یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت‌های بورسی امسال متاثر از رکود حاکم بر اقتصاد، عملکرد قابل قبولی نداشتند، بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال نیز تغییری در صورت‌های مالی و حجم فروش و سود شرکت‌ها ایجاد شود. رشد سودآوری بنگاه‌های بورسی با افزایش حجم فروش آنها اتفاق می‌افتد اما شرایط به‌گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد شاهد افزایش حجم فروش تا پایان سال در شرکت‌ها باشیم. در حال‌ حاضر بازار سرمایه نیز مانند دیگر بازارها از رکود رنج می‌برد اما درصورتی‌که رونق اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد، بورس تهران زودتر از دیگر بخش‌ها به آن واکنش نشان می‌دهد و بهبود می‌یابد.

093576124126045912057812513631

بازار سرمایه به تغییرات و تصمیم‌های تأثیر‌گذار عکس‌العمل‌های وسیعی نشان می‌دهد اما در حال حاضر مشکلات به حدی زیاد شده که تأثیرپذیری بازار سهام نیز به خبرها کاهش یافته است. اجرای برجام به‌تنهایی نمی‌تواند موجب رشد و رونق شاخص کل به‌عنوان مهم‌ترین متغیر بورسی و همچنین افزایش حجم و ارزش معاملات شود. رکود حاکم بر بازار سرمایه تنها ناشی از تحریم‌های بین‌المللی نیست. رکود اقتصاد در داخل کشور، کاهش قیمت جهانی فلزات اساسی و همچنین کاهش قیمت نفت بر رکود حاکم بر بورس تهران دامن زده است و برای بهبود آن تنها نمی‌توان به اجرایی شدن برجام دل بست.

برای نمونه دو سال پیش با وجود تحریم‌ها اما به دلیل بالا بودن قیمت‌های جهانی فلزات، شرکت ملی مس، صادرات مناسبی را انجام می‌داد. در سال‌های اخیر تحریم‌های بین‌المللی مشکلات زیادی را برای بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بازار سرمایه به وجود آورده بود. اجرای برجام می‌تواند از طریق تسهیل نقل و انتقال پول به کشور و همچنین مبادلات آسان کالایی، شرایطی را فراهم آورد تا بورس از رونق برخوردار شود.

شفاف نبودن وضعیت اقتصادی صنایع، یکی از مشکلات موجود است. درصورتی‌که شفاف‌سازی در صنایع بورسی برای سرمایه‌گذاران انجام شود، می‌توان امیدوار بود که افراد بیشتری پول‌های خود را به بازار سرمایه وارد کنند، زیرا درحال‌حاضر به دلیل آشکار نبودن آینده صنایع مختلف در کشور، سرمایه‌گذاران در بورس با ابهامات زیادی مواجه هستند.

منبع : سنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1OZiyjTg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه