی تبلیغ و مانور قدرت برای آنان محسوب میشود. حمایت مشارکتی که یک مرحله فراتر از حمایت درازای پول (نوع اول حمایت) است در مسیر رشد خود قرار دارد و شرکت اینمارست قطعا اقدامی نوآورانه در این زمینه داشته است.
آنچه در عمل باید انجام دهید
-موقعیتی برای نمایش تواناییهایتان بیابید.
-به امکانات و شرایط لازم و ضروری برای حمایت از یک رویداد و پیامدهای آن توجه کنید.
-اطمینان حاصل کنید که مردم این شیوه حمایتی شما را میبینند و نسبت به آن بیگانه نیستند.