جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

سخنان یکشنبه شب رییس‌جمهور کشورمان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت. به گزارش رویترز، حسن روحانی رییس‌جمهور ایران روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی توافق هسته‌ای را یک راه سوم برای سیاست خارجی ایران توصیف کرد و گفت: این ایده که ما دو راهکار در برابر جهان داریم، بدین معنا که یا باید تسلیم شویم یا جهان را شکست دهیم غیر‌منطقی است. یک راه سوم هم وجود دارد، همکاری سازنده با جهان در چارچوب منافع ملی. به گزارش رویترز، رییس‌جمهور ایران در این گفت‌وگوی تلویزیونی با نیم نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 و امکان پیروزی دوباره‌اش، انتقادات تندروها را خطاب قرار داد و بر دستاوردهای دوران ریاست جمهوری خود تاکید کرد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: رییس‌جمهوری ایران یکشنبه شب در تلویزیون تاکید کرد که کشورش ماه گذشته درتوافق هسته‌ای تاریخی با گروه 1+5 به اهداف اصلی خود رسیده است. این توافق حق ایران برای غنی‌سازی را به رسمیت می‌شناسد و موجب لغو تحریم‌های بین‌المللی می‌شود. مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 به این دلیل نتیجه داد که تعامل سازنده جای تقابل قرار گرفت.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود آورده است: کنگره آمریکا و مجلس ایران در ماه‌های آینده پیش از اجرای توافق هسته‌ای درباره آن رأی‌گیری خواهند کرد. خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت: حسن روحانی رییس‌جمهور ایران روز یکشنبه گفت که توافق هسته‌ای کشورش با غرب می‌تواند چشم‌انداز بهتری برای راه‌حل سریع‌تر در سوریه و یمن ایجاد کند. توافق 14 ژوئیه نشان داد دیپلماسی و تعامل تنها راه برای حل مشکلات جدی سیاسی و پایان دادن به بحران‌هاست. راه‌حل نهایی در یمن و سوریه سیاسی است. این توافق فضایی جدید ایجاد خواهد کرد و شرایط آسان‌تر می‌شود.

خبرگزاری ‌ترند نیز با انتشار بخش‌هایی از این سخنان حسن روحانی گزارش داد: رییس‌جمهوری ایران گفت که کشورش در توافق هسته‌ای به سه هدف رسید. او دریک گفت‌وگوی تلویزیونی اهداف اصلی ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5‌ را دفاع از حقوق هسته‌ای ایران، خارج شدن از قطعنامه فصل هفتم سازمان ملل و از میان برداشتن تحریم‌ها دانست. روحانی این توافق را یک توافق برد- برد توصیف کرد و گفت: سازوکار این توافق به‌گونه‌ای طراحی شده که تضمین شود ایران بازدارنده نیست.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نیز در گزارشی نوشت: رییس‌جمهوری ایران شب گذشته اینکه بازرسان بین‌المللی هسته‌ای بتوانند اسرار ایران و ظرفیت‌های دفاعی را به خطر بیندازند کم اهمیت دانست و تاکید کرد: ایران به اهداف اصلی خود در توافق هسته‌ای دست یافته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yJlrt2q0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه