پنجشنبه, ۱۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۳ / Thu, 30 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز
بررسی اصول حضور در کنفرانس خبری

غول کنفرانس خبری برای کسب و کارها

10 ساعت پیش ( 1403/11/11 )

رسانه ها نقشی بی بدیل در شکل دهی به افکار عمومی و سلیقه مشتریان دارند. آنها نه تنها منعکس کننده وقایع روز هستند، بلکه با جهت دهی به اخبار، تفسیر رخدادها و تولید محتوا تاثیرات شگرفی بر تصمیم گیری و الگوهای مصرف افراد می گذارند. در دنیای امروز که انبوهی از اطلاعات از طریق کانال های گوناگون به مخاطب عرضه می شود، رسانه ها می توانند به عنوان یک اهرم قدرتمند تصویر و جایگاه برندها را به کلی دگرگون کنند. رسانه در دنیای امروز حرف اول را می زند و مثل رودی خروشان به روح افراد نفوذ کرده و باورهای آنها را شکل می دهد.

در این میان کنفرانس های خبری یکی از فرصت های بی نظیر برای برندهاست تا با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده، پیام های خود را به صورت مستقیم منتقل نمایند و در معرض دید رسانه ها و عموم قرار گیرند. برندهای بزرگی مانند اپل و تسلا همواره از این ابزار به بهترین شکل استفاده کرده اند. آنها با برگزاری کنفرانس های خبری جذاب و پرمحتوا نه تنها محصول یا خدمت جدید خود را معرفی می کنند، بلکه با داستان سرایی و برقراری ارتباط احساسی با مخاطب تصویری ماندگار از برند خود ایجاد می نمایند. به همین خاطر کنفرانس های خبری می تواند ابزار بسیار مهمی برای افزایش اثرگذاری و برندسازی به حساب بیاید.

بی شک حضور موفق در کنفرانس های خبری می تواند مزایای فراوانی برای برندها به همراه داشته باشد. از افزایش آگاهی از برند و جلب توجه رسانه ها گرفته تا تقویت اعتبار و جایگاه برند، هر کدام از این مزایا می تواند به رشد و توسعه کسب و کارها کمک شایانی کند. از این طریق شما هم قادر خواهید بود تا مانند ستاره ای در آسمان رسانه ها بدرخشید. با استفاده صحیح از پتانسیل کنفرانس های خبری می توانید اعتماد مشتری تازه را به دست آورده، آگاهی عمومی را در مورد برند خود افزایش و آن را در دل مشتری جای دهید. همچنین فرصت معرفی محصولات تان را پیدا و با مشتری های جدیدی تعامل خواهید داشت. کنفرانس خبری درست مثل کاشتن یک دانه در دل خاک است که در صورت آبیاری درست می تواند ثمردهی بالایی را برای تان به ارمغان بیاورد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با اصول مهم حضور در کنفرانس های خبری آشنا سازیم. در این مسیر تجربیات عملی برندهای موفق و نکته های کاربردی که می تواند کمک زیادی به شما در این مسیر بکند را به اشتراک می گذاریم. پس با ما همراه شوید تا این سفر اکتشافی جذاب را در دنیای پر رمز و راز رسانه تجربه کنیم.

اصول حضور در کنفرانس های خبری

اصول حضور در کنفرانس های خبری

حضور در کنفرانس های خبری فرصتی بی نظیر برای مدیران عامل و نمایندگان برند است تا با مخاطبان و رسانه ها تعامل داشته و تصویر مثبتی از سازمان خود به نمایش بگذارند، اما برای موفقیت در این عرصه، باید به اصول مشخصی پایبند بود. در این بخش به بررسی مهمترین این اصول می پردازیم.

مطلب مرتبط: 8 اصل کنفرانس آنلاین تاثیرگذار

آماده سازی دقیق و همه جانبه

آماده سازی دقیق و همه جانبه

آماده سازی دقیق و همه جانبه یکی از کلیدی ترین اصول برای موفقیت در کنفرانس های خبری است. قبل از حضور در یک کنفرانس خبری باید با دقت تمام همه جوانب را بررسی و از آمادگی کامل خود اطمینان حاصل کنید. از تهیه متن سخنرانی تا پیش بینی پرسش های احتمالی و آمادگی پاسخگویی به آنها، هر جنبه ای از کنفرانس باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. آماده سازی مثل یک برنامه سفر دقیق و جامع است که خیال شما را در حین انجام کار راحت خواهد کرد.

آماده سازی فقط به مرور کردن متن سخنرانی محدود نمی شود. بلکه لازم است در مورد تمام موضوعاتی که ممکن است در حین کنفرانس مورد سوال واقع شوید، به خوبی فکر کنید. همچنین بهتر است اطلاعات کامل و به روزی در مورد صنعت و رقبای خودتان نیز به دست آورید. 

در واقع یک مدیرعامل حرفه ای همواره به یک منبع اطلاعات جامع برای سازمان خود تبدیل می شود و باید آمادگی مواجهه با هر گونه سوال و چالشی را داشته باشد. این مسئله درست مانند آماده شدن یک جنگجو قبل از وارد شدن به میدان جنگ است!

برای آماده شدن هرچه بهتر در کنفرانس خبری لازم است با تمام عوامل برگزارکننده هماهنگی های لازم را به عمل آورده و تمامی ابهامات را قبل از کنفرانس به طور کامل برطرف کنید. هیچ چیز نباید در روز کنفرانس باعث تعجب یا به هم ریختن تمرکز شما گردد. همچنین قبل از حضور در محل کنفرانس از سیستم صوت، پروژکتور، محل سخنرانی و سایر موارد فنی بازدید کنید تا همه چیز دقیق و سر جای خودش باشد. هرچه برای کنفرانس برنامه ریزی جامع تری انجام دهید، میزان استرس و خطاهای احتمالی را کاهش خواهید داد. یکی از مهمترین بخش های آماده سازی پیش بینی سوالات احتمالی است. ممکن است سوالات سختی پرسیده شود و بهتر است برای پاسخگویی به آنها از قبل تمرین و برنامه ریزی کرده باشید. آماده داشتن پاسخ های قاطع و دقیق و تسلط به موضوع از واجبات یک مدیرعامل خبره است که برای برگزاری یک کنفرانس موفق باید خود را برای آنها آماده نماید. یک پاسخ حرفه ای می تواند جایگاه برند شما را دگرگون سازد.

در آخر باید به یاد داشت که آمادگی کلید موفقیت در هر کنفرانس خبری است. تلاش کنید تا جای ممکن خود را برای پاسخ دادن به انواع سوالات و مدیریت هر نوع اتفاق غیرمنتظره آماده نمایید. حضور پرقدرت و مسلط شما در کنفرانس می تواند بر نوع نگاه مشتریان به برندتان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. 

شفافیت و صداقت در ارائه اطلاعات

شفافیت و صداقت در ارائه اطلاعات

شفافیت و صداقت از جمله مهمترین اصول در ارائه اطلاعات به رسانه ها و افکار عمومی هستند. به عنوان مدیرعامل یا نماینده برند باید همواره از ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده پرهیز کرده و با صداقت کامل به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهید. امروزه مشتریان نسبت به رفتار برندها بسیار حساس شده اند و از هرگونه تلاشی برای فریب دادن آنها به سرعت مطلع خواهند شد و ممکن است چنین حرکتی تاثیرات جبران ناپذیری بر جایگاه برند شما بگذارد. صداقت در واقع مهمترین ابزار اعتمادسازی است و باید به آن پایبند باشید.

به یاد داشته باشید خبرنگاران با تجربه هستند و قادرند به سرعت متوجه تناقض یا نادرستی در سخنان شما بشوند. پس با ترفندهای عجیب قصد فریب آنها را نداشته باشید و از صحبت کردن و ارائه آمارهای اشتباه بپرهیزید. صداقت کلید ماندگاری شما در قلب مشتریان است و بد نیست همواره در تمام سخنرانی ها و کنفرانس های خود آن را در دستور کار خودتان قرار بدهید؛ چراکه یک اشتباه می تواند تمام سرمایه ای که با تلاش به دست آورده اید را بر باد دهد.

وقتی اطلاعات دقیق و موثق به مخاطبان ارائه می کنید، می توانید سطح بالایی از اعتماد را در میان مخاطبان و مشتریان ایجاد کرده و جایگاه برند خود را به شکل فزاینده ای تقویت نمایید. به این نکته توجه کنید که هرچه مشتری به برند شما بیشتر اعتماد کند، به خرید محصول یا خدمت تان مشتاق تر می گردد. شفافیت نه تنها وظیفه حرفه ای شماست بلکه یک استراتژی برای موفقیت محسوب می شود.

هنگام پاسخگویی به پرسش های سخت سعی کنید به هیچ عنوان دست و پای خود را گم نکرده و در عین حفظ آرامش و متانت پاسخ سوالات را بدهید. حتی اگر به برخی از سوال ها پاسخ قطعی ندارید، می توانید با احترام به سوال مطرح شده، به طور واضح اعلام کنید که به دنبال پاسخ دادن به آنها خواهید بود و بعد از تحقیقات کامل به آنها جواب می دهید. بهتر از است تا به سوالی با پاسخ های مبهم جواب ندهید. شفافیت باید مهمترین شعار شما باشد. در نتیجه شفافیت و صداقت، پایه های اصلی اعتمادسازی هستند. با ارائه اطلاعات صحیح و معتبر، شما نه تنها احترام خبرنگاران و مخاطبان را جلب می کنید، بلکه اعتماد آنها را به برند خود نیز افزایش خواهید داد. فراموش نکنید دروغگو دشمن خداست، سعی کنید در عمل هم پیرو همین اصل باشید.

مطلب مرتبط:  5راهکار ساده برای برگزاری یک کنفرانس خوب

تسلط بر زبان بدن و لحن صحبت ها

تسلط بر زبان بدن و لحن صحبت ها

زبان بدن و لحن شما بخش جدایی ناپذیر از ارتباطات موثر محسوب می شود. به عنوان یک مدیرعامل یا نماینده برند شما باید بتوانید با استفاده صحیح از زبان بدن و لحن کلام، پیام های خود را به طور واضح و تاثیرگذار به مخاطبان منتقل کنید. تسلط شما در سخنرانی نه تنها برای انتقال محتوای کلام شما اهمیت دارد، بلکه باید تمام حالات بدن تان نیز بر این سخن تاکید داشته و لحن شما نیز حاکی از جدیت موضوع باشد. در واقع سخنرانی ترکیبی است از هم کلام و هم بدن.

سعی کنید در هنگام کنفرانس به صورت درست و صاف روی پای خود ایستاده و از رفتارهای عصبی یا بی قرار دوری کنید. در هنگام صحبت کردن حتما به مخاطبان نگاه کنید و از برقراری تماس چشمی غافل نشوید. دست های تان را به صورت درست در هنگام سخنرانی به حرکت درآورید و به هیچ عنوان رفتاری از خود بروز ندهید که نشان دهنده اضطراب یا استرس شما باشد. از تکان دادن بی مورد دست ها و تغییر بی موقع صدا نیز دوری کنید. همه این رفتارهای ظاهری برای انتقال موثر پیام شما مهم است.

در کنار زبان بدن، لحن صدای شما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لحن صدا نه تنها منعکس کننده حس و حال درونی شما است، بلکه می تواند احساس مخاطب شما را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد. همواره در تمام طول سخنرانی سعی کنید صدای آرام و رسایی داشته باشید و از ایجاد تغییرات ناگهانی در صدای خود نیز پرهیز کنید. آرامش شما در صحبت کردن باعث می شود حس خوبی را نیز به مخاطب انتقال داده و از استرس وی کم نمایید. صدای شما همچون پرده نمایش احساس شما است، پس با دقت از آن استفاده کنید. همچنین در طول صحبت از زبان کلامی مثبت و تاثیرگذار استفاده نمایید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که از کلمات و عبارات مبهم و پیچیده در سخنرانی خود به هیچ عنوان استفاده نکنید و تلاش کنید تا مفاهیم را با استفاده از زبان ساده و قابل فهم به مخاطب خود انتقال بدهید. صحبت کردن باید همراه با صداقت و آرامش باشد. به هیچ عنوان با استفاده از ادبیات و فن سخنوری سعی در فریفتن مخاطبان خود نداشته باشید و اجازه دهید سخنان شما به قلب آنان رسوخ پیدا کند.

توجه به پرسش های خبرنگاران و پاسخگویی دقیق

توجه به پرسش های خبرنگاران و پاسخگویی دقیق

توجه به پرسش های خبرنگاران و پاسخگویی دقیق به آنها از جمله مهمترین اصول برای موفقیت در کنفرانس های خبری است. به عنوان مدیرعامل یا نماینده برند باید با صبر و حوصله به سوالات خبرنگاران گوش داده و با دقت و شفافیت به آنها پاسخ دهید. به پرسش ها بی توجهی نکرده و با لحنی محترمانه سعی کنید تا جایی که ممکن است ابهامات را برطرف کنید. درست است که گاهی خبرنگاران با سوالات تند و تیز یا انتقادی ظاهر می شوند اما سعی کنید خونسردی خود را حفظ کرده و متناسب با سوال مطرح شده پاسخگو باشید.

موقع پاسخ دادن به سوالات تلاش کنید تا حد امکان دقیق و شفاف باشید. از ارائه پاسخ های مبهم یا فرار از جواب خودداری کنید. این روش در واقع می تواند باعث دلسرد شدن خبرنگاران و بی اعتبار کردن شما در نزد رسانه ها باشد. اگر نمی دانید چگونه به پرسشی جواب دهید یا واقعا جوابی برای سوال خاصی ندارید، لازم نیست جواب های عجیب و غریب بدهید. صداقت کلید کار شما است و هیچ وقت از دادن جواب منفی هم نترسید. می توانید با نهایت احترام بگویید که اطلاعات بیشتری را به زودی ارائه می دهید.

هنگامی که سوالات مربوط به مسائل چالش برانگیز یا دشوار پرسیده می شوند، باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرید که در عین شفافیت به موضوع به وجود آمده نیز دامن نزنید. هوشمندانه عمل کنید و طوری پاسخ دهید که علاوه بر بیان حقیقت از ایجاد تنش های احتمالی جلوگیری شود. مهارت دیپلمات بودن نیز در اینجا به کار شما خواهد آمد. گاهی لازم است با نهایت هوشیاری پاسخی به خبرنگاران بدهید که ضمن احترام به آنها، هیچ گونه سوءبرداشتی را هم ایجاد نکنید. یادتان باشد که شما باید با سوالات دقیق و دلسوزانه برخورد کرده و با جواب های دقیق و مستند اعتماد آنها را به خودتان بیشتر کنید. اجازه ندهید به سوالی بی جواب باقی بماند و تا زمانی که شک و شبهه وجود دارد سعی کنید سوالات بیشتری از خبرنگاران پرسیده و موضوع را تا سر حد امکان شفاف و روشن سازید. کنفرانس شما مکانی برای تریبون آزاد است، به خبرنگاران احترام بگذارید تا شما را محترم بشمارند.

مطلب مرتبط: استفاده درست از کنفرانس های مجازی در دنیای کسب و کار

حفظ خونسردی و آرامش در مواجهه با شرایط غیرمنتظره

حفظ خونسردی و آرامش در مواجهه با شرایط غیرمنتظره

در کنفرانس های خبری ممکن است شرایط غیرمنتظره ای پیش بیاید که نیاز به مدیریت و خونسردی دارد. به عنوان مدیرعامل یا نماینده برند باید آمادگی لازم برای مواجهه با چنین شرایطی را داشته باشید و بتوانید با حفظ آرامش به بهترین شکل ممکن واکنش نشان دهید. هر لحظه ممکن است شرایط تغییر کرده و شما با سوال یا اتفاق پیش بینی نشده ای مواجه شوید که آمادگی رویارویی با آن را نداشته باشید، اینجاست که قدرت حفظ آرامش خودتان به دادتان خواهد رسید.

مهمترین مهارتی که شما برای رو به رو شدن با شرایط ناگهانی به آن نیاز دارید، حفظ آرامش و خونسردی است. در مواجهه با اتفاق های غیرمنتظره احساساتی نشوید و با صبوری و تأمل سعی کنید تا شرایط را به طور کامل کنترل کنید. بسیاری از اوقات، فقط کافی است آرامش تان را حفظ کرده و از درگیری لفظی و جر و بحث پرهیز کنید. برای آماده شدن در برابر شرایط ناگهانی می توانید از قبل تمرین هایی برای مدیریت استرس انجام دهید و یا یک برنامه اضطراری را پیش از حضور در کنفرانس تدارک ببینید. هرچه از قبل به شرایط غیرمترقبه فکر کرده باشید در رویارویی با آنها خونسردتر خواهید بود. این مثل داشتن نقشه گنج در یک سفر ماجراجویانه است، به کمک نقشه هیچ وقت مسیر را گم نخواهید کرد.

اگر با سوال های پیچیده یا نامربوط رو به رو شدید، سعی کنید تا جای ممکن به بهترین شکل به سوال ها جواب دهید و بدون هیچ عصبانیتی مسیر بحث را عوض کنید. نشان دهید که با سیاست و زیرکی می توانید از چالش های احتمالی نیز به سلامت عبور کنید. همواره یادتان باشد، خونسردی بزرگ ترین سلاح شما است. هر چقدر آرام باشید، هم انرژی بهتری را دریافت خواهید کرد و هم ذهن تان بهتر کار می کند.

بنابراین با حفظ خونسردی و آرامش در مواجهه با شرایط غیرمنتظره، نه تنها از ایجاد بحران جلوگیری می کنید، بلکه تصویر یک رهبر توانمند و مسلط را از خود به نمایش می گذارید. در نهایت به یاد داشته باشید، خونسردی کلید اصلی مدیریت کردن است و بهترین مدیر کسی است که در بدترین شرایط هم خود را کنترل می کند.

پیگیری پس از کنفرانس و ارزیابی نتایج

پیگیری پس از کنفرانس و ارزیابی نتایج

پس از برگزاری کنفرانس خبری کار شما تمام نمی شود. پیگیری نتایج و ارزیابی بازخوردها گامی ضروری برای بهبود عملکرد در کنفرانس های بعدی است. به عنوان مدیرعامل یا نماینده برند شما باید به طور مستمر عملکرد خود را در کنفرانس ها ارزیابی کرده و با درس گرفتن از تجربه ها استراتژی های بهتری را برای کنفرانس های آتی تدوین کنید. فراموش نکنید هر کنفرانسی برای شما درس هایی به همراه خواهد داشت که می تواند شما را در انجام امور آینده تان بهتر یاری نماید.

به محض تمام شدن کنفرانس نتایج حاصل را به دقت بررسی کنید. میزان تاثیرگذاری کلام کیفیت پیام و بازخورد مخاطب را زیر نظر گرفته و براساس آن برای جلسات آتی برنامه ریزی داشته باشید. بررسی رسانه ها بعد از کنفرانس نیز می تواند مفید باشد، سعی کنید ببینید واکنش خبرنگاران به خبر و اطلاعات شما چگونه بوده است و برای بهبود روند در آینده برنامه ریزی کنید.

همیشه پس از اتمام کنفرانس از حضور خبرنگاران و فعالان رسانه ای تشکر و قدردانی به عمل آورید و سعی کنید روابط حرفه ای خودتان را نیز با آنها مستحکم کنید. داشتن ارتباط با اهالی رسانه یکی از واجبات اصلی یک مدیرعامل حرفه ای است. سعی کنید هیچ وقت خودتان را از این گروه مهم جدا نکنید. همواره با لبخندی دوستانه با آنها صحبت کنید و در طول سال ارتباطات خودتان را حفظ کنید. همچنین اگر سوال یا نکته مبهمی برای افراد باقی مانده باشد، تلاش کنید به همه سوالات بعد از کنفرانس پاسخ داده و با تمام رسانه ها در این مسیر همکاری داشته باشید. انجام مصاحبه های تکمیلی بعد از برگزاری کنفرانس می تواند ایده مناسبی برای تعمیق روابط با اهالی رسانه باشد. به علاوه اگر فکر می کنید که نکته ای طی کنفرانس به جا مانده که لازم است مورداشاره قرار بگیرد، بعد از کنفرانس نیز اقدام به نشر اطلاعات کنید. هیچ فرصتی را برای تکمیل عملکرد خود از دست ندهید.

بی شک با پیگیری پس از کنفرانس و ارزیابی نتایج شما نه تنها فرصت بهبود عملکرد خود را خواهید داشت بلکه روابط موثر خود را با اهالی رسانه حفظ می کنید و برند خود را نیز در طول زمان مطرح تر می کنید. یادتان باشد هیچ کاری در این دنیا بدون تلاش به پایان نخواهد رسید. شما باید هم قبل از کنفرانس، هم در حین و هم بعد از آن نهایت سعی خود را انجام بدهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مطلب مرتبط: مزیت های ویدئوکنفرانس در حوزه کسب و کار

سخن پایانی

غول کنفرانس خبری برای کسب و کارها

حضور موفق در کنفرانس های خبری، فرصتی بی بدیل برای مدیرعامل و نمایندگان برند است تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و تصویر مثبتی از سازمان خود ارائه دهند. در عین حال این موفقیت بدون پایبندی به اصول و قواعد مشخص امکان پذیر نخواهد بود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی دقیق این اصول و ارائه مثال های ملموس به مدیران و نمایندگان برندها کمک کنیم تا حضوری پررنگ و موقر در کنفرانس های خبری داشته باشند. به یاد داشته باشید که کنفرانس خبری فقط یک فرصت برای بیان اخبار یا معرفی محصولات نیست، بلکه فرصتی استثنایی برای ارتباط مستقیم و معنادار با مخاطبان، خبرنگاران و فعالان رسانه ای است. با استفاده درست از این ابزار و اجرای موثر آن قادر خواهید بود تصویر مثبتی از سازمان خود را به نمایش بگذارید و اعتماد مخاطبان تان را برای همیشه به خود جلب نمایید.

در نهایت، حضور موفق در کنفرانس های خبری یک سفر است، نه یک مقصد. به این معنای که نیاز به یادگیری و بهبود مداوم مهارت ها طی زمان دارد و شما هرچه بیشتر تلاش کنید در مسیرهای جدید گام بگذارید، نه تنها در کنفرانس ها عملکرد بهتری خواهید داشت، بلکه تصویر برند خود را نیز در قلب مخاطبان حک خواهید کرد. در این مسیر صبر و شکیبایی داشته باشید و همواره سعی کنید براساس اصول عمل نموده و تاثیرگذارترین نسخه خودتان باشید. این موضوع بهترین راز برای درخشش نام برند شما در دنیای پرهیاهوی رسانه است.

منابع:

https://www.linkedin.com

https://publicmediasolution.com

https://presscloud.ai

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zDli6raA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه