جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
در هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق مطرح شد

بشر ناگزیر به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

9 سال پیش ( 1393/11/29 )
 

رییس انجمن برق و الکترونیک ایران با توجه به پایان‌پذیر بودن منابع سوخت فسیلی، استفاده از انرژی‌های تـجـدیـدپـذیـر را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در زندگی آینده بشر توصیف کرد. به گزارش «فرصت امروز»، حسن غفوری‌فرد در هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق که دیروز در بندرعباس آغاز شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 درصد از مردم جهان از انرژی برق محروم هستند، تاکید کرد: متاسفانه 4/1 میلیارد نفر از مردم جهان به الکتریسیته قابل اتکا دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: انرژی‌های تجدیدپذیر تنها گزینه تامین‌کننده انرژی بشر در آینده خواهند بود. تا سال 2050، با نصب یک میلیون توربین بادی در خشکی و هزار توربین در دریا در راستای استفاده از انرژی جزر و مدی، ربع انرژی اروپا تامین خواهد شد.غفوری‌فرد معتقد است که اگر فقط سه دهم درصد از وسعت صحرای آفریقا مجهز به پنل خورشیدی شود، کل انرژی اروپا تامین می‌شود. وی انرژی‌های فسیلی را عاملی برای ایجاد ناامنی در کشورهای دارای این منابع معرفی کرد.

در حالی که رییس انجمن برق ایران استفاده از انرژی هسته‌ای را یک راه‌حل غیر‌اخلاقی برای تامین انرژی بشر توصیف کرده و معتقد است که زباله‌های هسته‌ای تا هزار سال در طبیعت باقی می‌مانند و این انرژی برای کشورها بسیار گران است، همایون حائری، مدیر عامل شرکت توانیر بر این باور است که هزار مگاوات برق اتمی تولید شده در نیروگاه بوشهر، به صنعت برق خیلی کمک کرده‌است. این مقام مسئول از برنامه‌ریزی برای نصب سه واحد هزار مگاواتی نیروگاه اتمی در کشور خبرداد. وی ظرفیت نصب شده برق کشور را 73 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: بیش از 50 درصد نیروگاه‌های کشور دست بخش‌خصوصی است.

حائری از تلاش وزارت نیرو برای تبدیل نیروگاه‌های ایران به سیکل ترکیبی در راستای افزایش بهره‌وری در صنعت برق با استفاده از پتانسیل‌های بودجه سال 92 و 93 خبرداد. وی افزود: به تازگی قرارداد ایجاد واحدهای سیکل ترکیبی به ظرفیت 6300 مگاوات منعقد شده‌است. مدیر عامل شرکت توانیر همچنین از ورود چهار واحد نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه به مدار، طی سال گذشته و امسال خبرداد.

به اعتقاد وی، این نیروگاه‎‌ تلمبه ذخیره‌ای مکمل نیروگاه‌ اتمی بوشهر بوده و در زمان کم‌باری برق را ذخیره می‌کند. در نتیجه در زمان در اوج مصرف می‌توانیم برق ذخیره شده را وارد مدار کنیم. حائری تاکید کرد: وزارت نیرو تصمیم دارد سالانه ظرفیت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی کشور را دو برابر کند. با این برنامه‌ریزی تا سال 1400، 10درصد انرژی کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد. وی ادامه داد: در افق 1400، ظرفیت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی نصب شده در ایران به 12 هزار مگاوات خواهد رسید.

داوود محمودی، مدیر نیروگاه هرمزگان و دبیر هفتمین کنفرانس نیز از دریافت 470 مقاله توسط دبیرخانه خبرداد. وی اضافه کرد: از میان مقالات رسیده 297 مقاله برای داوری انتخاب شد. داوران نیز 129 مقاله را برای ارائه، تبدیل شدن به پوستر یا چاپ در کتاب همایش انتخاب کردند. محمودی گفت: در این کنفرانس 25 مقاله به‌صورت شفاهی ارائه می‌شود. 23 مقاله به‌صورت پوستر و 61 مقاله نیز در کتاب کنفرانس به چاپ می‌رسد. در حاشیه همایش علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه، 10 کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق امروز در بندرعباس به کار خود پایان می‌دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WTZGHSIo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه