شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه موضوع همكاری با صدا و سیما در بخش فرهنگ سازی در این صنعت را در نشست امروز خود با حضور مدیركل بازرگانی صدا و سیما و مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی در پژوهشكده بیمه مورد بحث و بررسی قرار داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مركزی، به نقل از روابط عمومی بیمه پژوهشكده بیمه، در این نشست مصطفی زندی رییس شورای روابط عمومی های صنعت بیمه به ضرورت توسعه فرهنگ بیمه و آشناسازی افكار عمومی با كاركردهای بیمه برای ایجاد آرامش و امنیت بخشی در جامعه به عنوان یكی از ماموریت های روابط عمومی در صنعت بیمه اشاره كرد و گفت: از آنجا كه رسانه ملی نیز در زمینه های یاد شده به ویژه مسئولیت اجتماعی در كاهش آسیب های مختلف از جمله تصادف های جاده ای وظایف مهمی بر عهده دارد لازم است در این زمینه با تمام توان برای مشاركت و تبادل آرا اقدام نمود.
دكتر امیر صفری سرپرست پژوهشكده نیز كه به عنوان میزبان در این نشست حضور داشت اعلام كرد: همانقدر كه رسانه اهمیت دارد، روابط عمومی هم اهمیت دارد و سربلندی یا شكست یك سازمان تا حدی بستگی به نحوه ایفای نقش روابط عمومی آن دارد. مهمترین نقش روابط عمومی، برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات از داخل سازمان به خارج و بالعكس است.
وی در خصوص برنامه های پیشگیری گفت: تبادل نظر پیرامون برنامه های پیشگیری و ایمنی در صنعت بیمه یك رویكرد اساسی در كاهش خسارت است و این نشست ها باید برای اثر بخشی هر چه بیشتر استمرار یابد. در دنیا و به نحوی از انحاء صنعت بیمه كشور برای پیشگیری و ایمنی هزینه می كند چراكه نتیجه و سود آن در قالب كاهش خسارت و كاهش احتمال وقوع حوادث به صنعت بر می گردد. بخش خصوصی برای فرهنگ سازی و پیشگیری و ایمنی حاضر است هزینه كند، چنانچه متقاعد شود كه سود آن بیش از هزینه های این چنین برنامه ها خواهد بود. پژوهشكده بیمه در این خصوص مطالعات زیادی را انجام داده و به این مسیر ادامه خواهد داد.
مهدوی مهر مدیركل بازرگانی صدا و سیما نیز در این جلسه با تشریح چارچوب قرارداد پیشنهادی صدا و سیما برای همكاری با صنعت بیمه كشور گفت: صدا و سیما آمادگی دارد در قالب وظایف ذاتی خود برای ترویج فرهنگ بیمه به عنوان یك ضرورت اجتماعی وارد عمل شود. وی افزود: آمار قریب ۱۸ هزار كشته در سال و هزینه های انكار ناپذیر تحمیلی آن بر پیكره اجتماع بر هیچكس پوشیده نیست.
مهدوی مهر گفت: صرف سرمایه های ملی و هزینه های ناشی از مواجهه با آسیب های مستمر اجتماعی و روانی ایجاب می نماید تا رسانه ملی با نگاهی پیشگیرانه و امنیت بخش به این موضوع اهتمام نماید.
بر پایه این گزارش مدیران روابط عمومی شركت های بیمه، پژوهشكده بیمه، صندوق تامین خسارت های بدنی و سندیكای بیمه گران ایران نیز دیدگاه های خود را در این زمینه اعلام كردند.