یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بنز، وارد جاده تولید در ایران می شود

9 سال پیش ( 1394/4/31 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

سرمایه گذاران آلمانی در حال مذاکره با صنعتگران ایرانی هستند فعالینی که به عنوان اولین گروه از شرکت های غربی تمایل جدی خود را برای ورود به بازار ایران نشان دادند.در این میان شرکت سازنده خودروی بنز اشتیاق زیادی برای ورود به بازار ایران اعلام کرده است و سفر عضو ارشد گروه دایملر کرایسلر که بزرگ ترین زیرمجموعه‌ شرکت مرسدس بنز است این اشتیاق را به روشنی نشان داد. نمایندگان این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروی باکیفیت در جهان است به همراه نمایندگان شرکت فولکس واگن در دیدار با قطعه سازان ایرانی آمادگی خود را برای حضور در بازار ایران اعلام کردند.

حضور نماینده شرکت فولکس‌واگن که تجربیات موفقی در تولید خودرو در کشورهای در حال توسعه دارد علاوه بر دایملر کرایسلر (مرسدس‌بنز) نشان می‌دهد که حتی شرایطی که دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه خودرو تعیین کرده هم از میزان اشتیاق شرکت‌های خودروسازی خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور کم نکرده است. پیشاپیش مسئولان اعلام کرده بودند که خودروسازان خارجی باید 40درصد از سرمایه تولید را تأمین کنند و 30درصد از محصولات تولید شده‌شان را هم از ایران صادر کنند. استقبال آلمانی‌ها و برنامه‌ریزی دولت نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی در آستانه یک تحول و ورود به مرحله جدیدی است.

464865

گام‌های نخست خودروسازان آلمانی برای خودروسازان فرانسوی که با رنو و پژو و خودروسازان چینی که‌ با چری، جیلی و. . . در بازار ایران فعالیت دارند دروازه یک رقابت جدی را گشوده است. اگرچه زمان بحث بر سر اینکه آلمانی‌ها بازار را از انحصار چینی‌ها و فرانسوی‌ها درآورند هنوز فرا‌نرسیده اما احتمال بروز تغییرات جدی در بازار چندان هم بیراه نیست.  سرمایه گذاران آلمانی در حال مذاکره با صنعتگران ایرانی هستند فعالینی که به عنوان اولین گروه از شرکت های غربی تمایل جدی خود را برای ورود به بازار ایران نشان دادند.

در این میان شرکت سازنده خودروی بنز اشتیاق زیادی برای ورود به بازار ایران اعلام کرده است و سفر عضو ارشد گروه دایملر کرایسلر که بزرگ ترین زیرمجموعه‌ شرکت مرسدس بنز است این اشتیاق را به روشنی نشان داد. نمایندگان این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروی باکیفیت در جهان است به همراه نمایندگان شرکت فولکس واگن در دیدار با قطعه سازان ایرانی آمادگی خود را برای حضور در بازار ایران اعلام کردند. حضور نماینده شرکت فولکس‌واگن که تجربیات موفقی در تولید خودرو در کشورهای در حال توسعه دارد علاوه بر دایملر کرایسلر (مرسدس‌بنز) نشان می‌دهد که حتی شرایطی که دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه خودرو تعیین کرده هم از میزان اشتیاق شرکت‌های خودروسازی خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور کم نکرده است. پیشاپیش مسئولان اعلام کرده بودند که خودروسازان خارجی باید 40درصد از سرمایه تولید را تأمین کنند و 30درصد از محصولات تولید شده‌شان را هم از ایران صادر کنند. استقبال آلمانی‌ها و برنامه‌ریزی دولت نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی در آستانه یک تحول و ورود به مرحله جدیدی است.

گام‌های نخست خودروسازان آلمانی برای خودروسازان فرانسوی که با رنو و پژو و خودروسازان چینی که‌ با چری، جیلی و. . . در بازار ایران فعالیت دارند دروازه یک رقابت جدی را گشوده است. اگرچه زمان بحث بر سر اینکه آلمانی‌ها بازار را از انحصار چینی‌ها و فرانسوی‌ها درآورند هنوز فرا‌نرسیده اما احتمال بروز تغییرات جدی در بازار چندان هم بیراه نیست.

***

دو روز پیش هیات بلند‌پایه آلمانی که در صدر آنها معاون صدراعظم آلمان قرار داشت، به ایران آمدند. برای نخستین‌بار پس از 13 سال هیاتی آلمانی در سطح وزیر به ایران آمدند تا به گفته فعالان بخش‌خصوصی پیام آشتی سیاسی و اقتصادی را با ایران، به همراه خود بیاورند. این هیات همراه با نمایندگان پنج شرکت بزرگ این کشور در ایران حضور یافت که در این میان نمایندگان دو شرکت خودروسازی فولکس واگن و دایملر (بنز) این تیم را همراهی کردند و با نمایندگان صنعت خودروی ایران نیز مذاکراتی را انجام دادند. حالا برخی از اعضای حاضر در این مذاکرات می‌گویند که خودروسازان آلمانی برای سرمایه‌گذاری و حضور در ایران اعام آمادگی کرده‌اند.

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قـطـعـه‌سـازان و ریــیس کمیسیون تسهیل فضای کسب‌وکار اتاق بازرگانی، روز گذشته در نشستی خبری، درباره دستاورد این مذاکرات اظهار کرد: در طول مذاکره چندساعته‌ای که با نمایندگان این خودروسازان صورت گرفت، آنها اعلام کردند که برای آمدن به ایران و سرمایه‌گذاری در ایران علاقه‌مندند. همچنین تمایل دارند که با شرکای ایرانی فعالیت کنند. البته یکی از نگرانی‌های آنها پیدا کردن شرکای ایرانی بود که مقرر شد ما در پیدا کردن شریک با آنها همکاری داشته باشیم. او با بیان اینکه آنها آمادگی خودشان را برای همکاری با صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی ایران اعلام کردند، ادامه داد: این اعلام آمادگی بزرگ‌ترین دستاورد این مذاکرات بود. البته ما این نکته را متذکر شدیم که فعالیت در ایران دیگر مانند سابق نیست و شرایط تغییر کرده است. هر کس که می‌خواهد امروز در ایران سرمایه‌گذاری کند باید با 40 درصد ساخت داخل فعالیت خود را شروع کند و حداقل 30 درصد از تولیدات خود را از ایران به سایر کشور صادر کند.

نجفی‌منش افزود: زمانی بود که ما در شرایط سختی بودیم و ناچار بودیم هر آنچه را آنها می‌گویند، بپذیریم اما امروز شرایط تغییر کرده است. ما در افق 1404 برنامه جامعه‌ای برای صادرات خودرو داریم و نمی‌توانیم خودروهای 30 سال پیش را صادر کنیم لذا ناچاریم شرکای جدید پیدا کنیم.

سفر 70 شرکت ایرانی به وین

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه این مذاکرت شروع اقدامات ما برای پیوستن به اقتصاد جهانی بود، تصریح کرد: در آخر هفته جاری هیات بزرگ ایرانی به سرپرستی وزیر صنعت به وین می‌روند که حدود 70 شرکت ایرانی نیز این هیات را همراهی می‌کنند. همچنین در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود هیاتی فرانسوی به کشور خواهیم بود. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود فولکس‌واگن همکاری مشترک را با ایران‌خودرو آغاز خواهد کرد، گفت: هم ایران خودرو و هم فولکس‌واگن با شرکت‌های مختلفی برای آغاز همکاری مشترک مذاکره کرده‌اند، بنابراین اگر این دو شرکت به منافع مشترک برسند، همکاری با یکدیگر را آغاز خواهند کرد.

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شرط هیات اقتصادی آلمان برای گسترش همکاری اقتصادی با ایران، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بوده است، خاطرنشان کرد: این هیات در این زمینه شرطی مطرح نکرد بلکه آنها نظر خودشان را اعلام کردند و وزارت خارجه نیز نظر رسمی ما را اعلام کرد. بنابراین همکاری‌های ما با آلمان ربطی به این موضوع ندارد. نجفی‌منش با بیان اینکه شرکت‌هایی مانند پژو و رنو در نقل و انتقال پول با ایران مشکل داشتند، گفت: نمایندگان شرکت‌ پژو گفته‌اند که آمادگی داخلی‌سازی 80 درصد خودروهای تولیدی در ایران را دارند و انتظار ما در این زمینه آن است که قطعه‌سازان نیز از مرحله ابتدایی طراحی خودرو در مذاکرات حضور داشته باشند.

ایرانی‌ها در پی شرکای خارجی در آلمان

به گفته نجفی‌منش هیات آلمانی از خودروسازان ایرانی برای حضور در نمایشگاه خودروی فرانکفورت دعوت کرده تا در آنجا به ادامه مذاکرات بپردازند و خودروسازان ایرانی بتوانند شرکای خود را انتخاب کنند. هومن حاجی‌پور، مدیر امور تشکل‌ اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه در جلسه روز گذشته با هیات آلمانی آنها از ما خواستند تا در نمایشگاه خودروی آلمان حضور داشته باشیم، گفت: این نمایشگاه شهریورماه برگزار می‌شود و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌تواند عاملی برای همکاری با شرکت‌های آلمانی باشد.

همچنین فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان اینکه در شهریور ماه سال‌جاری شصت و ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو در آلمان برگزار می‌شود، افزود: برای نخستین بار ایرانی‌ها به یک نمایشگاه برای پیدا کردن پارتنر تجاری مراجعه می‌کنند. گروه‌های تخصصی برای باز کردن باب همکاری و توسعه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.(گزارش هایی درباره سرمایه‌گذاری آلمان‌ها در ایران را در مطالب مرتبط در پایین صفحه بخوانید).

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yk5s4OiI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه