بسیاری از فعالیتهای روابط عمومی هدفشان بزرگسالان، اعضای مجلس، مشتریان، کارکنان، عموم مردم و. . . هستند. درحالیکه میدانیم مردم مدتها قبل از شروع کار نظراتشان را درباره شرکت خود شکل میدهند. حتی کودکان در سنین بسیار کم در انجمنهایی با نامهای تجاری مشخص نیز اینگونهاند. پس چرا قبل از اینکه وارد رقابت با آنان شویم، به جذبشان اقدام نکنیم. بدون شک یافتن راهی مناسب برای انجام این کار مشکل است، به علت اینکه کودکان نسبت به رسانههای بزرگ به غیراز تلویزیون و خواندن اخبار منتشره بیعلاقه هستند.
ایده
بسیاری از شرکتهای در قالب فعالیتهای روابط عمومی، حمایت از تیمهای ورزشی را برعهده میگیرند. کودکان اینگونه حمایتها را میبینند اما مسئله این است که چگونه از چیزی حمایت کنیم که کودکانمان خود را مالک آن تصور کنند.
روی اف راورز سرآمد مجلههای ورزشی بین سالهای 1954 تا 2000 بود و تیم ساختگیاش ملچستر راورز چندین حامی مالی از جمله شرکتهای مک دونالد، تی بیاس، سوبوتو و نایک را داشت. حمایت از تیمی ساختگی ممکن است ایدهای عجیب به نظر بیاید اما مزیتهای زیادی را در بر دارد، نخست اینکه راهی برای جذب مخاطبان بسیار جوان است. دومین مزیتش این است که برنده شدن در هر هفته بدون هیچ اتهامی در زمینه دوپینگ قطعی است و منطق و رفتاری مناسب را دربرابر رویدادهای پیشرو به ارمغان میآورد.
سومین مزیتی که میتوان برای آن قائل شد این است که داستانهای مصور غالبا نگهداری و بازخوانی میشوند. چهارمین مزیتش این است که حمایت مالی بهنوعی اعتبار برای داستانهای مصور است که به افزایش اعتبار حامی مالیاش میانجامد. در آخر اینکه حمایت از یک چنین تیم مقرون به صرفهای بهمراتب کم هزینهتر از تیمی واقعی گرچه کوچک است. با گذشت زمان، بازیهای رایانهای جایگزین کتابهای مصور شدند و حامیان جدیدی نیز پدیدار شدند، چیزی که به وضوح مهم جلوه میکند این است که به روز باشید.
آنچه در عمل باید انجام دهید
در تلاش برای انتخاب چیزی باشید که اعتباری برای حمایتهایتان از شرکت و تیم باشد.
با هنرمندان و نویسندگان تیم خود بهطور منظم در تماس باشید.
برای خط داستانی مرتبط با نام تجاری خود ایده خلق کنید.