شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حذف مازوت در پالایشگاه‌ها

9 سال پیش ( 1393/9/3 )
 

همکاری خوبی بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزراتخانه‌های نفت و نیرو برای کاهش مصرف سوخت مازوت در پالایشگاه‌ها وجود دارد.

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام این نکته گفت: مازوت سوختی است که موجب آلودگی هوا می‌شود، از این رو برای کاهش یا حذف مصرف آن در پالایشگاه‌ها با وزیر نیرو و نفت مذاکراتی داشتیم و تاکنون چندین جلسه با هدف بررسی این موضوع برگزار شده است. در صدد هستیم تا نیاز مصرف سوخت پالایشگاه‌ها، با گاز طبیعی یا گازوییل برطرف شود یا اینکه این صنایع از کمترین حجم مازوت استفاده کنند، از این رو تاکنون همکاری‌های خوبی بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت و نیرو انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: اما چون کمبودهایی از سال‌های گذشته در کشور وجود دارد، از این رو اجرای کامل این هدف نیاز به زمان بیشتری دارد که امیدواریم این کمبودها هرچه زودتر برطرف شود.

گفتنی است که تامین گاز مورد نیاز خانوار در فصول سرد سال در اولویت قرار دارد از این رو با سرد شدن هوا و به منظور تامین گازهای خانگی، گاز مصرفی پالایشگاه‌ها قطع می‌شود که دراین شرایط برای تامین سوخت از مازوت که آلاینده است، استفاده می‌کنند. استفاده از مازوت موجب افزایش آلودگی در هوا می‌شود، از این رو یکی از برنامه‌های در دست اجرای سازمان حفاظت محیط‌زیست حذف مازوت یا حداقل کاهش آن در صنایع و پالایشگاه‌ها است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wra45pZt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه