چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
حضور هیات های اروپایی در ایران تمامی ندارد

ترافیک اتریشی در تهران

8 سال پیش ( 1394/6/17 )
 

گویا عطش اروپاییان برای گسترش روابط اقتصادی با ایران تمام‌شدنی نیست، رئیس‌جمهور اتریش به همراه وزیر اقتصاد، معاون نخست‌وزیر و 290 تاجر اتریشی که لقب بزرگ‌ترین هیات تجاری وارد شده به ایران را تصاحب کرده‌اند دیروز رایزنی‌های گسترده‌ای را با مسئولان آغاز کردند. رئیس‌جمهور اتریش نخستین رئیس‌جمهوری اروپایی است که در فضای جدید وارد ایران شده و بزرگی هیات همراهش به حدی بود که ترافیک بسیاری از خیابان‌های مسیر را تحت تاثیر قرارداد. البته بدیهی است آمدن هانس فیشر در رأس هیات بازرگانی می‌تواند نشانه‌ای از عزم جدی برای برقراری روابط قوی اقتصادی - تجاری باشد.

24256363636474457858

حضور همزمان 290 فعال اقتصادی در تهران و نشست‌های پی‌در‌پی و فشرده این گروه که از دیدار رئیس‌جمهورهای دوکشور شروع شد در سالن اجلاس با حضور فعالان اقتصادی ایران ادامه پیدا کرد. هانس فیشر، رئیس‌جمهور اتریش دیروز عصر در جلسه سالن اجلاس تاکید کرد که کشورش قصد دارد یک ساختمان اقتصادی مجهز با ایران بنا کند. او معتقد است که اقتصاد می‌تواند روابط دوستانه صلح‌آمیز و قوی را میان دو کشور برقرار کند و افزود: روابط خوب اقتصادی و سیاسی اگرچه در ظاهر یکسان نیستند ولی بسیار به هم نزدیک بوده و روابط سیاسی همکاری‌های اقتصادی را بهبود می‌بخشد و روابط خوب اقتصادی نیز می‌تواند تحرکی برای درک سیاسی ایجاد کند.

به گفته فیشر، «اکنون که هر دو طرف تمایل دارند مشکلات را به‌صورت مسالمت‌آمیز و با گفت‌وگو حل کنند، زمان آن رسیده که همکاری‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی خود را گسترش دهیم و این زمانی است که می‌توان گفت شرایط برای همکاری مهیا است. البته در مقاطعی روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور با دشواری‌های بسیار مواجه بود و باد تندی بر این روابط شروع به وزیدن گرفت درحالی‌که هم‌اکنون این باد تند به یک نسیم ملایم و مطبوع برای بهبود وضعیت دو کشور تبدیل شده و طرح سیاسی که بر این اساس تدوین شده است، خود می‌تواند زمینه‌ساز یک همکاری مناسب میان دو کشور باشد. در این راستا، طرح سیاسی تدوین شده است که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و توافق وین هم توانست اعتمادسازی مناسبی را در این راستا انجام دهد.»

به گزارش مهر، رئیس‌جمهور اتریش هیات همراه خود را طیف وسیعی از شرکت‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی معرفی و اعلام کرده که دولت اتریش به‌صورت تمام‌قد از این همکاری مشترک حمایت می‌کند. وی افزود: دولت این کشور متشکل از دو حزب کاملا ائتلافی است و کاملا بر این باورند که می‌توانند با ایران یک ساختمان اقتصادی بسیار مجهز را بنا کنند که مورد حمایت کل دولت اتریش است بنابراین انتظار می‌رود در ماه‌های آینده بتوانیم نتایج بسیار مثبتی را از این بنای اقتصادی شاهد باشیم.

نقش‌آفرینی در فضای جدید

محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست گفت: دوره طولانی از همکاری‌های جدی میان ایران و اتریش به ثبت رسیده و بخش‌خصوصی ایران تمایل دارد تا در فضای جدید نقش‌آفرینی جدیدی را داشته باشد. سفر هیات تجاری اتریش با تعداد زیادی از شرکت‌های صاحبنام این کشور گویای این است که طرف اتریشی نیز عزمی مشابه ایران دارد. وی تصریح کرد: ایران با جمعیت ۸۰میلیون نفری با ۱۵ کشور همسایه است و تردیدی وجود ندارد که ایران حوزه نفوذ ۳۰۰ میلیون جمعیت است که فرصت‌های بزرگ و جذابی را در درازمدت برای اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی در کشورهای همسایه پیش‌روی شرکت‌های اتریشی قرار می‌دهد.

جلال‌پور گفت: همراهی بنگاه‌های اتریشی در کنار شرکت‌های صاحبنام ایرانی در کشورهایی همچون افغانستان و کشورهای آسیای میانه در‌هایی را به روی سرمایه‌گذاران اتریشی می‌گشاید که شاید گشایش آن به‌تنهایی امکان‌پذیر نباشد و این همکاری با ایران، کار بازریابی را برای شرکت‌های اتریشی بسیار آسان می‌کند. وی اظهار داشت: چنانچه شرکت‌های اتریشی بتوانند همکاری موثری را با همتایان ایرانی خود آغاز کنند کارها برای آنها ارزان‌تر و اقتصادی‌تر تمام می‌شود و این در شرایطی است که متاسفانه خاورمیانه آرام نیست درحالی‌که جمعیتی فراوان و ثروتمند دارد.

همچنین در این نشست «میتر له نر» معاون نخست‌وزیر اتریش نیز در این دیدار گفت: از فضای تهران و پاکیزگی این شهر تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و افتخار می‌کنم که بالغ بر ۱۰۰ سال است که روابط تجاری و همکاری اقتصادی میان ایران و اتریش شکل گرفته است. وی افزود: این روابط چیزی نیست که تحریم‌ها بتواند جلوی آن را بگیرد اگرچه لطماتی به آن وارد آورده بود اما توافق وین و جو حاکم بر مذاکرات نتیجه‌ای را رقم زد که بتوانیم بهترین پشتیبانی را از ایران داشته باشیم.

معاون نخست‌وزیر اتریش تصریح کرد: البته جو مذاکرات آینده‌ای را رقم زد که همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش چارچوب منفی نداشته باشد و این موضوع برای امنیت و توسعه اقتصادی دو کشور مفید است.

وزیر اقتصاد اتریش خاطرنشان کرد: این روزها اتفاقات خوبی در روابط تجاری ایران و اتریش در حال شکل‌گیری است و حضور ۲۵۰ شرکت صاحبنام اتریشی نشان می‌دهد که می‌توان آینده روشنی را با ایران برمبنای اعتماد بنا کرد. وی اظهار داشت: نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش برای سال‌های آینده و تا سال ۲۰۲۰ را تدوین خواهیم کرد و در این نقشه راه چشم‌اندازهای مشترکی خواهیم داشت البته این مراودات نباید تنها به سفر هیات اتریشی به ایران ختم شود، بلکه شما هم باید به ما سر بزنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه چیز هم‌اکنون برای شکوفایی مراودات دو کشور آماده است، اما باید یک همکاری برد- برد را تعریف کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wQ3akO4y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه