پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس اتحادیه صادرکنندگان طلا عنوان کرد

تلاش برای کسب ۵ درصد از بازار ۱.۵ میلیارد دلاری طلا و جواهر دنیا

9 سال پیش ( 1393/11/13 )
 

رییس اتحادیه صادرکنندگان طلا، ‌جواهر و سنگ‌های قیمتی از تلاش برای کسب پنج درصد از بازار ۱.۵ میلیارد دلاری طلا و جواهر دنیا خبرداد. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، عبادالله محمد ولی با بیان توانمندی صنعت طلا و جواهر در اقتصادی کشور اظهار داشت: گردش اقتصاد طلا در دنیا معادل 600 میلیارد دلار و گردش مالی جواهر 700 میلیارد دلار برآورد می‌شود. در همین راستا به دنبال آن هستیم که سهم پنج درصدی از این بازار را در طول 10 سال آینده به دست آوریم. وی در ادامه به مزیت این هنر-صنعت در موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: در حوزه اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر در صنعت طلا، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می‌توانند بسیار تاثیرگذار قدم بردارند.

محمدولی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم باید طی پنج سال آینده 350 تا 500 هزار نفر با همکاری دستگاه‌های مذکور وارد بازار طلا و جواهر شوند. در واقع این صنعت توان استفاده از این تعداد را دارد. رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیت‌های موجود دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاری نوعی تضمین دراین بازار است البته ضرورت دارد که برای تقویت سرمایه‌گذاری‌ها از طریق برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مهارت‌های خود را دراین زمینه عرضه کنیم.

محمدولی صنعت طلا و جواهر را صنعتی سبز دانست و عنوان کرد: توسعه مشاغل خانگی از طریق صنعت طلا یکی دیگر از مزیت‌های آن به‌شمار می‌آید. صنعت سبز، صنعتی است که فاقد آلایندگی باشد و به همین دلیل خانواده‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر و حتی در مکان‌های مسکونی اقدام به ساخت زر و زیورهای سنتی کنند که این سهم مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: در این نمایشگاه و پس از عرضه دانش و تکنولوژی خود در زمینه صنعت طلا از دولت تقاضا داریم که زمینه ورود به کشورهای اطراف، دی‌هشت، عضو اکو و منطقه خلیج‌فارس که بازاری برابر با یک میلیارد نفر می‌شود را فراهم کند. این کشورها بارها پس از بازدید از توانایی‌های ایران تمایل خود را برای همکاری مشترک اعلام کرده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Amjylb1I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه