یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دو روز پیش (شنبه، ۲۶ مهر) حادثه‌ای در پالایشگاه فجر جم واقع در استان بوشهر به کشته شدن یک کارگر و زخمی شدن دو کارگر دیگر منجر شد.

یک منبع خبری در پالایشگاه جم در مورد جزییات این حادثه به ایلنا گفت: یکی از لوله‌های انتقال گاز در پالایشگاه جم دچار نشتی شد و سه کارگر به نام‌های عبدالله ستاری، حاتم زرافشان و سعادتی برای تعمیر آن در ارتفاع شش متری مشغول تعمیر شدند.

این کارگر با بیان این مطلب که فشار گاز داخل لوله ۶۵ بار بود، توضیح داد برای درک بهتر لازم است بدانیم که فشار درون شلنگ‌های آب شست‌وشوی اتومبیل (کارواش‌) که قادر است پوست دست انسان را بشکافد فقط ۲۰ بار است.

وی در ادامه با بیان جزییات حادثه گفت: معمولا در این‌گونه مواقع فشار درون لوله را به صفر می‌رسانند و پس از تعمیر کامل و رفع نشتی، دوباره آن را به کار می‌اندازند، اما در این مورد با توجه به اینکه گفته شده پالایشگاه جم قرار است به رکورد تولید گاز روزانه ۱۲۰ میلیون‌متر مکعب برسد و برای اینکه تولید گاز متوقف نشود، فشار داخل لوله را تغییر ندادند و کارگران روی لوله گاز ناامن با فشار ۶۵ بار مشغول به کار شدند.

این منبع خبری خاطر نشان کرد: با وجود خطراتی که این مسئله داشت، مجوز ایمنی صادر شد مبنی بر اینکه اگر فشار گاز درون لوله به صفر نرسد، وضعیت کار روی آن از ایمنی برخوردار است و خطری کارگران را تهدید نمی‌کند.

به گفته این منبع آگاه، در ادامه تعمیرات لوله و در نتیجه فشار گاز درون آن یک واشر فلزی شکسته شده و فشار گاز کارگران را از درون کمربندهای ایمنی که بسته بودند، به بیرون پرت کرد.

این کارگر در ادامه و در مورد وضعیت همکاران صدمه‌دیده‌اش افزود: در نتیجه این حادثه یکی از کارگران به نام «عبدالله ستاری» دچار ضربه مغزی و سوراخی کبد شد و فوت کرد.

وی تصریح کرد، پس از اعزام کارگران صدمه دیده به درمانگاه پالایشگاه، دکتر حاضر در درمانگاه به دلیل کمبود امکانات از پذیرش مصدومان حادثه خودداری کرد. به گفته این منبع خبری، هم‌اکنون حاتم زرافشان مشکل حادی ندارد و در بیمارستان شهید رجایی اهواز بستری است و کارگر دیگر نیز دچار شکستگی پا شده و در بیمارستان توحید واقع در پالایشگاه جم بستری است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/khRA3zci
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه