دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
تجربه مدرنیته در ادبیات کلاسیک

جای مخاطب کودک و نوجوان خالی است

9 سال پیش ( 1393/7/28 )
پدیدآورنده : زهره پرتوی  

یکی از ویژگی‌هایی که نمایش مخصوص به رده کودک و نوجوان دارد موزیکال بودن است. ما در نمایش‌های خودمان سعی می‌کنیم با ایجاد یک فضای فانتزی و موزیکال مخاطب کودک و نوجوان را جذب کنیم. در صورتی که نمایش از ویژگی‌های مخصوص به تئاتر کودک خالی باشد وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد ادامه خواهد یافت. 

سالن‌ها متاسفانه از حضور کودکان و نوجوانان خالی است و این ضربه اقتصادی بزرگی به نمایش کودک در ایران زده است. اکثرا تایم اجرا‌ها به زمان تعطیلی مدارس و خستگی کودکان برخورد می‌کند. 

از طرف دیگر باید کارهای ویژه کودکان را از یکنواختی درآورد. باید تجربه‌های جدید داشت. امسال ما نمایشی را در جشنواره تئاتر شهر برگزار کردیم با عنوان «خاله سوسکه» که این نمایش همان‌طور که از نامش پیدا است مربوط به داستانی از ادبیات کلاسیک ما است. 

ما عوامل و شخصیت‌های این داستان را وارد یک تجربه مدرن کردیم تا بتوانیم فضا را از کلاسیک بودن تغییر دهیم و جاذبه‌ای برای حضور کودکان و نوجوانان در سالن‌ها ایجاد کنیم. 

در این نمایش علاوه بر دستکاری در روند داستان از حرکات طراحی شده و موزیک و یک فضای فانتزی استفاده کردیم تا افرادی که به سالن آمده بودند نسبت به حضور مجدد در سالن مشتاق شوند. جشنواره هم نسبت به اجرای ما حمایت کرد و حضور مخاطبان نیز در سالن اجرا خوب بود اما باز هم در حدی که نمایش کودک در کشور ما پتانسیل اجرا دارد، نبود.  

نبود مخاطبان ویژه و مخاطبانی که برای دیدن نمایش و نه به خاطر حضور بازیگر خاص به سالن‌ها می‌آیند، اصلی‌ترین مشکل امروز نمایش کودک و نوجوان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CAtJM176
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه