جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای واگذاری واحدهای صنعتی و معدنی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در همین رابطه هفت طرح فولاد، گل گهر پنج و شش و نیز معدن خمرود کرمان به مزایده گذاشته شده است. به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده روز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه کک‌سازی و قطران زرند با حضور معاون اول رییس‌جمهوری افزود: برنامه دولت این است که کارها را به مردم واگذار کند و خود پشتیبان باشد. وی ادامه داد: نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که هر آنچه شروع کرده‌اند و آنچه می‌خواهند شروع کنند، در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان کرد: عملکرد در زمینه برگزاری مزایده‌ها در کشور نشانه‌ای از کارهای جدیدی است که می‌خواهیم بخش خصوصی به آن وارد شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت میدکو به تازگی در مزایده معدن خمرود موفق شده است و از این رو نگرانی نسبت به تامین مواد اولیه کارخانه کک‌سازی زرند برطرف خواهد شد. نعمت‌زاده بیان کرد: در حلقه‌های زنجیره فولاد و زغال سنگ نبود موازنه دیده می‌شود که این مشکل با کمک سرمایه‌گذاران قابل رفع است.

وی با یادآوری اینکه واحد کک‌سازی زرند از طریق مزایده در حال واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: علاقه‌مند به واگذاری واحد زغال‌شویی به بخش خصوصی هستیم. نعمت‌زاده با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش زغال برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه برق این شهرستان گفت: واحد خنک‌کننده این نیروگاه به‌صورت برج ‌تر است اما با توجه به اینکه ایران کشوری کم آب است، باید تمامی برج‌های خنک کننده‌تر به برج خشک تبدیل شوند. وی بیان کرد: هرچند مصرف آب صنعت 1.8 کل مصرف آب است اما باز هم باید صرفه‌جویی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آب باید در بندرعباس شیرین و به استان کرمان انتقال داده شود تا مناطق جنوبی بتوانند از آب دریا بیشتر استفاده کنند. واحد کک‌سازی و قطران زرند با ظرفیت 800 هزار تن مربوط به شرکت فولاد زرند ایرانیان وابسته به شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) است.
با بهره‌برداری از این پروژه برای 550 نفر به‌صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود. عملیات اجرایی این طرح از سال 89 آغاز شده و حجم سرمایه‌گذاری این طرح چهارهزار و 300 میلیارد ریال بوده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RbHcP46N
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه