یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برخی بانک‌ها بدون توجه به بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت روزانه از خودپردازهای‌شان را همچنان ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته‌اند.

به گزارش مهر، بانک‌ها همچنان سقف برداشت روزانه از عابر بانک‌های خود را ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته‌اند و بدون توجه به تذکرات و دستورالعمل بانک مرکزی همچنان این سقف پرداخت را حفظ کرده‌اند. البته فارغ از بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر تعیین سقف ۲۰۰هزار تومانی برداشت روزانه از خودپردازها، نیازهای مشتریان و مراجعان به خودپردازها، بانک‌ها را به انجام این کار وادار کرده است.

برخی عابر بانک‌ها همچنان تا ۵۰۰هزار تومان پول می‌دهند

این در حالی است که بانک مرکزی در ایام تعطیلات نوروزی امسال طی بخشنامه‌ای سقف برداشت روزانه از خودپردازهای بانکی را به ۵۰۰هزار تومان افزایش داد، اما پس از تعطیلات، بانک‌ها باید این رقم را به حالت قبل باز می‌گرداندند که البته چنین نشد و برخی از آنها همچنان همان رقم ۵۰۰هزار تومان را اعمال می‌کنند. 

در روزهای پایانی سال گذشته مانند سال‌های قبل، تراکم و حجم برداشت از دستگاه‌های عابر بانک به‌شدت افزایش یافته بود و برخی از بانک‌ها قادر به ارائه درست خدمات به مشتریان نبودند و صف‌های طولانی در مقابل خودپردازهای برخی بانک‌ها تشکیل شده بود.

بر این اساس بانک مرکزی سقف برداشت در هر شبانه‌روز از عابر بانک‌ها را تا ۵۰۰هزار تومان افزایش داد و اعلام کرد که بانک‌ها در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند سقف برداشت وجه نقد از عابر بانک‌های خود را به مشتریان‌شان از ۲۰۰هزار تومان به ۵۰۰هزار تومان تا پایان تعطیلات 13 روزه نوروز افزایش دهند.

برخی بانک‌ها سقف برداشت روزانه را از 14 فروردین ماه یعنی پایان مهلت مقرر به حالت قبل بازگرداندند، اما برخی از آنها تاکنون همچنان همان مبلغ ۵۰۰هزار تومان را حفظ کرده‌اند و به مشتریان‌شان تا سقف ۵۰۰هزار تومان سرویس می‌دهند.

دارندگان کارت‌های بانکی برخی از بانک‌های بزرگ می‌توانند با کارت و استفاده از دستگاه خودپرداز همان بانک تا سقف ۵۰۰هزار تومان برداشت کنند. به عبارت دیگر در برخی از بانک‌ها هنوز ابلاغیه مهلت گذشته بانک مرکزی اجرایی است.

فارغ از این موضوع که برخی بانک‌ها دستورات مربوط را اجرا کرده‌اند یا خیر، باید به این موضوع که افزایش سقف برداشت از خودپردازها با توجه به وضعیت تورم، گرانی، قیمت کالاها و... یک نیاز است، توجه شود. در اصل موضوع ناکافی بودن مبالغ قابل برداشت از دستگاه‌های خودپرداز بانکی و انتقال کارتی وجوه، به‌شدت احساس می‌شود و بارها از سوی مردم مطالبه شده است.

آخرین مصوبه مربوط به مبلغ برداشت از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی هفت سال پیش ابلاغ شده و همان مبلغ ۲۰۰هزار تومان است. طی سال‌های اخیر با وجود نیاز شدید به افزایش این مبلغ تغییری در آن صورت نگرفته، این در حالی است که قرار بود بانک مرکزی در این زمینه بازنگری داشته باشد و مبلغ آن را به ۴۰۰هزار تومان در روز افزایش دهد.

***

انتشار فهرست واگذاری‌های امسال سازمان خصوصی‌سازی‌

ســازمان خصوصی‌سـازی‌ فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصــی سـازی، فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ منتشر شد که بر این اساس نام ۲۰۱ شرکت در این فهرست دیده می‌شود.

براساس این گزارش، در این فهرست شركت‌های مهمی چون نیروگاه‌ها، شركت‌های گاز استانی، شركت‌های توزیع برق، هواپیمایی كیش، شركت پست جمهوری اسلامی ایران، بانك رفاه كارگران، دخانیات ایران، نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهــوری اسـلامی ایران، جایگاه‌های سوخت شركت‌های زیرمجموعه صدا و سیما، پالایش نفت امام خمینی (شازند اراك)، آبادان، كرمانشاه، خوزستان، پتروشیمی تبریز، دماوند، دهلران، فیروزآباد، هگمتانه، ابن‌سینای همدان و 36شركت زیرمجموعه ملی گاز و 15نیروگاه برق حرارتی دیده می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U1ZAju9v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه