در آغاز قرنحاضر، تغییرات سریع و همه جانبه جهانی چنان محیط فعالیت سازمانها را دگرگون کرده که سازمانها و مدیران آنها برای سازگاری با تغییرات و تحولات جهانی باید راههای نوینی برای اقدامات بیابند تا بتوانند در صحنه رقابت داخلی و جهانی باقی بمانند. در واقع، سازمانی موفق خواهد بود که بتواند به مزیت رقابتی پایدار دست یابد. باید بدانیم که در امور بازاریابی و در این کسبوکار مانند هر کسبوکار دیگری برای دستیابی به موفقیت نیاز به فاکتورهای خاصی است.
برخی از عوامل موفقیت در این حرفه اکتسابی بوده و برخی براساس کار مداوم و کسب تجربه به دست میآیند که این موارد با تداوم و تلاش در فعالیتهای بازاریابی به دست خواهد آمد.
البته بعضی از افراد بهصورت ذاتی یک فروشنده خوب هستند و برخی دیگر مهارتهای لازم را برای این کار به دست میآورند که میتوان با تداوم در انجام فعالیتهای بازاریابی به این مهم دست یافت. این افراد انسانهای برونگرا و مهربانی هستند که قدرت خوبی برای سخن گفتن بین عموم مردم دارند و از انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند. بازاریابی شبکهای مانند هر حرفه دیگری فرصتی را برای پیشرفت و رشد مهارتهای شخصی و شغلی ارائه میکند؛ اما باید این را مدنظر قرار داد که موفقیت در این کسبوکار مستلزم تلاش و صرف زمان است. قبل از آغاز فعالیت، لازم است که با کسانی که در این حرفه به موفقیت دست یافتهاند، مشورت و از تجربههای آنها استفاده کرد. انجام فعالیتهای بازاریابی مداوم و مدون و منظم میتواند برای رسیدن به اهداف بلندمدت ما بسیار مفید و موثر باشد.
همچنین پیگیریهای مداوم میتواند شامل پیامکها، فکسها و پیامهای صوتی بهعنوان بخشی از فرآیند بازاریابی ما باشد. انجام فعالیتهای بازاریابی مداوم با هدف پوششدهی نیازمندی انسان در جهان جریان دارد. در واقع بازاریابی به دنبال ارضای نیازها و خواستههاست و بهطور مداوم تلاش میكند كه این كار را بهتر انجام دهد. در حقیقت این شیوههای بهتر ارضای نیاز است كه شركتهای موفق را از ناموفق جدا میسازد. امروزه، ضرورت پرداختن به مقوله بازاریابی بهصورت مداوم و به روشهایی نوین و متفاوت، بیش از پیش و فراتر از كشورهای توسعه یافته احساس میشود. به عبارتی پرداختن به فعالیتهای بازاریابی بهصورت مداوم یكی از مزایای رقابتی شركتهای امروزی است و مدیریت آن، اثربخشی و كارایی برنامههای بازاریابی را بیشتر میكند. یكی از راههای مدیریت اثربخشی بازاریابی، تدوین الگوی هماهنگ استراتژیهای آن است.
بهترین روش انجام فعالیتهای بازاریابی مدام، فعالیتهای هدفمند است که با تمرکز بر مشتریان بالقوه توجه آنها را جلب میکند و با در پیش گرفتن استراتژی صحیح و عمل کردن به آن میتوان این مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان وفادار کرد اما یک مشتری وفادار هم ممکن است تحت تاثیر تبلیغات شرکت رقیب شما واقع شود و حتی تبدیل به مشتری وفاداری برای آنها شود و از دست دادن هر مشتری وفادار برای یک شرکت میتواند یک ضربه دردناک باشد اما این پدیده اجتنابناپذیر است و برای جبران آن دو راه دارید یا باید مشتری وفادار جدیدی پیدا کنید یا اینکه با دادن امتیازات بیشتری توجه آن مشتری قبلی را به خود جلب کنید و سعی کنید او را به سمت خود بازگردانید. به همین دلیل یکی از کارهایی که باید حتما انجام دهید انجام فعالیتهای مداوم است.