پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در نخستین روز از معاملات هفته جاری بورس، نماگر بازار سهام توانست ۳۵۴ واحد افزایش پیدا کند و تا کانال ۷۶ هزار و ۵۷۹ واحدی بالا برود. در عین حال معاملات بورس تهران همپای برخی معاملات بلوکی حقوقی های سنتی بازار با پیشرو شدن معدنی ها شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بود. همچنین روز گذشته همزمان با بازگشت سایپا از مجمع به تابلوی معاملات بورس، بازار سهام شاهد افزایش عرضه سهام از سوی معامله گران اغلب حقیقی در این نماد معاملاتی بود، به طوری که بیش از 64 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو معامله شد، هرچند معاملات این سهم نتوانست قیمت پایانی آن را از دامنه نوسان مثبت قیمتی دور کند. دوقلوهای سنگ آهنی و هلدینگ های آنها اصلی ترین پیشروهای بازار بودند، به طوری که همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی توسعه معادن و فلزات و نوسان مثبت بیش از 12درصدی قیمت پایانی این سهم، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو نیز با اقبال خریداران اغلب حقوقی روبه رو شدند.

ترمز گروه خودرو بر رشد پرشتاب شاخص کل

در این گروه سایر معدنی ها نیز مورد توجه خریداران سهام در بازار قرار گرفتند. اصلاح قیمت سهام در کنار زمزمه برخی قراردادهای جذاب خارجی و همچنین انتظار برای نوسان قیمت مواد سنگ آهنی اصلی ترین مؤلفه های تأثیرگذار در گروه معدنی هاست.

رشد قابل توجه شاخص کل طی دو روز معاملاتی

روز گذشته بار دیگر شاهد رفتار احساسی برخی از سهامداران حقیقی در گروه خودرو به خصوص نماد سایپا بودیم که این امر در نهایت سبب افزایش عرضه سهام در نمادهای خودرویی شد. با این حال در روزهای اخیر و پس از تغییر مدیریتی در بازار سهام شاهد معاملات بلوکی در برخی از سهم های شاخص ساز بازار بوده ایم. گرچه در برخی گروه ها همچون معدنی ها شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت هستیم.

به طور کلی پیوند میان معاملات بلوکی توسط حقوقی ها و حضور گسترده حقیقی ها در سهم هایی که قیمت جهانی آنها افزایش چشمگیری داشته است، سبب ایجاد جو خوش بینی در بازار سهام و افزایش بیش از 1000 واحدی در دو روز اخیر معاملاتی شده است.

رشد 2 واحدی آیفکس

فعالیت بازار فرابورس در روز 10 مرداد ماه 1395 با خریدوفروش حدود 169 میلیون ورقه بهادار در 21 هزار و 804 نوبت به ارزش یک هزار و 403 میلیارد و 950 میلیون ریال خاتمه یافت. آیفکس نیز از ابتدای ساعت معاملاتی روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت با رشد حدود 2 واحدی به جایگاه 801.56 واحد رسید. در عین حال، سهام بیمه سامان به همراه گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان بیشترین افزایش قیمت را داشتند درحالی که سهام شرکت های گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، شمال شرق شاهرود و قاسم ایران با بیشترین افت قیمت روبه رو شدند.

بیشترین حجم معاملات روز نخست معاملاتی هفته در نماد گسترش سرمایه گذاری ایرانیان به میزان 14 میلیون و 870 هزار سهم انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 30 میلیارد و 570 میلیون ریال در نماد پالایش نفت تهران به ثبت رسید. در بازار اول 37 میلیون و 790 هزار ورقه بهادار به ارزش 69 میلیارد ریال دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات این بازار در نماد گسترش سرمایه گذاری ایرانیان اتفاق افتاد.

همچنین، 66 میلیون و 330 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 215 میلیارد ریال خریدوفروش شد و پالایش نفت تهران رکورددار حجم و ارزش معاملات در این بازار بود. طی روز یکشنبه، صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان با معامله 2 میلیون و 410 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله را به خود اختصاص داد و پس از آن، صندوق آرمان آتی کوثر و گنجینه آینده روشن قرار گرفتند.

همین طور در بازار اوراق با درآمد ثابت، بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اوراق نفت و گاز پرشیا به ارزش 313 میلیارد ریال بود و معاملات تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در این بازار بالغ بر 312 میلیارد ریال شد. در روز گذشته شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و شرکت همکاران سیستم پس از برگزاری جلسه هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بودیم.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5hnE6HNa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه