یك برند تولیدكننده شیرینی در انگلستان به نام Mr.Kipling با همكاری آژانس تبلیغاتی JWT لندن با ساخت بیلبوردی متشكل از 13 هزار و 360 كیك، هدیهای ویژه را به مخاطبان خود تقدیم کرده است. با توجه به اقدامات خیرخواهانهای که این گروه در گذشته انجام داده است، اكنون دیگر میداند كه چگونه باید دل مردم را به دست آورد.
این کمپین به همه عابران فرصت ایستادن در كنار چنین بیلبوردی را در یك پاساژ واقع در لندن و در ادامه مشارکت در خوردن بیلبورد را میدهد. آنچه این بیلبورد را بیش از پیش جالب میكند، این است كه چندان دوام نخواهد آورد.
این بیلبورد از 13 هزار و 360 قطعه كیك ساخته شده و بهعنوان یك شاهكار و با وجود چشمانداز فوق العاده زیبای خود حاصل تلاش هفت ساعته یك مونتاژكار و كمك یك هنرمند حرفهای در زمینه غذا به نام میشل ویبووو است كه سابقه ساخت یك پرتره از پرنس ویلیام و پرنس جورج از 16 هزار و 74 قطعه شكلات Toblerone را دارد. برخی كارشناسان محافظهكار در گذشته پیشبینی كرده بودند كه ساخت این بیلبورد به سه روز كار و دو ماه طراحی احتمالا پر زحمت نیاز دارد.
برخی از شركتهای بازاریابی خوب دیگر نیز نظیر Outside Line، Carat و Cirkle نیز در ساخت این بیلبورد مشاركت داشتهاند. صرفنظر از این موضوع، انجام این كار حتی از ساخت یك ایستگاه تبلیغاتی اتوبوس با هدف اهدای 500 عدد كیك Mr.Kipling شجاعانهتر است. گفتنی است انجام چنین اقدامات جسورانهای از سوی رهگذران مورد تقدیر قرار گرفته و برخی آن را شیرین میدانند.
البته اصول اخلاقی چنین حكم میكند كه كیكهای بهكار رفته در این بیلبورد باید خوشمزهتر از كیكهای Mr.Kipling باشد. در پایان به این نكته باید توجه كرد كه قبل از ارائه پیشنهاد ساخت هر گونه بیلبورد از بستنی یا پای میوه، مردم عادی بیشتر جذب بحثهای مدنی پیرامون ایدههای منطقی میشوند كه امید واهی به افراد نخواهند داد.