جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
در روز پناهجویان، آنجلینا جولی از آوارگان سوری در ترکیه دیدار کرد

بحران آوارگان «انفجار رنج و مصائب بشری» است

9 سال پیش ( 1394/4/1 )
 

آنجلینا جولی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور آوارگان، بحران آوارگان در جهان را «انفجار رنج و مصائب انسانی» به دلیل ناکامی جامعه بین‌الملل در مقابله با آن دانست. به گزارش رویترز، آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان معروف هالیوودی و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور آوارگان، در یک کنفرانس خبری در روز جهانی آوارگان در اردوگاهی در جنوب شرق ترکیه که مامن آوارگان سوری و عراقی است، گفت: بحران آوارگان در سراسر جهان، انفجار رنج و مصائب بشری است که پیش از این شاهدش نبودیم. هشدار می‌دهم که عراقی‌ها و سوری‌هایی که از کشورهای خودشان و در پی جنگ‌ها خارج شده و در کشورهای همسایه ساکن شده‌اند، به دنبال جای امن هستند. ما باید علت اصلی این آوارگی و بی‌خانمانی صدها هزار نفر را بیابیم.

764679097

آنجلینا جولی همچنین این مسئله را مطرح کرد که هم‌اکنون در دوره‌ای از بی‌خانمانی گسترده در جهان زندگی می‌کنیم. جولی در گزارش اخیر خود آورده بود که هم‌اکنون تعداد آوارگان جهان از هر زمان دیگری بیشتر است و 59.5 میلیون نفر از خانه و کاشانه‌شان در سراسر جهان آواره شده‌اند. آنتونیو گوترس، کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل به همراه آنجلینا جولی با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه در 50کیلومتری مرز سوریه دیدار کردند و آنجلینا جولی در مراسم افطار در نزدیکی اردوگاه آوارگان شرکت و با آوارگان دیدار کرد. این سومین سفر آنجلینا جولی به ترکیه از 2011 و زمان آغاز درگیری‌های سوریه است. این جنگ داخلی باعث بی‌خانمانی بیش از 3 میلیون نفر یا یک پنجم جمعیت پیش از جنگ داخلی سوریه است. ترکیه مامن 1/8 میلیون آواره سوری و چندین هزار ایزدی است.

جنگ‌های عراق و سوریه باعث شده که ترکیه از پاکستان در زمینه پناه دادن آوارگان جنگی پیشی بگیرد و 6 میلیارد دلار فقط برای کمک به سوری‌ها هزینه کرده است. درهمین حال، فواد اوکتای، رییس آژانس مدیریت و امور اضطراری ترکیه نیز گفت: ما نمی‌دانیم که چه تعداد آواره به کشور وارد می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Xupa7mnZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه