پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
شاخص کل 47 واحد رشد کرد

تنور داغ مجامع، رکود سرد معاملات

8 سال پیش ( 1395/4/21 )
پدیدآورنده : سیدمحمد صدرالغروی  

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز یکشنبه ۴۷ واحد رشد کرد. در پایان معاملات روز گذشته بازار سهام تعداد 782میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 216میلیارد تومان در 58هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص کل بورس در ارتفاع 73 هزار و 764واحد قرار گرفت. بیشترین تاثیر مثبت بر افزایش دماسنج بازار سهام نیز به نام نمادهای معاملاتی جم، فولاد و تاپیکو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فارس، وبصادر و حکشتی با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

تنور داغ مجامع، رکود سرد معاملات

بازار سهام به رغم کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و نیز کاهش نرخ تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت، در برخی از روزهای معاملاتی با افزایش فشار فروش همراه است و در برخی دیگر از روزها با کاهش فشار فروش. بازار سهام تهران همچنان در مسیر نوسانی به سر می برد و از بازدهی رویایی و شیرین بورس، مانند آنچه در فصل زمستان سال گذشته رخ داد و برخی از حرفه ای های حقیقی و حقوقی بازار توانستند به سود و بازدهی نجومی بیش از 100 هزار میلیارد تومانی دست یابند، خبری نیست. این در حالی است که تنور مجامع عمومی شرکت ها داغ است و از طرفی شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس نیز هستیم. با این همه، مردم و سرمایه گذاران رغبت چندانی برای حضور و خرید سهام از خود نشان نمی دهند.

با گروه های بازار سهام

گروه سیمانی معاملات را متعادل و منفی پشت سر گذاشت و اکثر نماد های این گروه با معاملات کم رمق و منفی متوقف شدند. گروه رایانه مورد استقبال خریداران خود قرار نگرفت و اکثر نماد ها به صورت منفی به کار خود پایان دادند. در گروه نماد آهنگری تراکتورسازی ایران پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه 128درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، با رشد 15 درصدی و با قیمت 140 تومان به گردونه معاملات بازگشت.

گروه خدمات فنی مهندسی که طی هفته اخیر و با تقاضای خوب در نماد گروه مپنا تشکیل صف خرید داده بود و در روز پایانی هفته گذشته با عرضه سهامداران خود متعادل شده بود، دیروز را نیز متعادل آغاز و به پایان رساند. در گروه محصولات شیمیایی و در روزهای تعطیلی عیدسعید فطر، حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا را شاهد بودیم. روند مهار بیشتر از 48 ساعت به طول انجامید و نماد معاملاتی پتروشیمی خلیج فارس نیز در ابتدای ساعت معاملات متوقف شد و در اواسط بازار پس از انتشار شفاف سازی در کدال اعلام کرد این رویداد هیچ تاثیری در EPS اعلامی و 866 ریالی هر سهم پتروشیمی خلیج فارس ندارد، چرا که محصول تولیدی پتروشیمی بوعلی سینا از قبل هم سودآور نبوده و صرفا جهت تامین نیازهای داخلی بازگشایی شد.

گروه قندی هم مثبت نشد

گروه محصولات غذایی و آشامیدنی دیروز را به صورت متعادل و منفی پشت سر گذاشت. گروه فلزات اساسی نیز معاملات را به صورت متعادل و منفی پشت سر گذاشت. در گروه استخراج کانه های فلزی که دیروز روز خوبی برای آنها نبود اکثر نمادها با کاهش قیمت بسته شدند.

درگروه فرآورده های نفتی با توجه به کاهش 4 درصدی قیمت نفت در بازار های جهانی شاهد نزول قیمت های این گروه بودیم و همانند گروه های دیگر بدون استقبال خریداران خود و با عرضه های سنگین مواجه شد. گروه قند و شکر با وجود اینکه معمولا روند معکوس نسبت به بازار دارد و با حرکت نزولی بازار متقاضی بیشتری در آنها شکل می گیرد دیروز را همسو با حرکت بازار نزولی پشت سر گذاشت.

حجم و ارزش معاملات نیز در پایان معاملات دیروز بالغ بر 5.343میلیارد تومان با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت ها در بورس و فرابورس بود به طوری که بیش از 3.216میلیارد تومان از آن در بازار بورس و مابقی به ارزش 2.127میلیارد تومان در فرابورس صورت گرفت.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tV7OcKA1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه