جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گفت‌وگوی «فرصت امروز» با مدیر تولیدی هاشمی

تولید نایلکس چراغ کارخانه است

8 سال پیش ( 1395/1/14 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

با توجه به وابستگی گسترده زندگی امروزی به صنعت پلاستیک آیا واقعا این صنعت بدون شکست است و نباید نگران آینده سرمایه‌گذاری باشیم؟ این سوالی است که محمد هاشمی به‌عنوان سومین نسل از خانواده‌ای فعال در صنعت تولید مصنوعات پلاستیکی به «فرصت امروز» این‌گونه پاسخ داد: «ورود به صنعت تولید نایلون یا نایلکس نباید هدف نهایی باشد.» مدیر گروه تولیدی هاشمی می‌گوید: این مجموعه تولیدی از سال 1356شمسی در خیابان مولوی تهران به‌عنوان فروشنده نایلون و نایکس بنیانگذاری شده و با توجه به تجاربی که در این زمینه طی مدت یاد شده به دست آورده؛ کم‌کم به سمت تولید و حضور در صنعت تولید محصولات پلاستیکی گام برداشته و همین پیشینه به نوعی ضمانت موفقیت‌های فعلی و حضورش در بازارهای بین‌المللی بوده است.

وی در ادامه می‌افزاید: سیاست این واحد تولیدی برای ورود به این صنعت استفاده از ارزش افزوده همیشگی تولید نایلکس و نایلون بوده است؛ به صورتی که تولید این محصولات را چراغ کارخانه در نظر گرفته و کم‌کم با استفاده از گردش مالی فروش آن به فکر تخصصی‌تر کردن فعالیت صنعتی خود متناسب با شرایط و نیاز بازار بوده و امروزه در بخش‌های مختلف تولید انواع سفره یک‌بارمصرف، کیسه‌های زباله رولی، کیسه‌های حباب‌دار و... جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است.

هاشمی چگونگی برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت اقتصادی سرمایه‌گذاران تازه وارد را این‌گونه توضیح داد: این افراد می‌توانند با استفاده از یک فضای تقریبا 100متری و سرمایه‌گذاری نزدیک به 200میلیون تومان (خط تولید، سالن تولید و انبار) با استفاده از سود حدود 10درصدی تولید نایلکس و نایلون و همیشگی بودن بازارشان، برای توسعه و تجهیز کارخانه به دستگاه‌های چاپ یا دیگر تجهیزات تولید انواع پلاستیک در آینده برنامه‌ریزی کنند. به‌گفته این فعال صنفی، سیاست یاد شده برای توسعه کارگاه‌ها اگرچه کمی زمانبر است اما به‌غیر از تضمین گردش مالی و سرمایه‌گذاری، می‌تواند شناخت دقیقی از بازار تولید مصنوعات پلاستیکی به‌ویژه نایلون و نایلکس که رقابت بسیار گسترده‌ای در آن وجود دارد، به تازه‌واردها بدهد.

از بازار نباید غافل شد

این تولیدکننده محصولات پلاستیکی پاشنه آشیل سرمایه‌گذاری در این زمینه را تامین زنجیره مواد اولیه دانسته و می‌گوید: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه تولید یا همان محصولات پروشیمی روزانه درحال تغییر است و این صنعت وابستگی غیرقابل تصوری به زنجیره تامین مواد اولیه دارد، سرمایه‌گذاران نباید هرگز از بازار غافل باشند.وی در ادامه می‌افزاید: به‌عنوان مثال خط تولیدی که روزانه 700کیلو محصول تولید می‌کند، 10تن مواد اولیه را دوهفته‌ای مصرف خواهد کرد که این حجم مواد اولیه در شرایط امروز کمی بیشتر از 40میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.

درحالی که نوسان قیمت برای تهیه مواد اولیه پس از این دو هفته می‌تواند تعیین‌کننده میزان سودآوری و کیفیت محصولات باشد. مدیر گروه صنعتی هاشمی درباره سیاست‌های فروش معتقد است از آنجا که خرید مواد اولیه به‌صورت نقدی انجام می‌شود سیاست فروش نیز باید بر همان مبنا پایه‌گذاری شود. اما فروش نقدی با درنظر گرفتن بازار رقابتی فعلی ممکن است حاشیه سود کمتری داشته باشد؛ در حالی که اگر تولیدکنندگان به‌دنبال سود بالاتری هستند می‌توانند با استفاده فروش‌های مدت‌دار (چکی) حاشیه سود بهتری برای خود رقم بزنند ولی ریسک وصول نشدن مطالبات هم وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

هاشمی ناتوانی در تامین زنجیره مواد اولیه را برای تازه‌واردها به دلیل ناآشنا بودن به نوسان‌های بازار خطری جدی دانسته و می‌گوید: به همین دلیل تازه‌وارد‌ها باید بسیار حساب‌شده و دقیق در موقعیت مناسب خرید کرده و تولیدات‌شان را روانه بازار کنند، چون در غیر‌این صورت قرار گرفتن در جریانات نوسانی می‌تواند چرخه تولید را با اشکال مواجه کرده و کارگاه را به سمت زیان هدایت کند.

سلیقه‌خریداران؛ تضمین گردش مالی

این تولیدکننده درباره تنوع تولید کارگاه‌ها به «فرصت‌امروز» می‌گوید: بهترین سیاستی را که این گروه صنعتی برای تولید محصولات از آن استفاده کرده است ارتباط مستقیم با مخاطبان از طریق فروشگاه مرکزی این تولیدی در خیابان مولوی است. وی می‌افزاید: مسئولان فروشگاه با ارزیابی محصولات پرفروش و نظرسنجی از مخاطبان به مدیران تولید سفارش تولید می‌دهند، به این ترتیب به‌ویژه در بخش سفره‌های یک‌بارمصرف و همچنین کیسه‌های زباله رولی، هدفمند بوده و در چرخه جذب مخاطبان موفق عمل می‌کنیم که می‌تواند راهکار مناسبی برای دیگران نیز باشد.

هرگز به داخل ایران چشم نداشته باشید

محمد هاشمی با اشاره به رکود موجود در بازار ایران ادامه می‌دهد: برخی سرمایه‌گذاران ممکن است با توجه به رکود بازار کمی نگران آینده سرمایه‌گذاری خود باشند درحالی که نباید با درنظر گرفتن اطلاعات اقتصادی فعلی برای آینده سیاست‌گذاری کرد، چون افق‌های گسترده‌ای در صنعت تولید پلاستیک آن‌هم به‌صورت تخصصی وجود دارد.

وی در ادامه می‌گوید: تولیدی هاشمی با درنظر گرفتن همین سیاست اقدام کرده و در شرایط فعلی هم توانسته برای خود آینده‌ای مناسب متصور باشد چون تمام توان خود را به داخل مرزهای ایران معطوف نکرده است بلکه با استفاده از سیاست حضور مداوم در بازارهای بین‌المللی به‌واسطه شرکت کردن در نمایشگاه‌های تخصصی در شرایط فعلی نیز فعالیت اقتصادی مناسب و قابل قبولی داشته باشد.

این فعال صنفی تصریح می‌کند: بازاریابی بین‌المللی این گروه تولیدی از گذشته در کشورهای عراق، پاکستان، ارمنستان و آسیای میانه صورت گرفته و به تازگی با استفاده از شرایط پسابرجام محصولاتی را به استرالیا صادر کرده است که منتظر نتیجه بازارسنجی آن بوده تا جریان مداوم ارسال محصولات به این کشور را به‌عنوان بازار جدید خود برقرار کند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3KCxny7I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
حمیدرضا :
6 سال پیش
با سلام.با توجه به موضوعی که نوشته شده پیشنهاد میکنم از سایت شرکت دانش بنیان آریا پلیمر دیدن فرمایید.این شرکت تولید کننده انواع مستربچ های افزودنی مانند لیز کننده/شفاف کننده/کمک فرایند/ دوخت پذیر و .........میباشد که کیفیت محصولات نایلون افزایش چشمگیری پیدا میکند.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه