سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خواب از جمله نیازهای مهم فیزیولوژیکی انسان محسوب می شود که تاثیر زیادی روی سلامت جسم و روان داشته و بنابراین بالا بردن کیفیت آن برای انسان ها بسیار مهم است، خصوصا داشتن تشک، بالش و لحاف مناسب که از کالاهای ضروری خواب به شمار می روند و در داشتن یک خواب راحت و آرام بسیار موثر است.

مصرف کنندگان جهانی کالای خواب نیز در سال های اخیر به اهمیت این محصولات پی برده و میزان تقاضا برای محصولات مناسب خواب، بالاتر رفته است. طبق توصیه های پزشکان نیز داشتن یک خواب راحت باعث بالا رفتن ایمنی بدن شده و در نتیجه گرایش زیادی نسبت به مصرف رختخواب های مناسب در جهان به وجود آمده است که به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای خواب باکیفیت تر هستند.

بنابراین باید گفت بازار لوازم مربوط به خواب در سال های اخیر رشد زیادی پیدا کرده است و در این میان، گسترش بیمارستان ها، هتل ها و اماکن تفریحی نیز به این روند رشد، کمک شایانی کرده و باعث بالاتر رفتن میزان تقاضای جهانی نسبت به این محصولات شده است.

همگام با دنیای مد

باید گفت بازار جهانی کالای خواب در سال های گذشته با رشد نسبتا زیادی روبه رو بوده است و خصوصا با تمرکز قابل توجهی که روی مبلمان داخلی و طراحی منازل در سال های اخیر صورت گرفته است، بازار لوازم مربوط به خواب نیز همگام با روند نوآورانه دکوراسیون منازل، تغییرات چشمگیری یافته و با دنیای مد جهانی هماهنگ شده است، وجود برندهای معتبر و مشهور لوازم خواب در سطح جهان نیز شاهدی بر این مدعاست که بازار کالای خواب یکی از عرصه های مهم دنیای مد محسوب می شود و بسیاری از مصرف کنندگان این بازار، به نوع طراحی و رنگ بندی آن توجه ویژه ای دارند.

به لحاظ جغرافیایی می توان چهار بازار مصرف عمده برای صنعت تشک و کالای خواب در نظر گرفت: آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و سایر نقاط جهان. در بین این چهار بازار بزرگ نیز، رهبری عمده از آن آسیاست که بزرگ ترین سهم را در بازار این صنعت دارد، آمریکای شمالی و اروپا نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را در بازار کالای خواب در سطح جهان داشته و باقی کشورهای جهان در مقام چهارم قرار می گیرند.

طبق نظر محققان وضعیت کنونی این بازار، در سال های آینده نیز کماکان با رهبری آسیا ادامه خواهد یافت. از علل اصلی رشد این بازار در کشورهای آسیایی، می توان به افزایش روند ساخت و ساز بناهای مسکونی اشاره کرد که خصوصا در کشورهایی مانند هند و چین به طور ویژه ای دنبال می شود. همچنین بالا رفتن درآمد خانوارها، افزایش قدرت خرید و تغییر در سبک زندگی نیز از دیگر عوامل مهم در این عرصه محسوب می شوند.

چشم انداز جهانی بازار کالای خواب

با توجه به رشد سریعی که بازار تشک و کالای خواب در سال های اخیر داشته است، محققان پیش بینی می کنند ارزش این بازار تا سال 2017 به رقمی بالغ بر 24.65میلیارد دلار برسد. اهمیتی که جامعه جهانی به خواب راحت و باکیفیت می دهند، در کنار توصیه های پزشکی برای داشتن یک خواب مناسب از عوامل رشد این بازار به شمار می روند. از طرفی افزایش جهانی مالکیت خانه در سال های اخیر و داشتن اتاق  خواب های مجزا برای افراد خانواده نیز به رشد این بازار دامن زده است.

ضمن اینکه تحولات این بازار در زمینه ارائه محصولات لوکس و مطابق با مد روز نیز از دیگر علل توجه مصرف کنندگان جهانی به این بازار بوده است. همچنین نیاز به تشک و لوازم خواب در بسیاری از اماکن عمومی مانند بیمارستان ها، هتل ها و. . . نیز به نحو بارزی خود را نشان می دهد و با توجه به عوامل فوق، رشد این بازار در سال های آتی چندان دور از انتظار نخواهد بود.

رشد 5.5درصدی کالای خواب در هتل ها

همان گونه که گفته شد یکی از عوامل کلیدی در رشد بازار جهانی لوازم خواب، افزایش تقاضا برای این محصولات از طرف هتل ها بوده است، از آنجایی که بسیاری از هتل های جهان به صورت روزانه به تعویض ملحفه ها می پردازند و بسیاری دیگر از این هتل ها نیز با تشک ها و دیگر لوازم لوکس خواب مجهز شده اند، می توان آنها را به عنوان یکی از بخش های عمده بازار مصرف کالای خواب محسوب کرد.

روند رشد این بازار در هتل ها به حدی است که بازاری مستقل برای آن در نظر گرفته شده است و محققان اقتصادی پیش بینی می کنند نرخ رشد سالانه بازار تشک و لوازم مربوط به خواب در هتل ها، تا سال 2022 رشدی معادل 5.5درصد داشته باشد. این آمار نشان می دهد بازار کالای خواب در سطح جهان روند روبه رشدی را طی خواهد کرد که تنها میزان مصرف آن در هتل ها، به اندازه مذکور خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JGomc26s
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه