چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس نیویورک برای نجات بازار در روز دوشنبه قانون شماره 48 را اجرایی کرد. قانون 48، یکی از قوانین بورس نیویورک است که توسط کمیسیون اوراق بهادار این کشور در سال 2007 میلادی وضع شده است و به بازار در روزهای سقوط شدید کمک می‌کند. کاهش میزان تولیدات در آسیا و همچنین افت مجدد شاخص‌ها در بازار چین، آمریکا را نسبت به سقوط آتی نگران کرد. طبق این قانون، اعضای حاضر در بازار در شروع ساعات معاملاتی قیمت سهام را اعلام نمی‌کنند. ایده اولیه برای این طرح این است که سرعت معاملات در بازار بیشتر شود و مدت‌زمان انتظار برای کشف قیمت کاهش یابد. بدین ترتیب، تعدادی از سهام موجود در بورس نیویورک به مدت چند دقیقه بدون کشف قیمت جدید معامله می‌شوند. اما اجرا کردن این قانون منتقدان زیادی به همراه داشت.

کریس کونکنون، مدیر اجرایی موسسه خدمات بازار بتس در این خصوص گفت: این کار مقوله شفاف‌سازی را که یکی از نیازهای اصلی بورس نیویورک است با چالش روبه‌رو می‌کند. در بند a ماده 48 آمده است: درصورتی‌که نوسانات بازار زیاد است و تاثیر بسزایی در جو روانی رینگ معاملاتی دارد، ناظران بازار باید سفارش‌ها را به‌درستی چیده و زمانی مناسب برای بازگشایی و توقف معاملات انتخاب کنند. این قانون به این دلیل وضع شده که یک فضای باثبات را هنگام استفاده از مرحله بازگشایی قیمت‌ها ایجاد کند تا بدین ترتیب عدم ثبات از بین برود و بازار با کارایی بیشتری گشایش یابد.

با وجود اینکه کشف نشدن قیمت‌های جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در بازار داشته باشد، اما بیش از 2500 سهم موجود در بورس نیویورک تا ساعت 9:30 صبح هیچ قیمت مشخصی ندارند. در تاریخ 24 آگوست براساس آمار ارائه شده از سوی BATS بیش از 800 سهم در بورس نیویورک تا ساعت 9:45 قیمت نمی‌خورند. معطلی در قیمت‌گذاری در شروع ساعات معاملاتی در هفته گذشته در بیش از 440 سهم ایجاد شد و این سهم‌ها از ساعت 9:30 تا 9:45 قیمت جدیدی نداشتند. کرگ ویانی، مدیر موسسه رینویچ در این خصوص اظهار داشت:براساس قانون 48مفهوم کاهش شفافیت در بازار ایجاد می‌شود و بورس نیویورک با بازارهای پیشرفته دنیا و ساختار مدرن قانون‌گذاری در این بازارها فاصله می‌گیرد. اما کاهش زمان قیمت‌گذاری می‌تواند در دیگر بازارها نیز اثرگذار باشد.

منبع : سنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mswRn9oN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه