پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تلاش شاخص کل برای سبزتر شدن

8 سال پیش ( 1394/8/26 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

در جلسه معالاتی روز گذشته، شاخص کل برای چندمین روز پیاپی با چند واحد رشد به کار خود پایان داد. در این جلسه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با 24.98 واحد رشد به رقم 63108.5 واحد رسید و بدین ترتیب حضور خود در کانال 63هزار را تثبیت کرد. در این جلسه نیز روند تغییرات شاخص کل تفاوت چندانی با چند روز گذشته نداشته و با گشایش بازار رو به افزایش قرار گرفت. پس از گذشت 30دقیقه، شاخص کل وارد فاز اصلاحی شده و تا ساعت 11:30 به منفی 25 واحد رسید. پس از آن شاخص در روند صعودی قرار گرفته و با رنگ سبز به کار خود پایان داد. ارزش کل معاملات این جلسه بازار در حدود 110‌میلیارد تومان گزارش شد و این رقم طی 40020 معامله محقق شد.

بدین ترتیب ارزش مانگین هر معامله در این جلسه در حدود 2.75‌میلیون تومان محاسبه می‌شود که رقمی کمتر از متوسط محسوب می‌شود. در طرف مقابل، بازار فرابورس ایران در این جلسه وضعیتی متفاوت نسبت به بازار بورس را تجربه کرد. در روز گذشته، شاخص کل فرابورس با 1.9 واحد کاهش به رقم 705.3 واحد رسید.

123513135613615512513612362472473

اگر از منفی پررنگ قندی‌ها چشم‌پوشی کنیم، بازار روز گذشته ماهیتی سبزرنگ پیدا می‌کند. در این بین، تنها نماد منفی قابل توجه در روز گذشته بانک ملت بود که در آغاز زمان معاملات 22‌میلیون برگه سهم و در ادامه 13‌میلیون برگه سهم دیگر در آن جا‌به‌جا شد. نکته جالب آن است که برخلاف حجم زیاد معاملات «وبملت»، این نماد نتوانست تاثیر منفی زیادی را در شاخص کل اعمال کند که این موضوع از محل نزدیکی معاملات آن به صفر تابلو اتفاق افتاد. در این جلسه این «محصولات شیمیایی» بودند که شاخص را به سمت رنگ سبز سوق دادند. این صنعت با 36.56 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل، به‌عنوان تاثیر گذارترین صنعت بازار در جلسه گذشته معرفی شد. در جلسه گذشته، نرخ خرید به فروش کدهای حقیقی در حدود رقم یک نوسان کرد. به عبارت دیگر، در این جلسه 40‌درصد از کل خریدها و 40‌درصد از کل فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی به وقوع پیوست. رشد این نرخ نسبت به روز پیش از آن یکی از نکات مثبت بازار در این جلسه بود.

نکته مهم و قابل توجه دیگر در مورد معاملات روز گذشته، بسط یافتن مدت‌زمان رشدهای شاخص کل در ابتدا و انتهای زمان مجاز معاملات دیروز بود. این مهم می‌تواند به‌عنوان خبری خوش برای روزهای پیش رو تلقی شود. با توجه به آنچه گفته شد، انتظار می‌رود شاخص کل در جلسه پیش رو تلاش بیشتری برای محافظت از ماهیت سبز خود نشان دهد. به بیانی دیگر، انتظار می‌رود با گشایش بازار شاخص کل در روند صعودی قرار گرفته و مدت‌زمانی در حدود یک ساعت را در روند صعودی سپری کند. در سوی مقابل انتظار می‌رود صعود پایان وقت شاخص کل نیز در حدود ساعت 11 آغاز شده و شاخص کل تنها یک ساعت برای نزول وقت داشته باشد. با توجه به ماهیت کلی بازار این اتفاق دور از دسترس نبوده و می‌تواند راه را برای ادامه صعود بازار هموار سازد.

* کارشناس بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1Rszg3N2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه