«بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیطزیست» راهکارهایی را برای ساختن جهانی بهتر از طریق حفظ انرژی و سرمایه عمومی ارائه میدهد.
فیلیپ کاتلر، نانسی لی، مکنزی مور و وسلی شولتز، چهار نفر از برجستهترین صاحبنظران جهان در حوزه بازاریابی اجتماعی،
به بهانه این کتاب گرد هم جمع شدهاند تا با ارائه اصول بازاریابی اجتماعی با نگاهی به حفظ منافع عمومی، سرمایههای مالی و منابع انرژی، راهحلهایی را برای ساختن جامعهای بهتر و جهانی زیباتر پیش روی ما قرار بدهند.
این راهکارها با نمونههای متعددی همراه میشود که در سراسر دنیا عملیاتی شده و نتایج موفقی را به ثبت رسانده است؛ شرکتهایی که نشان دادهاند میتوانند همزمان هم سودآوری داشته باشند و هم در ساخت دنیایی بهتر برای همه افراد بشر سهیم باشند.
مباحث این کتاب به همان میزان که میتواند در تصمیمگیریهای کلان مدیران ارشد دولتی، استانی یا مدیریت شهری تاثیرگذار باشد، راهحلهایی را نیز برای مشارکت عمومی و بالا بردن آگاهی عامه مردم ارائه میکند تا فرهنگ مصرف صحیح را در جامعه توسعه ببخشد.
این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است: بخش اول به موضوع ترویج رفتار پایدار میپردازد؛ بخش دوم در رابطه با تاثیرگذاری بر رفتارها در بخش مسکونی و بخش سوم درباره ایجاد تغییر در رفتارها در بخش تجاری است.
بخش آخر هم توصیهها و ایدههایی را درباره بهترین اقدامات اجتماعی مبتنی بر جامعه و در جهت حرکت رو به جلو ارائه میدهد.
طی این بخشها از طریق 24 مطالعه موردی از سرتاسر جهان، نحوه استفاده موفقیتآمیز از اصول بازاریابی اجتماعی تشریح شده و توصیههایی برای چگونگی تکرار این برنامههای جامع تبلیغاتی در موقعیتهای مشابه ارائه میشود.