پنجشنبه, ۸ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Thu, 29 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر بر لزوم تلاش برای جذب سرمایه شرکت‌های بزرگ علم و فناوری در استان بوشهر تأکید کرد. به گزارش مهر، با تشریح وضعیت استان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش علم و فناوری است و باید زمینه برای توسعه این بخش در استان بیش از پیش فراهم شود. وی با بیان اینکه رشته کامپیوتر تقریبا در همه دانشگاه‌های استان بوشهر وجود دارد، اضافه کرد: از استان‌هایی هستیم که در گیت ورودی و خروجی کشور قرار داریم و دسترسی خوبی در زمینه فناوری اطلاعات داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر از تبدیل بوشهر به شهر هوشمند و زیرساخت‌های مورد نیاز خبر داد و افزود: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر ۱۵ میلیارد تومان به شرکت‌های نفت و گاز استان خدمات دادند. وی بر لزوم جذب سرمایه‌های شرکت‌های بزرگ علم و فناوری تأکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم از فناوری اطلاعات در بخش سلامت استفاده کنیم.

تعامل مطلوب صنعت و نهادهای تحقیقاتی

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر نیز در این نشست به تشریح وضعیت امکانات دانشگاهی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: بخشی از ظرفیت‌های استان بوشهر مربوط به تجهیزات تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری و امکانات دانشگاهی استان است. رضا آذین که مسئولیت خوشه فناوری نفت و گاز و پتروشیمی منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر را بر عهده دارد، به اهمیت تأمین نیازهای فناورانه اشاره کرد و افزود: توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است.

وی با اشاره به فعالیت سه آزمایشگاه فعال در دانشکده نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: دو آزمایشگاه جدید نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به اهمیت تأمین نیازهای فناورانه، بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در دستور کار است. آذین تصریح کرد: در استان بوشهر تعامل خوبی بین صنعت و نهادهای تحقیقاتی ایجاد شده است.

اختصاص بخشی از سواحل بوشهر به کشت جلبک

مسئول خوشه زیست و فناوری دریایی منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: تولید داروها، مکمل‌ها، آنزیم‌ها، کشت آبزیان، پاکسازی محیط زیست و پلیمرهای زیستی را پیگیری می‌کنیم. ایرج نبی‌پور با بیان اینکه نگاه به دریا به عنوان یک داروخانه آینده است، اضافه کرد: توسعه توریسم پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما باید در این زمینه حرکت‌های اساسی داشته باشیم.

وی از اختصاص بخشی از سواحل بوشهر به کشت جلبک خبر داد و بیان کرد: جلبک برای ایجاد انرژی استفاده می‌شود و این موضوع در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر پیگیری می‌شود. مسئول خوشه زیست و فناوری دریایی منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر از توسعه علوم دریایی و بندری بوشهر خبر داد و افزود: بندر بوشهر به بندر نسل سوم تبدیل شود و بوشهر را شهری دانشی کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V6LngUvK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه