امروزه تبلیغات از در و دیوار شهر بالا میرود و از شبکههای تلویزیونی مختلف پخش میشود و برای مخاطبان خستهکننده شده است. بررسی چگونگی بازاریابی در کشورهای پیشرفته به ما ثابت میکند که به چیزهایی بیش از تبلیغات کنونی نیازمند هستیم. دنیای امروز دنیای تبلیغات است اما تبلیغاتی اثر بخش و جذاب که خود نیازمند دانش، مهارت، امکانات، تکنیکها و تاکتیکهای مناسب و نوین است.
فقط نشان دادن نام، نشان و شعار در رسانهها با صرف بودجههای کلان کافی نیست. در آن سوی مرزهای دنیای بازاریابی ثابت شده است که ما به چیزهایی بیش از تبلیغات کنونی نیاز داریم؛ چیزهایی که فراموش شدهاند، چیزهایی که فقط چشمان تیزبین قادر است آنها را مشاهده کند. در کتاب «تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغات» سعی شده است تا با نگرشی نو به برخی از استراتژیها، تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغات از دیدگاههای مختلف پرداخته شود.
این کتاب شامل 11 بخش است که از مهمترین مفاهیم شرح داده شده در آن میتوان به مواردی از جمله مزیتهای رقابتی تبلیغات، مفاهیم و مبانی تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغاتی، معرفی تاکتیکها و تکنیکهای نوین، خلاقیتها و تکنیکهای اجرایی و غیره اشاره کرد. در این کتاب بررسی میشود که آیا هنوز میشود به جمله معروف مک کان (قلبها را تسخیر کن، کیف پولشان به دنبال خواهد آمد) معتقد بود؟ آیا میتوان با تبلیغات اعتماد و اطمینان مخاطبان را جذب کرد؟ آیا ساختن تصویر ذهنی مثبت در مخاطبان فقط با تبلیغات امکانپذیر است؟ آیا تبلیغات تنها میتواند فروش را بالا ببرد؟ در این کتاب تکنیکهایی ارائه شده که بتواند برخی از شرکتها را از تکرارها و تقلیدهای تبلیغاتی خلاص کند، همچنین بهگونهای این تاکتیکها شرح داده شده تا شرکتها بتوانند تبلیغات برتر و موثرتری داشته باشند. کتاب حاضر به چاپ سوم رسیده و توسط دو استاد بزرگ این علم یعنی احمد روستا و علی خویه تالیف شده است و قیمت آن 75000 ریال است