جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه برای گسترش خطوط ریلی کشور سالانه به 300 تا 400 هزار تن ریل نیاز داریم، گفت: قرار بر این است که ذوب‌آهن تا پایان سال 40 هزار کیلومتر ریل تحویل دهد و تاخیر در تحویل ذوب‌آهن باعث خرید ریل هندی شد.

تاخیر ذوب‌آهن باعث خرید ریل از هند شد

به گزارش ایلنا، معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به پروژه‌های دو خطه کردن شبکه ریلی در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: بخشی از این دو خطه کردن خطوط ریلی در محورهای مرکزی کشور در حال انجام است که از 500کیلومتر پروژه دو خطه کردن خطوط، 400کیلومتر آماده ریل‌گذاری و بهره‌برداری است.
نیاز به 280هزار تن ریل برای نوسازی و بازسازی شبکه ریلی معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن ادامه داد: برای نگهداری از شبکه ریلی به چیزی حدود 50 تا 70هزار تن ریل نیاز داریم.

معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه زمان نصب برخی از خطوط راه‌آهن به سال 1340 برمی‌گردد، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در راه‌آهن بحث عملیات بازسازی است که در این عملیات تمام خط از نو ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر 20 تا‌30 بار عملیات بازسازی دربرخی از خطوط باید انجام شود، اظهار داشت: عمر خطوط ریلی کشورمان بیشتر از 50سال است و در حال حاضر چیزی حدود 400 تا 500 کیلومتر ریل نیازمند عملیات بازسازی هستند.

محمدزاده افزود: در شبکه راه‌آهن مسیرهایی وجود دارد که به دلیل تحریم‌ها و مسائل اقتصادی و مالی آخرین تعویض ریل به دهه 40 برمی‌گردد. بنابراین برای حفظ ایمنی مجبور هستیم سرعت سیر در این خطوط را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه موفق شده‌ایم 150 کیلومتر از مسیرهای قوس‌دار ریلی را که بخشی از آن در تونل‌ها قرار داشت بازسازی کنیم، اظهار داشت: از دو سال گذشته کار بازسازی و نوسازی را شروع کرده‌ایم که 100 کیلومتر از این 150 کیلومتر به طور کامل بازسازی شده‌اند.

معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه 400 کیلومتر شبکه ریلی زیرسازی شده است، اظهار داشت: از این میزان 200 کیلومتر راه‌آهن آماده ریل‌گذاری است.

وی افزود: در بخش توسعه حمل‌و‌نقلی هم به ریل نیازمندیم که در حال حاضر به طور کلی 600 کیلومتر راه‌آهن آماده ریل‌گذاری است که برای این حجم خط آهن به 72 هزار تن ریل نیازمندیم.

معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن تاکید کرد: اگر به رونق اقتصادی برسیم و حمل‌و‌نقل ریلی محور جابه‌جایی کالا و مسافر قرار بگیرد، به‌صورت جدی شبکه حمل‌و‌نقلی افزایش می‌یابد که در این صورت پیش‌بینی می‌کنیم از سال 1400 به بعد با رونق اقتصادی سالانه چیزی حدود 300هزار تا 400 هزار تن ریل برای ریل‌گذاری نیاز داریم.

وی افزود: امروز و در حال حاضر با احتساب ریل مورد نیاز برای نوسازی، بازسازی و نگهداری و پروژه‌های جدید حدود 182 هزار تن ریل نیاز داریم که در بدترین حالت باید هزار تن این نیاز تامین شود.

ذوب‌آهن تا پایان سال 40 هزار کیلومتر ریل تحویل می‌دهد

محمدزاده با تاکید براینکه این حجم از پروژه‌های ریلی در کشور نیاز جدی به تامین ریل دارند، گفت: برای تامین ریل مورد نیاز در سال 87، راه‌آهن توافق‌نامه‌ای با ذوب‌آهن به امضا رساند مبنی بر تامین ریل مورد نیاز پروژه‌های راه‌آهنی.

وی افزود: طبق نخستین توافق‌نامه راه‌آهن و ذوب‌آهن قرار بر این بود که ذوب‌آهن تا سال 94، 250هزار تن ریل به راه‌آهن تحویل دهد اما به دلایل متعدد موفق به انجام تعهدات خود نشد.

معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن ادامه داد: در اوایل دولت یازدهم راه‌آهن توافق‌نامه دیگری را با ذوب‌آهن به امضا رساند مبنی بر اینکه ذوب‌آهن تا سال 94، 150 هزار تن ریل تحویل دهد که باز هم نتوانست این وعده را محقق سازد. محمدزاده تاکید کرد: توافق‌نامه دیگری اخیرا با ذوب‌آهن به امضا رسیده و طبق این توافق‌نامه جدید ذوب‌آهن تا پایان سال جاری 40هزار تن ریل به راه‌آهن باید تحویل دهد.

معاون امور فنی و زیربنایی راه‌آهن با تاکید براینکه مجوز خرید 150 هزار تن ریل از هند مربوط به سال‌های گذشته است و تنها 50 هزار تن از این مجوز را خریداری کرده‌ایم، گفت: تاخیر در تعهدات ذوب‌آهن و عملی نشدن وعده این شرکت باعث شده ریل مورد نیاز خود را از هند تامین کنیم و نکته مهم این است که این مجوز در سال‌های گذشته داده شده که راه‌آهن فقط از 50 هزار تن آن استفاده کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ni9eMtYy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه