چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بررسی تخصصی Surface Pro 4

7 سال پیش ( 1395/12/3 )
پدیدآورنده : محمد شکوری  

تبلت یا لپ تاپ؟ سرفیس از آن دست محصولاتی است که کاربران هر دو محصول را راضی می کند. این دستگاه هیبریدی مایکروسافت با رسیدن به سرفیس پرو 4 به تکامل عجیبی دست پیدا کرده است و یکی از بهترین تبلت/لپ تاپ های بازار است. نسل اول سرفیس ها تبلت هایی بزرگ و بدقواره با باتری ضعیف و کیبورد غیرکاربردی بودند.

هر سال مایکروسافت بهبودهای بیشتری در سرفیس هایش ایجاد کرد و در نهایت نسل چهارم این خانواده را با نام سرفیس پرو 4 تولید و روانه بازار کرد. نسل جدید پردازنده قوی تر، صفحه نمایش بزرگ تر و باکیفیت تر، تاچ پد بزرگ تر، صفحه کلید کارآمدتر و در نهایت قلم حساس تری دارد. مایکروسافت با عرضه نسل جدید سرفیس نشان داد با جدیت می خواهد بازار لپ تاپ ها و رایانه های شخصی را تصاحب کند و این بازار پرسود را در دستان خودش بگیرد.

 طراحی

مشخص است مایکروسافت از طراحی سرفیس راضی است و دوست ندارد تغییرات زیادی در پایه و اساس طراحی به وجود بیاورد. نسل جدید از نسل قبلی کمی نازک تر و سبک تر است، اما اندازه شان یکسان است. هنوز هم سرفیس پرو 4 تبلتی بزرگ و بدقواره است و بیشتر به لپ تاپ شباهت دارد. دلیل اینکه سرفیس ها ابعادی دوست داشتنی ندارند مشخصات سخت افزاری قوی آنهاست. اگر سخت افزار این تبلت ها شبیه دستگاه های موبایلی بودند حتما ظاهری زیباتر و اندازه ای معقول تر داشتند.

همانطور که گفتیم، سرفیس محصول بزرگی است اما بسته به استفاده کاربر می تواند مناسب یا نامناسب باشد. اگر کاربری هستید که دنبال تبلت قابل حمل می گردید، سرفیس پرو 4 برای تان مناسب نیست، اما اگر دنبال تبلت هیبریدی هستید این محصول یکی از بهترین های بازار از نظر ابعاد است.

صفحه نمایش در این نسل از 12 به 12.3 اینچ ارتقا پیدا کرده است؛ این افزایش اندازه به لطف کم شدن حاشیه های صفحه نمایش بوده و اثر بدی بر ابعاد نگذاشته است.کلیدهای پاور و ولوم در بهترین مکان قرار گرفته اند. زمانی که سرفیس را در حالت افقی، مانند رایانه، روی میز قرار دهید کلیدهای کنترلی در بالا و سمت چپ تبلت و زمانی که آن را در حالت عمودی در دست بگیرید کلیدها سمت راست و بالا قرار می گیرند.

درگاه های ارتباطی این تبلت کاملند و نیاز هر کاربری را برطرف می کنند. درگاه USB 3.0 و Mini Display در لبه سمت راست کنار درگاه شارژ قرار گرفته  است. لبه سمت چپ محل قرارگیری قلم است. بالای جایی که قلم وصل می شود سوکت جک 3.5 میلی متری هدفون را مشاهده می کنید. لبه پایینی هم درگاه ارتباطی داک و محل اتصال صفحه کلید است.

این طرز قرارگیری درگاه ها در حالتی است که تبلت روی میز قرار گرفته و به پایه اش تکیه کرده باشد.  بدنه سرفیس تماما از فلز ساخته شده و به لطف این فلز قاب پشتی طراحی زیبایی دارد. لوگوی مایکروسافت روی بخش پایینی قاب پشتی و پایه دستگاه قرار گرفته است. دوربین هم در قاب پشتی و در بالاترین بخش آن قرار دارد. سرفیس پرو 4 تبلت زیبایی نیست، اما محصول هیبریدی بسیار زیبایی است که جنس بسیار خوبی دارد و زمان دست گرفتن حس خوبی به کاربر القا می کند.

صفحه نمایش

در سرفیس پرو 3 صفحه نمایش نقطه ضعف محسوب نمی شد، اما مایکروسافت تصمیم گرفته صفحه نمایش را بهبود دهد. علاوه بر اینکه اندازه صفحه نمایش 12.3 اینچ شده، کیفیتش هم به 2736×1824 ارتقا پیدا کرده است.

تراکم پیکسلی برابر 267 پیکسل در اینچ است. زمانی که از سرفیس روی میز به عنوان لپ تاپ استفاده کنید، تراکم پیکسلی اهمیت چندانی ندارد زیرا فاصله شما از صفحه نمایش زیاد است، اما زمانی که تبلت را روی دست بگیرید به طور حتم صفحه نمایش به چشمان شما نزدیک تر خواهد شد و تراکم پیکسلی کم باعث می شود پیکسل ها را مشاهده کنید. کیفیت صفحه نمایش سرفیس پرو 4 شاید بهترین بازار نباشد، اما از بسیاری تبلت  ها بهتر است. سرفیس پرو 4 با همین تراکم پیکسلی، آی پد پرو را شکست می دهد.

سخت افزار

نسخه های بسیار متنوعی از این تبلت وجود دارد. پردازنده استفاده  شده در سرفیس پرو 4 از سه مدل Core M3، Core i5 و Core i7 است. حافظه داخلی در ظرفیت های 128، 256، 512 گیگابایت و یک ترابایت در نظر گرفته شده است. حافظه های رم هم 4، 8 و 16 گیگابایت است.

ابتدا از دید بنچ مارکی در مورد کارایی سرفیس پرو 4 صحبت می کنیم. در بنچ مارک Geekbench در بخش CPU امتیاز 6805 برای چندهسته و امتیاز 3529 برای تک هسته و باز هم در همین بنچ مارک در بخش OpenCL، که توان گرافیکی دستگاه را می سنجد، امتیاز 17449 به دست آمد. در بنچ مارک AnTuTu هم امتیاز 227767 به دست آمد که این تبلت را بالاتر از بسیاری گوشی های موجود در بازار قرار می دهد.

از دید بنچ مارک ها سرفیس پرو 4 با سخت افزاری که ذکر کردیم امتیاز متوسط رو به بالایی را به دست آورد. اما چیزی که در این بین مهم است کارایی تبلت در دنیای واقعی است. سرفیس به خوبی در استفاده واقعی خودش را به ما ثابت کرد. هیچ مشکلی در اجرای بازی یا چند نرم افزار همزمان نداشتیم و تحت عنوان لپ تاپی که قرار است کارهای دم دستی را راه بیندازد تبلت ویندوزی بسیار خوب و سریعی است.
 
نظر نهایی

سرفیس پرو 4 را نه می توان تبلت نامید و نه لپ تاپ. این محصول، طبق هدف مایکروسافت، محصولی کاملا هیبریدی است اما بعد لپ تاپی آن به بعد تبلتی اش می چربد. اگر می خواهید برای دم دست خودتان محصولی بخرید که به خوبی از پس  کارهای زیادی از جمله مدیریت اسناد آفیس بربیاید، این لپ تاپ–تبلت یکی از بهترین و البته گران ترین انتخاب های موجود در بازار به حساب می آید که اگر پول زیادی برای خرید لپ تاپ دوم کنار گذاشته اید به شما پیشنهاد می کنیم سراغش بروید.

منبع : WWW.GSM.IR
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KNoaQPme
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه