جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

دیروز همزمان با اعلام خبر برگزاری نماز عید سعید فطر تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بازتاب سخنرانی شنبه رهبر معظم انقلاب با دانشجویان در رسانه‌های خارجی منتشر شد. پس از آنکه رهبر معظم انقلاب عصر شنبه در نشستی صمیمانه با دانشجویان، درباره مسائل جهانی از جمله آرمانخواهی، مسائل منطقه و تداوم استکبارستیزی ملت ایران سخن گفتند، رسانه‌های جهان به‌ویژه رسانه‌های غربی به پوشش اظهارات ایشان درخصوص مسئله استکبارستیزی پرداختند. سه خبرگزاری رویترز، آسوشیتدپرس و فرانسه در خبرهایی جداگانه تاکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا را برجسته کردند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری با تیتر «رهبر ایران خواهان تداوم مبارزه علیه آمریکا شد» نوشت: رهبر ایران روز شنبه خواهان ادامه مبارزه با آمریکا شد و این نشان می‌دهد که بی‌اعتمادی تهران به واشنگتن صرف‌نظر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای همچنان باقی خواهد ماند.  این خبرگزاری به نقل از شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گزارش داد که رهبر ایران خطاب به دانشجویان دانشگاه‌ها در تهران ضمن اینکه آمریکا را «نمونه کامل استکبار» خواند، گفت که آماده تداوم مبارزه علیه قدرت‌های استکباری باشید.

همچنین خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: رهبر ایران روز شنبه آنچه که وی «استکبار» دشمن قسم خورده ایران، آمریکا خواند، را محکوم کرد و گفت که مبارزه با این استکبار ادامه پیدا خواهد کرد. خبرگزاری رویترز هم در گزارش خود نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز شنبه در نشستی با دانشجویان در تهران گفت آمریکا تجسم حقیقی استکبار جهانی است. رویترز به نقل از وب‌سایت متعلق به رهبر معظم انقلاب ادامه داد، وی در پاسخ به دانشجویی که از او پرسید پس از اتمام مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، چه اتفاقی برای مبارزه علیه استکبار جهانی خواهد افتاد پاسخ داد، این مبارزه متوقف نمی‌شود.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز در گزارشی عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، آمریکا را تجسم نهایی استکبار خواند و هشدار داد مخالفت ایران با واشنگتن اگر هم در روزهای آینده توافق هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی حاصل شود، پایان نخواهد یافت. شبکه خبری فاکس نیوز نیز نوشت: رهبر ایران درحالی‌که مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت حاصل می‌کند خواهان ادامه مبارزه علیه آمریکا شد. این اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای حاکی از این است که چه توافق هسته‌ای حاصل شود و چه نشود بی‌اعتمادی تهران به واشنگتن پا بر جا خواهد بود. اظهارنظرهای وی ضربه‌ای است به امیدهای آمریکا درخصوص اینکه توافق منجر به بهبود روابط با ایران و همکاری احتمالی علیه داعش شود.

رسانه‌های اسراییلی شامل هاآرتص، یدیعوت آحارونوت، اورشلیم پست و تایمز آو اسراییل نیز این اظهارات مقام معظم رهبری را بازتاب دادند. روزنامه تایمز آو اسراییل در این خصوص گزارش داد: رهبر ایران، آمریکا را تجسم استکبار جهانی خواند و گفت به چالش کشیدن آن هسته مرکزی انقلاب اسلامی است. روزنامه هاآرتص نیز به شکلی مشابه با ذکر این نقل قول از رهبر معظم انقلاب مبنی براین که «آمریکا تجسم مطلق استکبار است» مدعی شد این اظهارات وی تلاشی برای آماده کردن آرای عمومی ایران برای توافق قریب‌الوقوع با غرب است. روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در خبر خود در این خصوص عنوان کرد: رهبر ایران پس از آنکه سرپرست برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد، مذاکرات با قدرت‌های جهانی به خبرهای خوب منجر شده است گفت کشورش مبارزه با آمریکای مستکبر را ادامه خواهد داد. به نوشته این روزنامه، رهبر ایران گفت: مبارزه علیه قدرت‌های مستکبر و نظام سلطه یکی از اصول و جوهره انقلاب است و اگر ما مبارزه علیه استکبار را متوقف کنیم، دیگر پیرو قرآن نخواهیم بود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر روز شنبه در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود چهار ساعت به دغدغه‌ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تاثیرگذاری تشکل‌های دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند.

رهبر معظم انقلاب پس از تاکید بر فرایض دینی به بحثی در زمینه فرایض دانشجویی پرداختند. ایشان قشر دانشجو را قشری ممتاز خواندند و تاکید کردند: مهم‌ترین فریضه دانشجویی آرمانخواهی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با رد تفکری که آرمانخواهی را مخالف واقع‌گرایی می‌داند خاطرنشان کردند: آرمانگرایی مخالف محافظه‌کاری است نه واقع‌گرایی. ایشان در توضیح بیشتر، محافظه‌کاری را تسلیم در مقابل هر واقعیتی خواندند و گفتند: آرمانگرایی یعنی استفاده صحیح از واقعیات مثبت و مبارزه با واقعیات منفی در جهت رسیدن به اهداف بزرگ.

رهبر معظم انقلاب، «ایجاد جامعه اسلامی و احیای تفکر اسلام سیاسی» را از مهم‌ترین آرمان‌ها خواندند و افزودند: آرمان اعتماد به نفس و اعتقاد به «ما می‌توانیم» نیز در مسیر رشد و تعالی جامعه و کشور، تاثیری تعیین‌کننده دارد. مبارزه با نظام سلطه و استکبار، سومین آرمانی بود که ایشان در چارچوب فرایض جامعه دانشجویی، مورد بحث قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: علت اصلی دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران، خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش نظام مبتنی بر سلطه‌گر و سلطه‌پذیر است. ایشان «عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی»، «آزادیخواهی واقعی و نه غربی»، «رشد علمی»، «کار و تلاش و پرهیز از تنبلی» و «اسلامی شدن دانشگاه‌ها» را از دیگر مصادیق آرمانخواهی تشکل‌های دانشجویی برشمردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپس به یک دغدغه راهبردی جامعه دانشجویی مبنی بر اینکه «چگونه می‌توان با آرمانخواهی بر تصمیمات مسئولان کشور تاثیرگذار شد؟» پاسخ گفتند.

پاسخ ایشان به این سوال مهم صریح و موکد بود: «آرمان‌ها را تکرار کنید، با جدیت بر سر آنها بمانید تا به گفتمان دانشجویی و سپس گفتمان عمومی تبدیل شوند، آنگاه مسئولان و مراکز دولتی و حکومتی، تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت. «رهبر معظم انقلاب پس از تبیین سازوکار تاثیرگذاری جامعه دانشجویی بر تصمیمات مراکز مختلف کشور، به بیان الزاماتی پرداختند که تشکل‌های دانشجویی باید به آنها پایبند باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3swzMHxT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه