سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی جهان قصد دارد در فاز اول، 4 میلیارد دلار برای ساخت مجتمع پتروشیمی در ایران سرمایه‌گذاری کند. به گزارش ایرنا، پس از لغو تحریم‌ها، شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ این شرکت‌ها افزون بر تامین منابع مالی، تمایل دارند که فناوری‌های جدید را نیز به ایران منتقل کنند.

برآورد می‌شود که ایران باید سالانه 7 تا 10 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی جذب کند که بخش عمده‌ای از آن از طریق سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود، بنابراین، روند مذاکره با شرکت‌های خارجی به سرعت پیش می‌رود. در تازه‌ترین تحول از پرونده سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران اعلام شده که بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی جهان قصد دارد 4 میلیارد دلار به ایران وارد کند.

4545753734573578357835743742373457835

به گزارش ایمیدرو، مرضیه شاهدانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در دیدار با هیأت عامل ایمیدرو گفت: شرکت آلمانی بی‌ای اس اف (BASF) آماده سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در منطقه ویژه صنایع معدنی پارسیان برای احداث صنایع پتروشیمی است. عادل نژادسلیم با تشریح جزییات این طرح اعلام کرد: در این سرمایه‌گذاری قرار است شرکت آلمانی با سهم 60 درصدی 4 میلیارد دلار سرمایه وارد این پروژه کند و 40 درصد نیز از طرف ایرانی تامین شود. وی ادامه داد: این شرکت آلمانی در نظر دارد در فاز دوم، سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام دهد. 

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان توسط ایمیدرو، در غرب استان هرمزگان و در مجاورت عسلویه ایجاد شده که با توجه به نزدیکی با آب‌های آزاد و امکانات اختصاصی همچون اسکله، گمرک، جاده و. . . شرایط مساعدی برای تامین نیاز بازار داخل و به‌ویژه صادرات دارد. شرکت بی‌ای اس اف (BASF)، تاکنون شش شهرک پتروشیمی در کشورهای مختلف دنیا ایجاد کرده و طبق برنامه خود قرار است شهرک هفتم را در ایران (پارسیان) راه‌اندازی کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6q0bv29B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه