پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بانکداری، صنعت شاخص سوییس

8 سال پیش ( 1395/3/10 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

مشاغل اساسا مختص کشورها نیستند، اما بعضی کشورها هستند که ویژگی‌شان را از بعضی مشاغل وام گرفته‌اند. سوییس از آن جمله است. این کشور را سال‌ها است که به‌خاطر امنیت سیستم بانکداری‌اش می‌شناسند. آوازه بانکداری سوییس آنقدر زیاد است که به اخبار، کتاب‌ها و فیلم‌ها هم راه پیدا کرده است.

اما به تازگی بحث‌های زیادی درباره امنیت بانکی، فرار مالیاتی و جریمه‌های آمریکا مطرح می‌شود که باعث شده یک سوال مهم در ذهن مردم دنیا شکل بگیرد: آیا سوییس بهترین سیستم بانکداری دنیا را دارد؟

براساس آمارها 5/8درصد از مردم سوییس در بخش خدمات مالی شامل بانکداری، بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و سایر مشاغل این حوزه مشغول به کار هستند. این یعنی از هر 17 سوییسی یک نفر در این حوزه مشغول به کار است. بخش بانکداری در سوییس نسبت به کشورهایی چون سنگاپور کمتر است و با آمریکا نیز فاصله دهم درصدی دارد.

اما چرا بانکداری در سوییس باوجود بحث‌های اخیر که در بالا به آنها اشاره شد، در جهان شناخته‌شده و قابل اعتماد است؟ اگر از مردم دنیا بپرسید چرا بانکداری سوییس قابل ‌اعتماد است همگی به «حریم حساب‌های بانکی» در این کشور اشاره خواهند کرد.

این، دلیل درستی است. بانک‌های سوییسی حریم ویژه‌ای را برای حساب‌های مشتریان خود درنظرمی‌گیرند، هیچ کس نمی‌تواند به اطلاعات حساب مشتری در بانک‌های سوییس دست پیدا کند. در بانک‌های سوییس حساب مشتری کاملا امن و امان است. تنها آژانس‌های دولتی یا اطلاعاتی در این کشور حق دارند به اطلاعات حساب مشتری، آن هم فقط درصورت ارتکاب جرم، دسترسی پیدا کنند. این خیلی عالی است، اما دلایل دیگری هم برای این محبوبیت وجود دارد:

ثبات سیاسی در سوییس

سوییس باثبات‌ترین کشور جهان است. این کشور از سال 1905 تاکنون با هیچ کشوری وارد جنگ نشده و حتی در جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز خبری از جنگ در این کشور نبود. دولت این کشور با مشکلات سایر دولت‌های توسعه‌یافته روبه‌رو نیست. شرایط سیاسی در این کشور باثبات است و به‌همین دلیل بسیاری از مقامات سیاسی دنیا یک حساب بانکی در سوییس دارند.

بانکداری امن در سوییس

بانک‌های سوییس برای اینکه پول‌تان در آن به‌امانت بگذارید، بسیار امن هستند. سیستم امنیتی این بانک‌ها بسیار قوی است و مدیریت قدرتمندی را به خود می‌بیند. اگر پول‌تان را در بانک‌های سوییس پس‌انداز کنید، امکان ندارد آن را از دست بدهید. بنابراین گزینه بسیاری از افراد قدرتمند جهان سرمایه‌گذاری در بانک‌های سوییس است.

ثبات در نرخ ارز

تولید ناخالص ملی در سوییس از بسیاری کشورهای اروپای غربی بیشتر است، به‌همین دلیل سوییس کشور موفقی از این نظر به‌شمار می‌آید. ارزش فرانک سوییس (CHF)  در مقایسه با سایر ارزهای معتبر نسبتا ثبات بیشتری دارد، بنابراین سوییس‌ دارای باثبات‌ترین نرخ ارز در جهان است.

درنتیجه پایین آمدن نرخ ارز برای فرانک سوییس معنا ندارد. دولت و بانک مرکزی سوییس مدیریت درخشانی در ثبات قیمت طلا، نقره و سایر فلزات باارزش دارند. این مدیریت نتیجه قوانین شکل‌گیری پول است.

خدمات بانکی باکیفیت

بانک‌های سوییس ســــریع‌تریـــن و باکیفیت‌ترین خدمــــات بانکی را در جهان ارائه می‌دهند. آنها تسهیلات زیادی برای مشتریان درنظر می‌گیرند. چند مورد از خدمات بانکی سوییس را می‌توان این‌گونه برشمرد:

1- اینترنت بانک: مشتریان می‌توانند با اینترنت پرسرعتی که در اختیارشان قرار دارد، کارهای بانکی‌شان را آنلاین انجام داده و انتقال وجه نیز انجام دهند.

2- ارائه خدمات به‌روز برای سرمایه‌گذاری

3- حساب‌های چندارزی: مشتریان بانک‌های سوییس در صورت سروکار داشتن با چند ارز می‌توانند از چند حساب برای ارزهای گوناگون استفاده کنند.

قوانین بانکی در سوییس ازسوی نهاد نظارت بر بازار، مالی سوییس (FINMA)  وضع می‌شود. سهم بخش مالی سوییس از تولید ناخالص ملی در این کشور 10/5درصد است که نسبت به کشورهای دیگر در بالاترین رده قرار دارد.

از نظر سرمایه‌گذاری در بازار، بانک‌های سوییسی از میان 35 بانک بزرگ دنیا در رده بیست‌ویکم هستند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت بانک‌های سوییسی خصوصی بودن آنها است. در رده‌بندی بین‌المللی بانک‌های خصوصی براساس سرمایه سهم سوییس شش بانک از 20 بانک برتر در سال 2013 بوده است. در همین سال بانک UBS  سوییس بزرگ‌ترین بانک خصوصی جهان با 1/7 تریلیون دلار ثروت خالص افراد بود.با این تفاسیر تعجبی ندارد که سوییس زیبا بهشت بانکداری جهان لقب بگیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TKtS64Mm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه